Monday, April 4, 2016

acara hari minggu : jalan jalan cari makan

Pondok DimSum

Lokasi : Johor Jaya (belakang Daiman Bowling)
Harga : Rm3.90 satu bekas
Komen : DimSum ni jenis segera.. kalo nk kenyang kena oder banyak banyak sbb isi nya comel jer.. walo segera shin rasa sedap jer la.. bebudak yak jual pon peramah.. comel plak tu.. senyum manjang.. terus bertambah selera nk makan.. siap oder lebih lagik #terbaek

D'Pandan Ikan Bakar

Lokasi : Pandan Johor Bahru (area Pasar Borong Pandan)
Harga : standard Rm6 ke atas (ikan ikot kg)
Komen : tom yam dia sedap.. ada buskers dok menghiburkan masa ngah makan.. sedap suara dorang.. kalo nk request lagu pon bole.. xde bayaran.. tp korang leh bg duit seikhlas hati.. akak cashier x friendly.. muka ketat.. pastu mcm kerek.. shin ada pulangkan air barli sbb byk kumbang beras dalam tu.. pastu dia mcm x puas ati plak #hellooooo

 Leezo Restaurant

Lokasi : Batu Pahat Johor
Harga : Rm3.50 hingga Rm35
Komen : waiter blur dan muka x mesra alam.. akak cashier muka kerek.. masam.. patot dia tanya makanan dia tu sedap ke tidak.. x yah la nk wat muka stone sgt.. sekali jer la dtg sini #buwekkk

camtu la aktiviti shin ari sabtu ahad lepas.. selain shin dok teman akak shin kat hospital.. then kawan kawan ajak kuar makan.. setiap hari bali kul 2-3 pagik.. kurang rehat.. kurang merasai nikmat cuti #nanges

semalam amek bungkusan kat Post Office.. thanks pakcik teddy.. pasni xde la org dok ckp naper shin asyik pakai baju sama jer #sentap #terasa #akuyakpakaiengkauyaknginser

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

Nu'man Qatadah said...

Hahahaa .. sentap uolsss .. muahahaha ...
Pakcik teddy tue sugar dedy ka ... nakkk jugaa ..muahahaha

i'm shin... i'm inesen said...

Nu'man Qatadah : haha kengkawan keje.. kengkawan luar.. selalu dok ckp.. "baju sama je.. xde baju lain ek?" sesekali kena ok lagik la.. tp bila dah selalu.. nginser gak haha.. tp shin selesa pakai baju yak sama tu.. jimat lg pon x yah nk membeli.. still leh guna #nanges

Carl Dani said...

bestnya dapat makan macam-macam.....abaikan je lah orang yang suka komen shin tu, suka hati kitalah nak pakai apa pun..yang penting selesa dan ikut bajet..

i'm shin... i'm inesen said...

Carl Dani : betul betul betul.. tp kadang terasa hati gak..

Asyraf_Crescent said...

dim sum tu dekat dgn umah kita tapi x pegi lagi...hahaah...sedap x???dia viral kat fb kan...kalo lalu tengok ramai je orang...

i'm shin... i'm inesen said...

Asyraf_Crescent : sedap sedap

Kamen Shinobi said...

Tak kisah waiter tak hensem, cahsier muka ketat..yang penting makanan sedap dan mengenyangkan..hehe

i'm shin... i'm inesen said...

Kamen Shinobi : camne plak kalo muka ketat pastu makanan so-so haha