Friday, January 27, 2012

selamat tahun baru cina 2012

raya cina dah nak abis.. baru nak tepek entri pasal raya dorang huhu.. letih ler.. hampir 5 ari cuti raya cina.. shin pulun dok cuti sakan.. badan lepak.. so nak tepek gambo pon rasa lesu lesu jer.. arini agak productive skit.. so.. shin nak tepek gambo shin beraya aritu ek..

1st day raya cina Isnin lepas.. shin join pakcik beraya umah kawan dia.. pakcik Fook Seng kat area Ampang.. kul 8.30 shin dah terpacak kat restoran Pelita area KLCC tunggu dorang amek.. sempat la bekfes sambil cuci mata sambil nunggu pakcik ngan pakcik Edi sampai.. pastu kena tunggu lagik pakcik Edi dok semayang kat tokong sebelah restoran Pelita.. lepass dah settle semua.. baru la kitaorg gerak pi umah pakcik Fook Seng~

memandangkan pakcik edi ngan pakcik Fook Seng berpuasa masa tu.. so pakcik Fook Seng bagi makan kueh ngan limau jer la dulu huhu... nyum nyum~

 sedah sehhh~

x leh makan sgt.. cpt sakit perut~

 
 ngee~

yak ni shin suka.. lengkong kering.. wat sendiri tau~

sambil makan kueh tu dengar la pakcik Fook Seng ngan pakcik Edi sibuk kat dapur.. ngee.. dorang ni abis puasa kul 12 tgh ar... so tengah aritu kitaorg dah leh makan daaa...

ikot kepercayaan.. setiap tahun baru.. 1 haribulan ngan 15 haribulan kalender cina.. dorang ni akan makan sayur sayuran jer.. no daging daging.. vegetarian kaedahnya.. so menariknya.. makanan yg shin makan tu semua berunsur sayur.. haaa siap ada daging palsu yg di perbuat dari tauhu.. rasanya sama mcm rasa daging.. daging angsa palsu pun ada... sedappp *sengih

 
lepas jer abis makan tengah ari... pakcik Fook Seng sediakan manisan plak.. ngan Chinese Green Tea.. hurm.. teruja sgt shin nengok manisan yak pakcik Fook Seng wat.. comel~

manisan ni berasal dari Thailand.. pakcik Fook Seng mmg suka merayap pi mana mana jer untuk amek gambo.. so masa dia bercuti pi Thailan tahun lepas.. dia ada nampak natang ni.. nama dia Luuk Chuup.. 

Luuk Chup di perbuat dari kacang hijau + santan + gula... then ada la cara caranya camne nak bikin.. aritu pakcik Fook Seng ada ajar shin camne nak bikin.. ngeee.. beshnya.. nnt leh ar shin try..

lepas mengenyangkan perut kat umah pakcik Fook Seng.. pastu pi beraya umah pakcik Edi.. ngee.. pon makan lagi.. tp bateri kong masa tu... dok ngecas.. then around kul 8malam.. pakcik Fook Seng dropkan shin kat tren Chan Sow Lin.. terus shin lik Serdang ngee..  
camtu la kesahnya ek.. huhu
 x sabonya nak bikin sendiri Luuk Chuup~
m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

Cik Yatt said...

wah..mknan..nyum3

miss daya said...

hi shin follow u.. visit me back.. kalau rajin follow skali.. nak ramai2 member blogger ;p