woaaaaaaaaaaaaaa... dah hari Jumaat... seronok! seronok! pepagi ni mood ok.. agak hepi sedikit.. naper eh.. ntah ek... tapi kan... ahhh x sabar nak bercinta hahahaha... ada sesapa yg single tak??? or yg dah ada kapel tp rasa nak pasang lebih... try me k~
p/s : try jer.. lom tentu jadi.. ngee~
korang kalo ngadap cermin tu... penah tak korang rasa diri korang ni x lawa.. x ensem... x cantik.. x molek.. x sempurna??? or korang rasa bangga... korang ni menarik.. cantik.. kacak.. hmmm apa apa jer kan... selagi namanya manusia yg x kenal erti bersyukur... maka.. mana la reti nak rasa puas ek..
shin pun xleh nak ckp per.. sebab kekadang shin pun rasa mcm x menarik jer diri ni huhuhu... ada time tu rasa macam menarik.... ada time rasa mcm comot jer... ada time rasa mcm sedikit comel hahahaha... tp yg pasti.. shin rasa inesen all time... agagagagaga...
biasanya Mohd Shamsul Bahari selalu jadi mangsa kalo dia dok kena snap gambo shin.. hahaha.. x reti puas.. mesti nak amik banyak kali.. baru shin puas hati.. almaklumlah.. shin ni bukan photogenic... photogedik lagi la bukan hahaha... shin tau korang mesti dengki nak keji shin ni photogedik kan.. baik shin ckp awal awal.. i'm not photogedik... ngee~
p/s : sapa yg macam shin angkat tangan!!!
tp alhamdulillah ar... shin x perlu nak nak adjust lelebih gambo shin.. xperlu nak buat edit lelebih.. utk nak nampakkan muka ni kacak.. kulit ni flawless... sampai org tengok.. wahhhhh sugoiiii... menarik... tp pastu.. hakikatnya... bila live.. aiyooo sangat bebeza...
aishh shin x keji sesapa yg gigih wat edit edit gambo ni tau... cuma shin nak semua org termasuk diri shin ni berpijak di bumi yg nyata gitu... hmm kalo muka menarik tp penipu pun tak guna kannn huhu....
biarlah shin ngan keadaan sekarang... x berapa kacak tp inesen... tu yg penting.. kalo orang xmo shin pun.. xper la... stress kejap jer.. nanti shin try lagi dan lagikkkk... kot kot ada yg betul betul rasa shin ni menarik utk dia... kan kan..
wahhh panjang mukadimah ari ni.. alkisahnya... shin cuma nak cite pasal penyanyi yg penah menjadi kesukaan shin pada suatu masa dulu.. Mariah Carey.. ngee.. apa ceritanya?? haaa meh shin cite sekarang...
DAHULU, sebelum bergelar penyanyi, wanita ini tidak pernah rasa hebat, apalagi merasakan dirinya cantik berbanding gadis-gadis lain.
Namun, bila mula bergelar penyanyi, barulah Mariah Carey sedikit yakin bila dia diajar cara-cara untuk kelihatan cantik ketika bergambar.
"Walaupun sudah berusia 20 tahun, saya rasa malu dengan wajah saya dan percaya ada orang sedang memandang wajah saya dengan pemikiran yang agak negatif.
"Kemudian bila mula bergelar penyanyi, jurufoto yang mengambil gambar saya memberitahu bagaimana untuk beraksi cantik dan dia memberitahu,'bahagian wajah awak dari sudut ini lebih elok berbanding ini'.
Tambahnya lagi, selain tidak yakin dengan kecantikan, dia juga berasa rendah diri setiap kali berdepan dengan teman-temannya, kerana memiliki darah campuran Amerika-Afrika.
moral of the story : Mariah Carey ni nampak buruk sebab penampilan dia yg menjolok mata.. pakaian dia buruk... sangat buruk.. mcm nak bogel jer shin rasa... aishhh...
ntah la ek... shin rasa semua orang kat dunia ni nak rasa diri dia menarik.. tu pasal macam macam depa bikin.. cara perubatan.. cara mak esah... cara traditional..
cuma satu jer... kita jangan bongkak kalo diri tu cukup sifat.. sepurna.. kita amik advantage kelebihan kita tu untuk menyakiti orang lain... ingatlah.. semua ni hanya pinjaman.... x kekal lama... kalo kita rasa kita ni hebat.. ada lagi hebat kat luar sana...
dan kalo kita ni kategori x menarik... jangan la nak menangisi nasib.. merintih pilu... buat la sesautu... jgn over over plak.. sentiasa bersih dan kemas tu yg penting.. bukan jer dari penampilan tapi jugak keperibadian.. x mustahil.. dari situ orang akan nampak diri kita ni menarik... kan kan...
bukan senang nak jadi menarik... sebab kita x tau apa pandangan orang lain terhadap diri kita.. cuma jangan memudharatkan diri sendiri... jom kita hepi hepi ek...
elakkan tengok gambo orang yg menarik lelama.. nnt timbul perasaan iri hati.. jeles tak bertempat... atau memuja lebih lebih... dan jugak jgn over memuji org lelebih.. nnt x pasal pasal org tu rasa riak... haaa x pasal pasal kan.. kembang lobang hidung dia..
kan kan~
daa.. selamat menyambut hari Jumaat... sekian~
p/s : try jer.. lom tentu jadi.. ngee~
korang kalo ngadap cermin tu... penah tak korang rasa diri korang ni x lawa.. x ensem... x cantik.. x molek.. x sempurna??? or korang rasa bangga... korang ni menarik.. cantik.. kacak.. hmmm apa apa jer kan... selagi namanya manusia yg x kenal erti bersyukur... maka.. mana la reti nak rasa puas ek..
shin pun xleh nak ckp per.. sebab kekadang shin pun rasa mcm x menarik jer diri ni huhuhu... ada time tu rasa macam menarik.... ada time rasa mcm comot jer... ada time rasa mcm sedikit comel hahahaha... tp yg pasti.. shin rasa inesen all time... agagagagaga...
biasanya Mohd Shamsul Bahari selalu jadi mangsa kalo dia dok kena snap gambo shin.. hahaha.. x reti puas.. mesti nak amik banyak kali.. baru shin puas hati.. almaklumlah.. shin ni bukan photogenic... photogedik lagi la bukan hahaha... shin tau korang mesti dengki nak keji shin ni photogedik kan.. baik shin ckp awal awal.. i'm not photogedik... ngee~
p/s : sapa yg macam shin angkat tangan!!!
tp alhamdulillah ar... shin x perlu nak nak adjust lelebih gambo shin.. xperlu nak buat edit lelebih.. utk nak nampakkan muka ni kacak.. kulit ni flawless... sampai org tengok.. wahhhhh sugoiiii... menarik... tp pastu.. hakikatnya... bila live.. aiyooo sangat bebeza...
aishh shin x keji sesapa yg gigih wat edit edit gambo ni tau... cuma shin nak semua org termasuk diri shin ni berpijak di bumi yg nyata gitu... hmm kalo muka menarik tp penipu pun tak guna kannn huhu....
biarlah shin ngan keadaan sekarang... x berapa kacak tp inesen... tu yg penting.. kalo orang xmo shin pun.. xper la... stress kejap jer.. nanti shin try lagi dan lagikkkk... kot kot ada yg betul betul rasa shin ni menarik utk dia... kan kan..
wahhh panjang mukadimah ari ni.. alkisahnya... shin cuma nak cite pasal penyanyi yg penah menjadi kesukaan shin pada suatu masa dulu.. Mariah Carey.. ngee.. apa ceritanya?? haaa meh shin cite sekarang...
DAHULU, sebelum bergelar penyanyi, wanita ini tidak pernah rasa hebat, apalagi merasakan dirinya cantik berbanding gadis-gadis lain.
Namun, bila mula bergelar penyanyi, barulah Mariah Carey sedikit yakin bila dia diajar cara-cara untuk kelihatan cantik ketika bergambar.
"Walaupun sudah berusia 20 tahun, saya rasa malu dengan wajah saya dan percaya ada orang sedang memandang wajah saya dengan pemikiran yang agak negatif.
"Kemudian bila mula bergelar penyanyi, jurufoto yang mengambil gambar saya memberitahu bagaimana untuk beraksi cantik dan dia memberitahu,'bahagian wajah awak dari sudut ini lebih elok berbanding ini'.
Tambahnya lagi, selain tidak yakin dengan kecantikan, dia juga berasa rendah diri setiap kali berdepan dengan teman-temannya, kerana memiliki darah campuran Amerika-Afrika.
***end***
moral of the story : Mariah Carey ni nampak buruk sebab penampilan dia yg menjolok mata.. pakaian dia buruk... sangat buruk.. mcm nak bogel jer shin rasa... aishhh...
korang leh tengok banyak gambo x senonoh dia ni kat SINI
ntah la ek... shin rasa semua orang kat dunia ni nak rasa diri dia menarik.. tu pasal macam macam depa bikin.. cara perubatan.. cara mak esah... cara traditional..
cuma satu jer... kita jangan bongkak kalo diri tu cukup sifat.. sepurna.. kita amik advantage kelebihan kita tu untuk menyakiti orang lain... ingatlah.. semua ni hanya pinjaman.... x kekal lama... kalo kita rasa kita ni hebat.. ada lagi hebat kat luar sana...
dan kalo kita ni kategori x menarik... jangan la nak menangisi nasib.. merintih pilu... buat la sesautu... jgn over over plak.. sentiasa bersih dan kemas tu yg penting.. bukan jer dari penampilan tapi jugak keperibadian.. x mustahil.. dari situ orang akan nampak diri kita ni menarik... kan kan...
bukan senang nak jadi menarik... sebab kita x tau apa pandangan orang lain terhadap diri kita.. cuma jangan memudharatkan diri sendiri... jom kita hepi hepi ek...
elakkan tengok gambo orang yg menarik lelama.. nnt timbul perasaan iri hati.. jeles tak bertempat... atau memuja lebih lebih... dan jugak jgn over memuji org lelebih.. nnt x pasal pasal org tu rasa riak... haaa x pasal pasal kan.. kembang lobang hidung dia..
kan kan~
daa.. selamat menyambut hari Jumaat... sekian~
m(^o^)m
*i'm shin.. i'm inesen













