Sunday, June 17, 2012

selamat hari babah

selamat hari minggu kengkawan.. apa cite arini?? haaa.. aritu kita nyambut ari ibu.. ari ni nyambut hari bapa lak.. tp shin xde wat pe pe pon utk babah.. masa hari ibu aritu kebetulan kena ngan besday mak.. yak ni besday babah lambat lagik.. bulan 10.. huhu.. nasib la kan...

ni la babah shin~

actually.. shin xde la rapat sangat ngan babah.. becakap pon time dia tanya.. atau time shin nak mintak something ker.. nak pinjam kete ker.. selalu nyer shin banyak borak ngan mak jer.. ntah ek.. dari kecik mmg camtu.. dan plak babah dulu garang giler.. panas baran lak tu.. sapa yak berani.. dah tua tua ni jer la baru dia ok skit.. tp baran dia tu ada lagi la.. cuma xde la dia nak pukul pukul ker..

nak ckp shin nakal xde la.. shin budak baek jer dari dulu sampai sekarang ngee.. tp kalo kena sebat ngan tali pinggang ker.. kena tampar.. kena sepak terajang kira dah biasa.. dah sampai tahan jer la.. xde nanges nanges.. lelagi time kantoi  kuar memalam lepak ngan member.. kantoi hisap rokok.. atau kantoi time shin curik duit dia .. mintak cara baek x dpt.. haaa curik jer la.. pastu dia mcm tau tau plak.. time shin amek tu la dia sergah.. x leh nak larik.. dapat la habuan..

selalu gak la shin derhaka secara tak sengaja.. dah tahan tahan.. tp terderhaka gak.. lagi kalo dia marah marah.. shin melawan lik.. bila shin rasa dia ckp tu x betul.. shin sound la balik.. cuma xde la ckp mcm org tak skolah.. still lagi tau hormat.. cuma mungkin cara cakap tu agak keras.. x tau la dia terasa hati ker tak.. xde la nak mintak mahap ker apa.. cuma shin kalo nak pi keje ker... tetap salam.. cium tangan dia.. salam jer xde cakap apa apa.. harap harap.. dia tau la.. shin xde niat nak derhaka ker apa.. tp ada time shin x salam time pi keje.. lelagi time ada benda yg dia wat atau dia cakap yg shin xleh terima #sengih

walau babah garang.. apa yg kitaorg nak jarang dpt.. tp bab makan pakai cukup babah bagi kat 8 orang anak anak dia.. xde yak mati x makan.. xde yg togel sampai beso hehe.. semua cukup.. cuma nak hidup mewah tu xde la.. kalo dulu shin kena curik duit dia baru dapat... skrg ni.. shin kalo xde duit.. xde curik curik lagik dah.. shin cakap jer ngan dia "NAk DUIT" haaaa.. kalo dia ada duit dia bagi.. kalo xde dia x bagi hehe.. beza sungguh laa.. lagi plak.. dia pecayakan shin.. simpan kad ATM dia.. atau kalo ada urusan pasal duit.. dia mmg suruh shin.. hehe.. ntah ek.. dah beso ni. shin jadi orang yg amanah kot.. ops.. bukan puji diri sendiri.. mungkin masa shin kekecik dulu.. shin jahiliah skit.. dah beso ni.. shin tau.. dosa amek harta yg bukan milik kita.. kalo nak.. kena la mintak.. dapat atau tak itu lain cite hehe.. 

 tahun ni genap umo babah 70 tahun

gurau senda.. mesra mesra.. mmg toksah mimpi la.. mmg xde.. tak teringin pon nak mencuba.. segan.. x biasa.. kalo bertekak tu mmg biasa la.. dalam seminggu tu mesti ada punya.. walau selalu x ngam.. tp masa babah masuk spital sakit.. mengalir gak la air mata ni.. bila duduk sorang sorang tu.. hehe.. nanges depan dia xde la.. even masa salam pagi raya pon x nanges.. family semua nanges nanges.. shin jer yak nampak macho.. rilex jer muka.. xde sedih.. hehe

lagi plak.. masa adik beradik salam.. babah ngan mak mesti ada nasehatkan dorang.. tp masa turn shin tadak pon.. cuma ucap selamat hari raya jer.. maknanyer?? haaa kan shin dah ckp.. shin budak baek.... lagik x cayer kannn..

tp.. Tuhan tau.. shin sayang babah~

semoga babah sehat sehat selalu.. sbb kalo babah x sehat.. sapa nak beli lauk.. nnt nak raya sapa nak beli daun ketupat.. daging semua.. shin x reti wat tu semua.. xmo la sakit sakit.. kurangkan hisap rokok.. kalo ada duit banyak pass pass la kat shin.. henpon shin rosak ni #nanges

SELAMAT HARI BABAH~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

3 comments: