Tuesday, October 2, 2012

hepi 70th besday babah~

kengkawan nak tau?? haaa.. arini besday babah shin yak ke 70 tahun.. tua da kannn.. tp Alhamdulillah.. dengan umo dia yak skrg ni.. babah still lagik kuat.. nampak sehat jer.. cuma ada semput je.. tu pon sbb dia banyak merokok.. puas dah beleter suh berenti.. hampeh.. masa baru baru kuar spital dulu jer dia benti kejap.. insap la kunun.. pastu sama jer..

kekadang kan.. shin pelik.. bila  nengok ada kengkawan shin dia rapat ngan babah dorang.. shin plak mmg x berapa ngam sangat ngan babah shin.. dari kekecit lagik mmg kitaorg adik beradik xde la obvious nak nampak bermesra alam ngan parent kitaorg.. nak plak parent shin garang orangnyer.. baek mak.. baek babah.. kalo mak garang dia di mulut.. babah plak.. garang dia mulut berserta kaki tangan.. puas lak gak kena bantai.. tampo sepak terajang.. maki hamun.. xleh salah.. xleh lawan ckp.. mmg kena laa.. 

tp bila shin dah beso.. lagik kuat melawan bila ada yak shin rasa x kena.. mcm shin xleh terima apa dia ckp.. tp dia xde plak nak bantai ke apa.. paling tak dia guna kan kata kata yak makan dalam huhu.. ok jer.. dengar masuk telinga kiri.. kuar telinga kanan..

ntah la ek.. walau camne pon.. dia still babah shin.. kalo sakit ker.. ato apa apa yak x besh berlaku kat dia.. shin pon rasa gak x beshnya.. dah babah sendiri kannnn.. pernah terpikir.. kalau shin ada anak.. shin xmo jadi mcm babah.. huk huk.. ntah bila ntah nak beranak.. hehe.. tp kannn.. kekadang.. ada gak dok perati.. ada ke sikap babah tu ada kat shin.. hmmm mungkin shin x pasan.. ntah la.. hopefully xde lerr.. huhu

hurmmm x tau nak wat makan makan apa utk besday babah ni.. aritu dia nak makan mee bandung.. tp dia kuat komplen kalo org masak  x sedap.. shin pon x tau nak carik kat mana kedai yak jual mee bandung.. 

hadiah pon x tau nak bagik apa.. buat masa ni dia fanatik giler kat Ustad Don.. hmm ada gak survey kat internet.. kot kot ada jual dvd ker.. vcd ker.. buku ker pasal Ustad Don.. xde plak jual.. hmmm.. blur blur..

balik keje kang... nak tanya mak la.. sabtu ni dia ada aturcara apa apa tak.. kalo xde.. sabtu ni kot nak pi beli kek ngan ajak adik beradik balik umah celebrate besday babah..

to babah.. selamat hari jadik ek.. semoga sehat sehat selalu.. bila sehat tu jgn plak suka buli mak.. semoga di murahkan rejeki yak halal.. di jauhkan rejeki yak haram.. panjang umor berserta iman dan hidayah dari Allah.. sayang babah dunia akhirat~


sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

crescent said...

amin...semoga panjang umur babah shin...

i'm shin... i'm inesen said...

crescent : amennn... maceh ekkk