Tuesday, August 5, 2014

edisi throwback kronologi raya 2014 part 2

arini shin nak tepek entri begambo.. sambungan edisi throwback kronologi raya shin.. mmg muntah la sapa yak nengok.. pasal banyak gambo pose  berangan hehe.. well.. dulu dulu mmg xde camera kann.. skrg ni dah beso.. bila dah ada tu mmg sakan la bergambo.. raya pertama tu beb.. moment beharga tu.. susah nk dpt.. so simpan dalam gambo jer ler.. bila nengok balik.. dapat rasa feel saat bahagia tu.. next time kalo umo panjang.. shin nak snap snap gambo makanan plak.. sbb rasanya.. shin lom ada lagik amek amek gambo makanan time beraya.. la ni asyik dok ingat ketupat jer.. rindu weih #nanges 

lepas jer acara beraya.. kitaorg pegi port biasa la untuk begambo.. raya pertama kitaorg mmg x sah kalo x begambo kat sini hehe.. mmg port wajib ler.. cuma tahun ni awal skit kitaorg bergambo.. dekat nak zohor time tu.. sibaek la x baper panas sgt.. tp kalo matahari terik mmg besh begambo.. lighting cukup #ngee 

tahun ni kitaorg dpt bantuan "tripod" hehe 

dan jugak acara "ko amek gambo aku" 

 "aku amek gambo ko"

 dan last skali "ko amek gambo kitaorg plak"

haaa time mmg seronok la.. lagi kalo set timer.. mmg kena amek banyak kali ler.. encik Azim bawak camera Nikon dia.. shin guna Canon.. sibaek la sempat beli lense sblm puasa kan.. kalo x mmg nanges ler x dpt begambo.. sbb shin lebih prefer guna camera Canon banding Nikon hehe.. GoPro shin bawak gak.. tp x guna pon hehe

antara kami 3 orang.. encik Azim la paling suka wat kelakar.. mmg dia ni pandai ceriakan org.. ada jer yak leh wat bahan gelak.. jarang la nengok dia ni siyes.. kalo dia nak siyes pon.. mmg kitaorg akan gelak..

shin paling rapat ngan encik Shamsul.. dia ni lagi banyak gelak dari cakap.. tp kalo bahankan org.. dia mmg terer.. ni la kain yak shin beli masa lik dari Surabaya aritu.. encik Shamsul plak bukan jenis cerewet.. selalunya.. tema kaler mmg shin yak pilih.. walo shin suruh dia yak pikir.. last last nnt shin gak yak decide hehe.. dkt nak raya aritu sanggup dia lik kampong.. pastu xde org nak jahit lagik dah baju melayu.. shin dok pujuk akak shin tolong jahitkan.. 2 hari lagik nak raya baru siap.. cecepat shin basuhkan dulu.. kalo nak tunggu dia balik.. malam raya baru dia nak basuh huhu.. selalu camtu..   

haha.. jgn muntah la nengok ek.. shin kalo nak posing mmg malu skit la.. sbb muka shin bukan jenis tangkap gambo.. kena snap banyak kali baru la shin puas kot.. encik Shamsul ngan encik Azim mmg penat nak melayan hehe.. dorang xpe.. sekali snap gambo dah cantik #hukk

 BFF - Best Friend Forever 
 
Tiga Teruna Pinggitan 

semoga panjang umo.. kita dpt berjumpa lagik ek.. kumpul kumpul camni.. lelebih lagik time pagik raya.. gi semayang raya sesama.. gi beraya sesama.. tasek ni akan jadi port utk kita datang begambo.. sampai nnt memasing dah tua.. dah x larat nak dtg hehe #happy

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

Sobri Yaacob said...

wah shin..bff forever..
eh ni ke samping dari terungganu tu? very nice.. kirim salam kat encik shamsul dgn ecik seorg lagi tu...memng artis la korang ni..ha..ha.. btw tq email..terharu.. ada org tnya khabor bila kita mnghilang..ha..ha..eh

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : aah samping ganu kiter hehe.. bagus ler dah muncul balik.. jgn hilang lelama.. hehe

Sylarius Yusof said...

Composition gambor yang cun. Lighting pun dah cantik. Memang bergambor sakan Shin raya tahun ni yer. Hehe

i'm shin... i'm inesen said...

Sylarius Yusof : setahun sekali abam.. mau tak sakan..

BUNDA a.k.a KN said...

amboi! selfie abis...dah ada gaya sudirman pun ada gaya p.ramlee pun ada...

i'm shin... i'm inesen said...

BUNDA a.k.a KN : haha.. gaya P. Ramlee tu yak x tahan

Sobri Yaacob said...

rindu ke kalau hilang lama2? ha..ha..

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : rindu la jugak haha.. naper skit sgt entri gambo raya kamu?