Wednesday, September 7, 2011

kronologi hari raya (1 Syawal 1432H)

arini dah nak masuk hari ke 9 Hari Raya.. perghhh cepat jer kan.. masa puasa.. jenuh shin dok nunggu bila la nak raya.. bila laa nak raya.. mcm lambat bebeno nak raya.. tp bila masuk jer Hari Raya.. aik.. rasa macam kejap ler plak.. Hari Raya pertama tu mcm habis camtu jer.. x puas rasanya berseronok.. berkumpul ngan family.. x puas beraya sambil makan ketupat.. x puas rasanya makan sedap sedap.. la ni.. baru teragak nak makan semua tu.. time raya x mo la plak makan bebanyak.. arghhh tensen.. lagi plak rasa mcm kejap jer cuti raya.. tau tau jer dah kena naek keje.. stresssss *nanges
haa entri kali ni.. shin nak tepek gambo gambo raya.. menyorot detik detik indahnya Hari Raya pertama shin kat sini.. ngee.. so xyah tulis bebanyak la yer..

shin mulakan ngan petang raya.. haa memasing sibuk mengemas.. memasak.. sebagai anak yg rajen.. shin tak terkecuali ler.. ketupat dah siap anyam.. tp part merebus.. shin mmg x suka.. kalo dulu lagi la x suka.. kena pakai kayu api.. la ni mak masak guna dapur gas jer.. since mak dah besokan dapur.. rasa selesa la.. masak kat luar umah jer.. 

 ni masa shin tolong masak rendang daging.. peaceeee!

tp x sempat kering rendang tu.. shin nak surrender.. panas giler.. pastu mak shin yg sambung.. shin teman shamsul gunting rambut.. lik jer dari gunting.. shin tolong kemas kemas hall rumah.. ngee.. sib baek langsir dah siap pasang seminggu nak raya.. hik hik

isik kueh raya kat balang kueh raya yak shin beli

 lampu lilin ni sbg pengganti pelita.. jimat duit minyak

mesti kawan blogger shin yg skrg ni jd artis tu x leh celen ngan sofa baru parent shin baru beli.. pastu lampu lilin shin yg mahal ni.. sebijik Rm68.. shin beli 6 bijik tau.. ngan balang kueh tu mahal gile.. beli kat SSF.. tp harga sblm offer la..

malam raya xde aktiviti sgt.. lepas bebuka.. shin join bertakbir kat masjid.. pastu lik tu join anak anak sedara tengok jiran maen munga api ngan mercun.. tahun ni kitaorg just jadi penonton setia jer.. sbb xde beli pon *nanges

pagi raya.. shin mangon awal.. kul 6.30 pagi dah mangon.. lepas solat Subuh.. bekfes dulu.. then siap siap nak pi solat raya... amek shamsul kat umah dia.. ngee~

meriahnya kat Masjid.. leh terserempak ngan ramai org yg jambu jambu.. lawa lawa.. semua pakai baju cecantik.. kaler warna warni.. semua xmo kalah.. hehe

 pastu shin pi kubur arwah abang ngan arwah nenek

masa utk snap snap gambo

 selamat hari raya mak, abah.. maaf zahir batin ek

 acara paling best utk bebudak.. tak besh utk yg dah beso *nanges

 ngan abang no 4 ngan abang no 5

 kakak ngan kakak kakak ipar

indah nya raya bila mak babah masih ada dan sihat kan! 

 sebahgian dari family shin.. ada yg x de dalam gambo

lepas bergambo.. terus rushing pi marhban.. ada 24 bijik buah umah.. ngan melayan bawak anak anak buah.. shin x larat nak abiskan semua.. pastu kul 2 petang.. shin beraya umah shamsul ngan umah kawan kitaorg, azim.. pastu kul 4 petang terus lik kampong kat Pagoh.. tau tau jer dah malam.. then esok nya dah cite lain plak.. 

camtu la citernya ek.. kengkawan seronok tak beraya? puas ker x?? andar dapat di putarkan masa.. shin nak sangat balik semula masa hari raya pertama *nanges
m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

::FAIZ FARISH:: said...

shin sofa baru tu ada iras2 sofa lama kami.. hehe skang dah tukar baru

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : nampak mcm sama.. kualiti len len.. ngee