Monday, May 23, 2011

shin bukan buaya tembaga ek.. shin buaya inesen jer~


wahh tajuk x agak agak panjangnya.. hik hik.. ni ha.. 2 ari shin kat umah Tok kat Paya Redan, Pagoh sbb ada majlis akikah cicit Tok yg keberapa tak tau ar huhu.. line tenet xde.. nanges.. xleh nak online sgt.. pakai gprs leh ar.. tp selow nauzubillah..

masa nak balik pagi tadi.. shin jumpa la mak ucu shin.. tanya dia.. kat ne seterika arang ngan tempat acuan kueh baulu arwah atok pompuan.. mak ucu ckp.. seterika tu dah lama x de.. dia pun x tau kat ner.. pastu dia bawak shin pegi kat gerobok lama.. tempat acuan kueh baulu tu terselit kat bawah gerobok.. mak ucu sengaja sembunyikan sbb takot hilang.. perghh berat giler..

pastu shin ckp la.. shin nak tembaga tu.. shin nak bela.. nak simpan elok elok... kenangan barang peninggalan arwah atok pompuan.. memula mak ucu mcm blur la.. pastu dia tanya la.. betul ker shin nak jaga.. shin ckp la bebetul.. pastu mak ucu suh tanya atok lelaki.. then shin pi la jumpa.. pastu atok lelaki plak x banyak songeh.. dia bagi.. hehehe x cukup ngan tu.. shin mintak tepak sirih semua.. sib baek dpt..


tempat letak kemenyang ngan tempat bakar bara.. mak shin ckp.. masa kekecik lagi benda ni dah ada.. dia ngan mak cik shin suka maen letak setangi kat situ.. huhu kira barang ni mesti dah lama giler..


tepak sirih ni dah x complete ar.. tp bole ar


time reraya.. waktu kekecit.. shin suka kalo arwah atok pompuan wat kueh baulu.. nnt nampak la dia bakar guna sabut kelapa.. sedap weihhh.. pastu cicah ngan air teh o.. kopi pon bole.. mak cakap.. masa dia kekecit pun berebut ngan arwah pak ngah.. nak baulu bentuk ikan jer huhu..

seronoknya dapat benda ni semua.. tp satu kerja plak nak bersihkan.. dah berkerak camtu.. adoii.. mak cakap.. jgn rendam ngan air ker air asam jawa ker.. terus beli ubat dia.. then gosok ngan kaen.. hum.. tu ar.. mana nak cari ubat dia ek..

lepas ni shin dah leh celen cik niza ar.. dia nyer koleksi tembaga pon banyak.. hurm.. xper.. kumpul skit skit.. nnt shin nak tanya sesapa yg rasa nak buang barang lama.. lelagi tembaga.. haa shin nak kutip ek!!

mekaceh kat mak ucu sebab bagi shin benda ni.. nnt shin jaga elok elok.. benda ni pon shin dah masukkan dalam kotak.. nnt nak bawak kat umah bujang... ngee~

sekian ar.. pening kepala ni.. nak tido.. daa~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

7 comments:

Aman Ibrahim said...

x sangka shin suke barang2 camnih, jaga elok2.. bernilai jugak

::FAIZ FARISH:: said...

peminat barang lama kah?

i'm shin... i'm inesen said...

aman : suka sbb ia barang kepunyaan arwah atok pompuan yg shin syg

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : yup.. dan jugak.. kalo x di jaga.. takot hilang camtu jer.. at least.. ada barang kenang kenangan arwah atok pompuan yg shin ada.. dan leh tunjuk kat generasi akan datang

:|: TinTa Kibod :|: said...

jgn ko perasap udah hehe

i'm shin... i'm inesen said...

tinta kibod : xde nyer shin nak ngankong barang ni.. kang kuor arwah atok pompuan shin dia tempeleng shin lelaju.. haa haru~

Anonymous said...

kat pasar payang terengganu banyak menda ni, xde la mahal sangat pun...