Wednesday, December 4, 2013

untuk wanita ajer

PERODUA dengan bangganya telah mengeluarkan edisi khas Perodua Myvi 1.5 F.E.M. petang ini di Publika, KL. F.E.M adalah singkatan bagi Female Empowerment Movement atau bahasa melayunya Gerakan Pemerkasaan Wanita, 'Girls-Only Club' yang menawarkan ganjaran dan keistimewaan bagi wanita pemilik/pemandu kereta Perodua. Manfaat ahli termasuk hadiah hari lahir, jemputan untuk bengkel dan lawatan serta diskaun istimewa.

Hanya 60 unit Myvi F.E.M. akan disediakan, 20 unit setiap bulan dari sekarang sehingga Februari 2014. Kereta itu hanya boleh dibeli oleh ahli-ahli F.E.M. secara first-come-first-serve, kelayakan mestilah seorang wanita yang berumur 18 tahun dan ke atas, plus pemilik atau pemandu kereta Perodua.

Berbanding dengan harga Myvi 1.5 SE, Myvi F.E.M hanya tambahan RM4,000 kos untuk para wanita, yang bermaksud ia adalah berharga RM56, 027 OTR dengan insurans.

Sentuhan merah pada stereng (bahagian bawah dan kedudukan 10-2) dan pusat konsol, yang tidak terlalu jauh berbeza dengan rawatan talian sukan di BMWs. 

F.E.M. ini dilengkapi dengan sarung kerusi kulit hitam (dengan anyaman merah dan logo F.E.M. kerusi Penyambut) dan kad pintu, dibalut kulit stereng, sistem multimedia dengan navigasi dan kamera belakang, filem solar Keselamatan, tikar permaidani F.E.M. unik dan bekas merah.

 
Sekiranya anda berminat silalah daftar sekaran dan untuk mendapat info lebih banyak tentang F.E.M. boleh lah melawat di lama sesawang www.peroduafem.com.my. Ada satu pertandingan semasa yang menawarkan lima unit Samsung Galaxy Nota 3 dan barangan kemas Pandora sebagai hadiah untuk anda!!!

p/s : untunglahhhh.. pasni apa plak.. umah untuk wanita?? untuk lelaki xde ker?? #nanges

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

Tuesday, December 3, 2013

CELCOM

haaa kengkawan.. sapa pakai tepon line Celcom cer angkat tangan!!! angkat.. angkat.. jgn memalu.. shin nak kira ni.. haa 1 - 2 - 3 lekokk.. jantan betina shin ketokkk hikk #sengih

 sumber : Sinar Harian

KHIDMAT pesanan ringkas (SMS) kekal sebagai medium yang sering digunakan oleh 4.5 juta pelanggan Celom selain segmen suara dan data.

Ketua Pegawai Eksekutif Celcom, Datuk Seri Shazalli Ramly berkata, lebih daripada 70 peratus pelanggan Celcom masih menggunakan perkhidmatan SMS dan tidak lebih 30 peratus menggunakan telefon pintar.

Bagi mereka yang tidak mempunyai telefon pintar berkemungkinan mereka tidak tahu apa itu aplikasi whatsApp, WeChat dan lain lain lagi di mana mereka hanya tahu SMS dan kerana itulah ciri-ciri SMS masih penting buat pelanggan asas Celcom.

berita lanjut sila [klik sini]

sumber Celcom Online Customer Service

haa kengkawan nak tau.. shin dah guna perkhidmatan Celcom ni dah lebih 12 tahun okay huhu.. sila rujuk gambo kat atas.. tu di amek dari akaun shin.. maklom la sejak penah menang hadiah Blackberry 2 tahun lepas.. shin terus guna Celcom Online Customer Service ni tiap kali top up kredit.. hikk.. tp menang sekali tu jer la.. pastu tadak lagik dah #nanges

ouh balik pada cite asal.. SMS.. mmg dari dulu sebelom kewujudan telepon pintar lagik shin mmg jarang maen sms.. x tau naper huhu.. ada la jugak time baru baru bercinta dulu.. sms manjang.. tu pon lepas wat 8pax.. murah skit la.. 1 sms 1 sen.. kalo tak becinta mmg shin tadak nak sms sms.. tepon shin gunakan lebih pada family.. tepon mak kalo rasa malas nak balik umah.. tepon reply tepon akak.. tepon babah kalo nak pinjam kete ato nak mintak beli itu ini.. hikk.. sms mmg kurang..

lagi la skrg dah ada Whatsapp.. WeChat.. lagi la sms semakin shin lupakan.. huhuhu.. tp tu laa.. shin cuma top up line Celcom sebulan sekali jer RM30.. yak menjadi masalahnyer utk broadband Celcom tu shin kena bayo RM70 sebulan.. adehhh hidup rasa kosong xde interenet #nanges

tu yak shin ingat.. tahun depan nak cari alternative utk kurangkan perbelanjaan tenet mentenet ni.. kat rumah dah guna streamyx wifi.. so xde masalah.. yak Celcom ni jer satu hal.. hope pihak Celcom bagi la data plan yak murah murah utk shin guna takat nak maen whatsapp.. surfing tenet.. nengok YouTube ek #pelisssss

tp kann.. kalo xde tenet.. kedit tinggal skit.. mmg SMS ada lah bantuan yak paling paling bernilai ketika itu kannnnnnnn!!!! so.. terima kasih pada SMS #sengih

