Wednesday, May 11, 2011

cintamu muzik di hatiku


tadaaaa.. haa ni sajer ler nak menayang barang baru kepunyaan shin.. ngee.. natang ni shin beli masa promosi opening SengHeng aritu.. sepuluh hengget jer.. murah bebeno.. sib baek la leh beli sebijik jer.. kalo leh beli 100 bijik.. shin dah beli.. pastu bagi kat kengkawan semuaa.. korang suka tak?? nak tak?? tapi nak wat camne.. xleh beli berbijik bijik.. so.. shin guna sendiri la yer.. korang nengok gambonya jer.. hik hik


sekian lama terkurung dalam kotak.. baru tadi la shin berkesempatan menggodehnya.. ngee... bukan maen beso tulisannya hik hik.. senang nak nengok..

kat umah shin ni.. mmg jarang ler bukak radio.. kecuali time bulan puasa.. ngee.. nak dengo azan waktu bebuka.. bila dah ada ni.. leh la shin selalu dengar radio Klasik.Fm.. xde dengar online lagi.. ngee~

korang tau tak shin suka lagu apa?? haa ni nak cite la skit skit pasal lagu kesukaan shin.. kot kot korang ada yg teringin nak ngorat shin.. leh la tau kan pasal diri shin huhu..

dalam banyak banyak lagu kat muka bumi ni.. ni utk versi tempatan la ek.. yak antara bangsa aritu korang dah tau kan.. Mariah Carey, Celine Dion, Whitney Houston.. haa ngan album2 soundtrack tu semua shin minat.. kali ni shin cite bab lagu tempatan.. antara yg betul2 shin minat laa ek..


shin paling suka dengar lagu raya.. ldari era Saloma ke era Sharifah Aini ngan Uji Rashid.. pastu bawak ke era Sanisah Huri.. then ke era Sudirman.. semua lagu shin minat.. meresap ke jiwa kalo dengar.. mood segar jer.. pastu lagu raya yg shin minat lagu Pulangalah Aishah ngan M Nasir..


artis pompuan paling shin minat.. Uji Rashid.. suka lagu lagu dia.. paling minat lagu Kali Terakhir Ku Lihat Wajahmu.. xde penyanyi yg leh bawak lagu ni sebaik dia.. paling berhantu la.. dari slow mendayu dayu.. sampai part chorus nyaring tu.. perghh.. sedap.. suara Uji Rashid agak manja.. tu yang wat sedap dengar..


artis lelaki paling shin minat.. Arwah Sudirman.. ajer giler sapa yg x minat kan.. dari Terasing, Merisik Khabar, Salam Terakhir dan banyak lagi laa.. tp paling shin suka lagu Sudirman ni.. Antara Hujan Dan Air Mata ngan Di Dalam Sepi Itu.. sedih sehh dengar.. apapun.. suara ngan lagu lagu Sudirman akan terus menjadi pujaan sampai bila bila... ngee~


pastu shin minat lagu lagu Jamal Abdillah.. yak lama lama la.. masa dia ngan Ahmad Nawab.. kalo shin pi Karok.. memang x penah miss la nyanyi lagu mamat ni.. huhu.. sedap sedap semuanya...


sorang lagi artis yg popular ngan lagu lagu Ahmad Nawab.. sapa x kenal Ramlah Ram.. ngan suara nyaring kekadang bingit tu.. dari lagu pop, asli, dangdut.. apa jer yg Ramlah Ram nyanyi shin minat.. tp lagu lagu dia yg baru baru shin x minat ar huhu


Francisca Peter.. fuiyohh.. shin minat giler lagu lagu dia.. apa jer lagu dia shin tau lirik dia.. tp lagu lagu lama dia ar.. Sekadar Di Pinggiran, Kerna Terpaksa, Aku Kehilangan Mu, Rindu Memaksaku Menyayangimu.. huhu tp lagu yg paling shin minat.. Akulah Kekasihmu..


Janji Manismu.. lagu paling shin minat dari penyanyi ni.. Aishah.. semua lagu lama lama dia sedap di dengar.. sedap giler suara dia ni..


Rock bebey.. suara Ella dulu manja manja rock.. ntah naper skrg ni.. manja manja meluat huhu.. tp shin tetap minat suara dan lagu lagu Ella yg dulu.. ciptaan Ramli Sarip khususnya.. Puteri Kota, Tiada Tangis Lagi.. banyak lagi la.. tp lagu paling shin suka.. Sepi Sekuntum Mawar Merah ngan Sembilu.. superb~


tinggal kenangan.. Zaiton Sameon tetap hebat walau hanya 2 album jer.. pastu dia xcident.. terus mcm betul x betul jer.. tp lagu lagu dia.. mmg shin minat giler.. Menaruh Harapan.. Kabut Serangkai Mawar.. xde sapa leh bawak lagu sebaik kak eton..


Alleycats.. lagu dorang byk dicipta M Nasir.. mmg best~


shin minat lagu lagu lama Sharifah Aini.. dari lobang hidung di beso sampai sedikit kuncup.. la ni dah nak tekambus abis.. mancung giler terus shin minat.. xde lagu lagu baru dia yg evergreen.. so layan jer la lagu lagu lama dia..


Biduanita terunggul Saloma.. shin pun minta lagu lagu dia


haaa last skali Rohana Jalil.. aritu puas la dpt dengar lagu lagu lama dia.. dari album Rayuanku, Resahku dan banyak lagu.. sampai skrg suara Rohana Jalil sedap di dengar.. mungkin sebab dia x perlu nak jerit jerit mcm Kak Melah atau Ziana Zain.. tu pasal suara dia menten jer.. paling shin suka lagu Rohana Jalil ni, Faez, Dalam Birunya Luka dan Sempadan Kasih..

selain dorang tu semua.. shin minat gak la lagu lagu Nassier Wahab, kumpulan Search, Iklim, Wann.. lagu lagu 80an mmg shin suka.. tp dorang dorang yg shin tepek gambo ni la yg paling paling palinggggg shin suka huhu..

sekian la ek.. shin ni x sehat.. batuk batuk.. sesemer.. korang xmo datang melawat ker.. pijit pijit badan ni ker.. kaki ni ker.. tangan ker.. kepala kepala ker *nanges

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

nice jam tu

:|: TinTa Kibod :|: said...

retro

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : kan kan!! pandai kan shin beli~

i'm shin... i'm inesen said...

tinta kibod : ngee.. i love retro

Ri said...

cian dia kurang sihat.
moga cpt sembuh ye..

i'm shin... i'm inesen said...

ari : mekaceh... ni pun suara mcm budak baru lepas baligh jer.. kasor bebeno.. x tulen bangg *nanges