Wednesday, May 22, 2013

Keling Sabit - bukan cite racist

shin teringat.. zaman awal 80an dulu.. time tu shin kekecik lagik.. mmg tgh ligat nk maen je.. pantang lik skolah ker.. cuti skolah ker.. kalo x kena jerit nama tu.. x kena sebat.. mmg memaen jer la ngan kengkawan.. pastu  tetiba hebot cite pasal "keling sabit" ni.. 

kengkawan nak tau.. dulu org ckp " keling sabit" ni suka penggal kepala orang.. lelagi kepala bebudak.. time dia penggal tu area waktu tengah ari laa.. pasal tu kalo nak kuar maen jer.. nnt mak ato akak akan takotkan shin ngan cite "keling sabit" ni.. humm memula takot la gak.. tp kuar gak maen.. pastu x ingat apa dah.. ngee~

tak tau la cite pasal "keling sabit" ni betul ker tidak.. yak dorang ckp.. kelapa kelapa yak di penggal tu nnt akan di letak kat bawah jambatan yak baru nk buat.. ni utk menguatkan lagik condition jambatan laa.. aiyooo syirik sgt kann.. 

skrg ni.. xde cite lagik da pasal "keling sabit" huhu.. hurmmm agak agak kalo ada producer yak nak filemkan cite pasal "keling sabit" ni.. ngamok x org India?? yer laa.. perkataan "keling" tu kan sensitif.. shin pon mmg jarang gunakan perkataan "keling" lebih suka ckp "indian" #senyum

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

5 comments:

Amin A. R said...

tak pernah dengar cerita pasal 'keling sabit ' ni..hehhe...
a'a kan..orang india cukup marah kalau kita2 melayu ni sebut keling/paria....

Arisha Hoon said...

hahaha...shin, kiter sezaman...pemes bebenor citer ni satu masa ketika kecik dulu..lps kepale kena sabit bubuh dlm guni katanyer..

i'm shin... i'm inesen said...

Amin A.R : itu cite zaman 80an hehe tu la.. shin pon x suka dengar perkataan keling.. harap semua org guna perkataan India.. lagi ok bunyiknya

i'm shin... i'm inesen said...

Arisha Hoon : hik hik.. kannn.. takottt masa tu

Anonymous said...

Kalau kat sbh panggil benda ni pengait... Zaman kecik klu nk takutkan budak2 guna je cite ni.. Confirm x berani kuar main..
Melati