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

Monday, December 2, 2013

jom nengok wayang - The Hunger Games Cathing Fire


ari minggu semalam shin nengok wayang.. perghh cam dah lama plak rasanya x nengok wayang.. xde cite yak bebetul buat shin rasa ikhlas nk kuar duit bayo ticket.. tp bulan ni ada 2 citer yak shin mmg nak sangat nengok.. The Hunger Games ngan The Hobbit #yeah

maka.. sabtu semalam.. pepagik lagi shin dah sampai TGV Tebrau City.. sebelom tu shin dah skodeng web site TGV utk nengok timing screen beso.. sib baek pagik tu ada terselit satu.. kalo kul 11 pagi screen kecit jer.. dah standby duit RM14.. haa jgn tau.. sebulan shin dah sesiap masokkan duit RM utk tabung wayang shin hehe.. so guna duit tu la.. sampai je kat kauter terus dorang ckp.. kalo nengok time pepagi.. ticket jadi RM7 jer.. wahhh banyak murahhh #sukasangat 

utk episode Catching Fire ni.. dorang wat Hunger Games-75 All Star plak huhu.. memula shin rasa mesti ada scene bunuh bunuh yak lebih kejam.. hurmm.. tapi semuanya melesettt.. x semua peserta All Star nyer kejam.. ada beberapa orang jer.. watak tambahan je.. watak dorang dalam episode ni belom berkembang sangat... watak yak ada tu la watak All Star yak bebaek jer.. dari situ la shin pasan ada conspiracy kat situ.. dah leh teka skit skit.. tp melayan laa sbb cite ni mmg best.. x ngantok nengok.. ada beberapa kali shin terperanjat manja.. jerit jerit gak la sbb peranjat  hikkk #gedik

awal awal lagik dah ada scene orang tua ni.. President Snow.. nyirap jer.. watak dia kali ni mmg buat rasa geram giler ar.. mmg sesuai la ngan muka diaaa utk watak ni #grr

watak lain yak menonjol episode ni Finnick Odair..  peserta Hunger Games All Star.. berasal dari District 4.. ensem dan badan ketul ketul buat Finnick ni byk dapat sponsor dari orang orang Capitol.. macam Katniss Everdeen gak.. Finnick ni pon kena ugut ngan President Snow.. episode akan datang baru Katniss dapat tau kena Finnick ni mcm playboy jer.. rupanya President Snow yak paksa dia wat camtu.. lebih kurang jadi gigolo la.. kalo Finnick menolak semua orang yak Finnick sayang akan di bunuh.. ciss.. org tuaaa keji!!! #nanges

masa awal kemunculan Effie Trinket minah ni shin x baper suka sangat Effie Trinket ni.. tp lelama shin suka.. dia ni agak blur blur.. psycho dramatic.. setiap kali ada scene dia mesti ngan baju pelik pelik tp lawa.. solekan over giler.. siap rambut palsu.. kuku lagik.. sbb orang orang Capital mmg kaya gamoknya.. so dorang punya fashion mmg over.. masa awal episode dulu.. Effie ni mcm x berapa suka la kena tugas jadi pengiring kat District 12.. so dia mcm x ikhlas laa.. tp lepas Katniss ngan Peeta menang Hunger Games-74 terus dia mula suka kat dorang..

scene paling shin suka.. Katniss pakai gaun Mockingjay.. pastu dia pusing pusing.. gaun puteh ni terbakar.. terus jadi gaun hitam.. lambang pemberontakan utk episode akan datang.. masa ni President Snow bengkek jer nengok.. huhu 

nak jadi spoiler jap.. utk episode akan datang.. tahun depan kot.. xde lagik watak Cinna.. orang yak betanggung jawab utk design baju Katniss.. Cinna kena tangkap dan di bunuh atas arahan Presiden Snow.. tp Cinna sempat tinggalkan wasiat baju yak di siapkan utk Katniss utk dia pakai episode akan datang.. Effie dan Peeta pon di tangkap dan di seksa.. wahhh x sabar ni nak nengok.. banyak lagi watak akan mati.. Finnick..  Prim Everdeen dan President Snow tu sendirik!!!

 macam Che Ta ngan Zain Saidin la pulokkk

dah 2 episode ni shin rasa confuse lak ngan Katniss ni.. dia sebenonya suka ke tidak kat Peeta tu.. kalo betul dia just nak belakon suka atas arahan President Snow.. tp naper beriyer dia nak sgt protect Peeta.. sedih kemaen lagi kalo apa apa jadi kat Peeta.. pastu nak cium bagai.. iskk.. cium len macam tau.. Finnick pon dapat cium Peeta hahaha..  pastu dalam Hunger Games..  xde la kejam sgt Katniss ngan Peeta.. yak banyak bunuh bunuh peserta laen jer.. dorang menang sbb bernasib baek dan org kesiankan kat dorang jerrr.. hukkk

apapon cite ni besh 5/5

nak beli yah Hobbit punya pulokkk #yeah

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen