Showing posts with label emo. Show all posts
Showing posts with label emo. Show all posts

Thursday, January 10, 2013

biacara buat teman

kekadang dalam lama berkawan pon lom tentu leh faham isi hati.. perangai memasing.. mungkin kalo org len yak wat kita xde la kesah sgt.. tp kalo kawan baek sendiri mungkin kesan tu amat terasa la.. semoga perasaan x sedap di hati ni cpt hilang.. atau lebih baek diam dan menjauhkan diri #nanges

teman sudilah kirannya mendengar biacara sayu
dikau semakin jauh dariku dan pandanganku

teman mengapa dikau tak memahami diriku ini
teman mengapa dikau diam menyepi ketika ini
kiranya aku yang bersalah maafkan keterlanjuranku


:'(

i'm shin.. i'm inesen

Wednesday, March 16, 2011

*nanges

sedey nya rasa... tetiba dak kecik merah shin ntah apa pasal dapat penyakit.. baru petang semalam.. kul 6.13 minit petang.. shin selesai update blog.. pastu lepas maghrib around kul 8 lebih.. shin start dak kecik tu mcm biasa.. tetiba x kuar mcm biasa.. panic sangat sangat..

dia kuo cam ni~

ada bunyik semua... mcm biasa bunyik utk shin masukkan password semua.. shin try la masukkan password.. then dengar bunyik dia proses mcm biasa.. tp x kuo gambo *nanges

naper ek?? shin dah biarkan lama.. then try on semula pun jadi camni gak.. perghh sedey.. then try call pakcik.. tp x angkat.. sms encik nolan.. dia bz kot.. x reply.. masa ni sebak sgt sgt *nanges

biasa kalo shin ada masalah.. xde org lain shin call or msg.. pakcik, encik nolan.. ngan sham.. mesti dorang boring jer.. dan paham.. kalo call.. ada la masalah.. kalo x de masalah.. x call pon.. sorry sgt *nanges

p/s : shin x tau nak ngadu kat sapa.. hanya dorang *nanges

lappy ni ada warranty 3 tahun.. tp rasanya 1 tahun jer ngan Acer.. kalo lagi 2 tahun ngan kedai kot.. tak tau la plak.. shin bukan sgt pasal benda benda ni.. x jangka jadi camni *nanges

rasanya.. kalo shin nak pi tanya warranty.. better shin terus pi kedainya.. x yah pi kedai2 lain.. kang nnt dorang dah godeh.. kedai yg shin amek dak kecik ni xmo terima plak.. so.. shin kena pi Lowyatt la minggu depan.. minggu ni xleh.. lamanyaaaaaaa *nanges

padahal shin x de lasak lasak guna dak kecik ni.. shin syg dia.. kemana mana shin bawak.. even kengkawan dah paham sgt perangai shin.. kalo shin kuar jer.. mesti ada dak kecik.. mesti on dia even kat mana mana.. takkan la merajuk sbb shin ada HTC kot *nanges

shin x simpan data data dalam dak kecik sbb xmo dia berat.. nak dia xde masalah.. shin guna utk surfing.. blogging.. xde la wat bukan bukan.. kalo nengok belu tu biasa la.. sapa yg x tengok belu kannnnnnn *nanges

hurm.. terpaksa la shin bertahan skit.. lagi semingu lebih jer.. pastu shin antar kat kedai.. tu nnt ntah leh dapat claim ker x warranty tu.. pastu nnt mesti lama baru dapat balik.. arghhh kejamnyaaa *nanges

sedih ar.. arini skip pi gym.. xde mood.. nak menggatal kat tenet pun xde mood.. shin x suka ar kalo ada poblem camni.. lepas satu.. satu.. apa la nasib *nanges

sekian~

masa baru baru dapat.. sayang kat dak kecik *nanges

:'(

*i'm shin.. i'm inesen

Thursday, February 17, 2011

melawan kesepian


2-3 hari ni.. emosi kurang umphh.. try wat mcm biasa.. tp bukan nya senang.. pi keje pon wat hal sendiri jer.. kat umah lagi la.. mmg berkhalwat dalam bilik sorang sorang.. kat mana mana rasa sunyi sepi.. apa nak buat ek.. serba tak kena rasanya..

bila sunyi.. and rasa sepi.. apa korang wat ek?? xde org len yg shin leh ngadu nasib.. kawan shin jadi mangsa selalunya si shamsul la.. ngan dia shin leh ckp banyak benda.. mungkin sbb kitaorg kawan rapat.. so.. xde la segan sgt..

kalo leh shin xmo ingat sgt.. benda benda yg wat shin rasa x hepi.. 2-3 hari mmg down giler ar.. emosi.. jiwang.. tu perkara biasa ar utk manusia yg bejiwa sentimental mcm shin ni.. hati fragile.. sensitive.. huhu

kekadang try gak nak tido.. konon kalo tido leh wat lupa benda ni semua.. tp sementara nak tunggu mata ni terlelap.. benda yg wat x hepi tu leh sekonyong konyong datang melayang dalam hotak ni.. mula la pikir.. sedu sedan.. pastu susah nak tido jadinya.. hampeh...

pastu dari malas mandi.. leh plak lepak lelama dalam bilik mandi.. selalunya x sampai 5 minit dah beres mandi.. gigil gigil dok dalam bilik.. tp la ni sanggup main air lelama.. sambil togel tu rajen plak menyental.. sapu sapu.. susun susun natang yg ada dalam bilik mandi tu.. kalo mak shin lalu.. mesti dia ckp anak dia yg baek ni buang tebiat.. selalu kalo suruh bukan maen pemalas.. eh shin bukan pemalas ok.. cuma kurang rajen jer...

then kalo kat gym tu.. selalu shin bertahan 1 jam lebih jer.. yer la ngan xde 'jamuan mata'.. wat pe nak lelama kan.. tp la ni.. shin bersenam dekat 2 jam lebih.. hurm.. kalo x beso gak badan ni.. x tau la nak cakap per ek

shin wat semua tu sebab nak kurangkan pikir benda benda yg x hepi.. aishh.. tp bukan senang ler.. mekasih gak la kat kengkawan.. mcm encik Nolan, araf, khairi yang rajen melayan shin.. kalo ujung minggu ckp nak jumpa tu.. korang sudi luangkan masa.. even mcm khairi ngan fardzly tu keje membanting tulang x kira hari.. hujung minggu pun keje.. tp still sempat jumpa ek..

shin nak hepi balik.. nak muka ni glowing haa.. ceria.. nak ada someone bertakhta kat hati ni.. baru la shin rasa shin x sunyi kot.. mungkin agak desperate la.. tp shin mmg nak ada kapel.. x suka single mingle..


umo dah nak masuk 33, kalo single gak.. nampak sgt x laku

sebelum menutup entri.. shin nak tepek lagu Ella ni.. Menanti tajuk nya.. sesuai la ngan keadaan shin skrg.. menanti seseorang dalam hidup shin.. nak dia betul betul syg shin.. bukan jadikan shin mcm pilihan kedua dia jer.. nnt bila ada org len dia tinggalkan shin.. xmo camtu.. shin nak dia anggap shin penting dalam hidup dia selain dari family ngan kerjaya dia.. nak dia sensitive ngan perasaan shin.. nak dia jgn pentingkan diri dia jer.. nak dia sentiasa berusaha utk jadikan shin rasa selamat dan gembira ngan hubungan tu nanti.. shin pun mcm tu gak.. apa yg penting.. kerja sama~

sekian ek.. entri emosi yg membuat korang rasa nak muntah huhu.. jumpa lagi.. selamat malam semua.. daa~

Ella - Menanti

apa benar cinta mu ada
andai benar mana buktinya
suluhlah untuk ku
yang hampir berputus asa
mencarinya

berikanlah sinar yang nyata
biar mudah ku memegangnya
tak rela di landa kecewa bagai gelora
lebih lama
sehingga tiada

tangisan.. tangisan oh..
tersenyum.. tersenyum menanti
kasih mu sayang mu
merangsang semula
perasaan keinsanan ku
yang teramat rindukan cinta

*i'm shin.. i'm inesen

Thursday, January 27, 2011

tiada tajuk



Ya Allah~
tenangkanlah hatiku.. tenteramkanlah jiwaku..
jauhkan aku dari sifat berprasangka buruk
dan cemburu buta.. yg selalu merosakkan kebahagiaan ku..
andai diri ini disakiti dan dikhianati..
aku mohon padamu Tuhan.. jangan terbitkan perasaan dendam
serta jauhkan aku dari sebarang niat utk membalas kejahatannya itu

Ya Allah~
tolong jangan jadikan diriku sama seperti 'mereka' yg aku benci

AMIN~ *nanges

*i'm shin.. i'm inesen

Sunday, January 23, 2011

Sunday, January 9, 2011

moody day..


biasanya.. kalo shin tengah tido.. ada something yg wat shin terkejut.. like org kejut secara paksa.. or bunyik telefon.. or bunyik dak nanges.. apa apa jer yg bebentuk kejutan.. kepala shin mula la rasa sakit sakit.. tp kalo kejut utk ehem ehem... kepala lain yg sakit..

actually shin xde migrain.. shin x minum cofee or nescafe.. shin x merokok.. tp x tau naper.. kekadang mudah kena sakit kepala.. actually.. skrg ni pun dok bedenyut denyut..

maybe.. bila ada something yg berserabut dalam kepala hotak.. buat kepala ni rasa berat.. byk nak fikir.. tu yg wat lagi sakit kepala.. ntah la ek.. pasal external hardisk tu.. shin dah cuba macam macam.. still x leh.. so mmg akan bawak pi pakar.. cuma tunggu time shin ada masa nak kuar jer.. hopefully.. sgt sgt hope.. i'll hepi after that.. percubaan yg terakhir..

tetiba shin dapat panggilan dari encik bestke dekat kul 2 petang ( sabtu ), masa tu shin dok nyenyak tido.. masa shin nengok jam tu.. terkejut gak laa.. bukan pasal encik bestke call.. tp pasal shin dah lewat nak pi gym.. camne la leh terlajak tido..

tp yg lebih mengejutkan.. tetiba encik bestke ajak shin join trip dia pi Jakarta masa Chinese New Year bulan Februari nnt.. drastiknya plan.. shin memang menolak.. sebab Jakarta xde dalam planning shin pon.. if Bali mungkin shin cepat cepat setuju.. if kena ngan waktunya..

dengan apa yg berlaku.. my finacial not very good.. shin kalo nak berjalan.. mmg shin akan saving dulu.. so far shin ada 2 tabung.. utk shin beli HP.. dan utk shin pi Pulau... tabung HP shin dah luak skit sebab bayar kete aritu.. then yg pi Pulau.. mmg shin plan nak pi bulan 5 nanti.. but Jakarta memang xde dalam book~

but when a good fren, ajak pegi.. then my best friend pun join skali.. i'm speechless.. dah menolak pon.. mcm kena pegi jugak.. then i agreed.. sure la encik bestke hepi.. terus dia booking tiket and foward email to me..

anyway.. shin x salahkan encik bestke pun pasal trip ni.. memasing xcited.. encik bestke ngan sham teringin nak pegi Jakarta.. and i'll companion them.. maybe ada yg interesting kat sana.. sapa tau.. sbb shin x penah sampai lagi kat sana.. cuma shin mungkin pegi utk jalan jalan jer la.. bergambar.. thats all..

arghh.. kena pk bajet ni.. nak settlekan utk tiket kapal terbang, hotel.. dan shin ada 3 minggu sebelum betolak.. memang sangat sangat drastik.. the best is.. kitaorg akan naik MAS.. hurm.. menarik.. and encik bestke bagitau.. dia ada kawan kat sana.. maybe leh cari hotel yg rate nye seminimum yg boleh... ouch... headache!

14hb January ni.. tarikh yg dulu shin nanti nantikan sangat.. masa bulan puasa aritu.. xcited.. akan jumpa org yg shin syg masa 14hb ni... baik punya plan... tp.. manusia kan merancang.. semua tu x kan jadi kenyataan.. its hurt me so bad actually..

my parent plak panningnyer 14hb ni nak pergi Kelantan & Terengganu.. dia ajak shin.. sbb my parent bawak group JKR, becuti kat sana.. kira mcm rombongan cik kiah la ni.. kalo nak pegi kena bayar tambang Rm170 per person.. tp sbb my parent yg uruskan.. dia bagi shin F.O.C, best kan~

tp shin dah bagitau kat parent.. shin mcm xmo ikot.. bulan ni mmg 'dump' skit.. xde mood.. tp babah plak bagitau.. nama shin dia dah masukkan sekali... dah listkan bilik mana semua masa becuti nnt.. hurm.. adoii... then bulan ni plak.. shin nak pegi Penang.. hurmmmm.. apa nak buat ek??

so i decided.. kalo shin ikot skalipun.. shin just makan angin saje ler.. Jakarta, Kelantan & Penang... shin pegi makan angin.. no shoping.. if shoping.. confirm.. muflis... hujung bulan jadi banduan kat umah.. terkurung.. nak wat apa pun xleh.. nak kuar pun financial x mengizinkan.. shin xmo jadi camtu.. *nanges

apapon.. hopefully.. everything akan berakhir ngan baik, i cant wait nak pergi kelantan tuk kali ke 2.. rindu nak cuci mata... nak pegi wakaf che yeh... pasar khadijah x de cuci mata sgt.. rantau panjang yess.. teringat masa bercuti ngan sham and encik best ke kat kelantan.. awesome! *dim sum.. yummy~

shin x sabar nak pegi Penang.. it will be my 1st xperience nak naik kapal terbang.. and shin pergi Penang sorang sorang... selalu shin akan harapkan sham utk teman shin.. tp ni shin pi sorang sorang.. and tiket flight.. cuma Rm18.. pegi balik.. best kan~

and Jakarta trip... ouch.. shin lom betul betul ready utk rasa hepi.. sbb shin masih berhutang ngan encik bestke pasal tiket tu... but shin xcited sgt dapat jalan jalan ngan sham and encik bestke... so.. shin dah leh start google.. apa yg menarik kat Jakarta tu ek~

arini... shin terbaca status orang tu kat pesbuk.. he dating someone.. i'm hurt.. jealous.. but sebelum shin wat sebarang spekulasi.. i text him first.. cuma x dpt reply.. or he not ready to reply yet.. *sigh

oklah... dah nak dekat kul 3 pagi.. kena tido nyenyak nyenyak.. rest.. kang x cukup tido.. cpt nampak berumur plak.. arghh.. itu lagi menakutkan.. i'll try to be postive as far i can.. tp x sama mcm masalah hardisk tu.. cukuplah sekali shin hilang gambar2, data masa hardisk lappy rosak dulu.. ni lagi skali.. semua tu xleh dpt balik.. kalo pasal duit.. slow slow leh cari.. kalo hilang lover slow slow cari pengganti.. tp kalo hilang file file dalam hardisk?? lom tentu leh dpt lagi. *nanges

p/s : to encik bestke... jgn salah faham ek.. shin tak salahkan kamu pasal trip ni.. its just a part of my entry kat blog... shin tulis about my feeling today.. i love jalan jalan with u guys.. but plan ni drastik sgt.. hope u faham my situation.. anyway.. hope kita enjoy trip to Jakarta nanti.. cant wait.. naek MAS yeah~

sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

Saturday, January 8, 2011

my bad day


hurm.. pagi tadi.. ntah kenapa.. shin terasa nak nengok nengok gambar dalam external hardisk shin.. tetiba.. lappy shin x detect natang tu... shin try bukak kat lappy yg lain.. sama gak.. shin tukar usb wire pun xleh... shin risau.. kalau kalau external hardisk tu problem.. camne ngan file file dalam tu?? blank terus rasa.. dulu dah penah kena skali... hardisk lappy rosak.. since of that.. simpan dalam external hardisk... la ni.. berulang lagik.. kalut daa~

sebak jer rasa.. shin x tau nak wat camne.. nak godeh2 natang tu lagi la tak tau.. kang makin worst plak.. shin msg encik Dann Nolan.. kot kot dia tau.. till now dia x reply.. shin msg Shamsul.. dia ada reply.. tp pastu senyap.. bz keje kot.. shin msg pakcik.. shin tulis kat pesbuk.. rata rata cakap.. hardisk shin damage daa.. OMG.. abislah file file dalam tu..

then sebelum pi gym.. shin singgah bengkel kete.. nengok Awan Nan Kelabu shin.. hurm.. dah bole amek.. kena la bayar Rm350 utk ganti bearing sama drive shaft.. then ada suh dia ketuk body yg kemik kemik.. pomen tu ada suh ganti absober depan belakang kete.. tp shin pk lain kaler jer kalo nak wat.. sebab anggaran nak ganti dalam Rm360... kalo lambat ganti.. nnt bearing cpt rosak.. aishhhh.. mcm mcm laa.. luak dah duit tabung nak beli henpon *nanges


Awan Nan Kelabu ni asyik buli shin jer *nanges

dan.. malam tadi.. tetiba org tu msg kat chat box pesbuk shin.. sekian lama dia senyap.. sebelum ni dia bz jer.. tetiba arini dia msg... yup.. dalam keadaan skrg.. shin mmg emosi.. sensitive.. lagi dia cakap something yg sangat mengguris perasaan shin.. mmg shin sebak.. tp shin tak mau menangis lagi pasal dia.. cukup la sebelum sebelum ni.. shin cuba tak mau menangis td.. apa apa yg dia cakap kat shin x kan mengubah apa apa... kalo dia cakap semua tu utk kurangkan rasa bersalah atas apa yg berlaku.. mungkin dia berjaya untuk diri dia.. tp tak mudah untuk shin nak lupa camtu jer.. shin x mampu nak benci dia.. tp bagi la shin masa.. buat masa ni.. kita bukan kawan.. dan bukan juga musuh utk shin benci~

entah la.. hari ni hari sedih tuk shin kot.. terbawak bawak sampai kat gym.. asyik duduk termenung... sampai kena tegur ngan trainer.. dia ingat shin nak pitam ker... pasal x wat apa apa.. padahal.. dalam kepala hotak ni.. mcm mcm shin pikir..

rasa besalah pun ada.. external hardisk tu bukannya murah.. kalo shin nak beli.. mesti pikir banyak kali.. benda alah tu hadiah utk shin.. dan masa shin dapat.. sgt la seronok.. terus shin transfer semua gambar gambar yg ada dalam lappy.. la ni.. kalo betul rosak.. hilang dah semua... dan.. hadiah tu mcm shin x hargai jer.. x jaga baik baik pemberian org *nanges

hope.. esok.. ada something yg menggembirakan~

sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

Thursday, December 2, 2010

duit karen x penah miss bayo.. tp naper still blackout *nanges


seperti mana Allah mencipta cahaya untuk menerangi seluruh alam,
agar manusia dapat melihat indahnya dunia..
begitu juga shin berharap ada cahaya yg menerangi hati ini
agar seseorang tu nampak kewujudan shin di muka bumi ini..
lantas menghargainya sebelum ianya terpadam..
walau ianya tidak seindah yang lain..
pasti ada sesuatu yang boleh dikenang dan membahagiakan..
ianya tak mungkin ada pada orang lain..

*i'm shin.. i'm inesen

Wednesday, June 2, 2010

i hate my new age


sepi.. sunyi.. kecik ati... semua ada.. camne nak ilangkan perasaan ni ek.. Terry pernah ckp kat shin.. encik bestke ada bagitau dia yg shin ni sensitip.. memula shin tak terima.. hmmm tp mungkin betul la kot.. shin cpt terasa.. tp shin mmg dah biasa sorang sorang.. anything yg berlaku shin sorang sorang rasa.. nanti lelama ok semula.. x pernah la nak mintak kena pujuk ker apa.. lagi pun shin x suka kena wat camtu..

shin x jadi pegi KL.. semua plan shin x menjadi.. nak pi jalan TAR x jadi, nak pi Midvalley x jadi, nak berscandal x jadi.. dan paling kecik ati.. nak celebrate besday ngan org yg shin rasa shin rapat ngan dia pun x jadi...

dalam kepala otak shin.. hanya pk diaorg jer.. sebab shin rasa memang xde orang lain yg shin nak berkongsi keseronokan melainkan ngan dioarg.. shin rasa awal awal shin dah bagi tau yg shin nak datang.. tetiba mcm xde 'sweet' feedback.. memasing ada plan.. pakcik ada plan, sham ada plan.. shah pun ada plan.. bila tanya memasing ckp x confirm.. so shin paham laa..

sedikit terubat bila sham cakap dia nak balik kampong.. so hopefully leh la jumpa dia... itu pun kalo dia x bz ngan family dia.. shah ada keje kawen kat Kluang.. tp dia ckp aritu dia x bawak kenderaan sendiri, tumpang member.. dah dekat tp x dapat jumpa.. pakcik lak.. dia ckp nak makan angin.. ym pun dah jarang online... hmm..

arini.. kat umah bz.. abang shin balik.. kakak shin balik... mak beli macam macam utk umah dia lepas renovate... kecik ati.. dia belikan adik shin set bilik tido baru.. cehhh.. ntah apa apa.. pastu mak mintak shin tolong kemas bilik baru adik shin... kecik ati.. adik shin plak x tolong apa pon.. tau siap jer.. sebab dia cuma balik tengok barang.. makan tengah ari pastu pi keje semula..

aritu.. babah bukak surat shin.. sib baik bukan surat bukan bukan.. besday kad dari Era Optik, shin penah wat cermin mata.. pastu babah dah tau la besday shin bila.. sblm ni dorang mana tau.. x amik tau.. shin pun x kesah... tetiba mak shin cakap la.. jangan buat apa apa... dia penat.. sakit kepala nanti tengok umah berselerak..

masa shin dengar tu.. shin tengah makan kat dapur.. rasa mcm xmo habiskan makan jer.. bukan sekali mak cakap.. mak cakap ulang ulang.. lepas makan shin terus masuk bilik..

shin x mintak pon diaorg celebrate besday shin.. kalo sebelum ni shin celebrate besday dorang.. shin wat utk rasa happy.. share rasa happy sekeluarga.. shin x mintak balasan pun.. x de berharap masa besday shin, ada surprise ker apa.. shin dah dekat 32 tahun hidup kat keluarga ni.. shin dah paham sangat.. so x perlu la mak cakap mcm tu.. sedih shin dengar..

kenapa kalo pasal shin jer, mesti mak macam x suka.. ada jer statement mak yg buat shin sedih.. shin xmo la pikir bukan bukan.. mak jangan la risau.. shin x mau susahkan mak..

sebab tu shin lebih suka pergi kat kawan kawan.. shin pikir nak pi KL.. shin x kesah nak amik cuti.. 2-3 hari pun xper.. sebab shin rasa.. ngan kawan kawan shin leh rasa hepi ngan cara shin sendiri.. ngan family pun shin hepi ngan cara kita jugak..

tp, x menjadi pun plan shin... esok mcm hari biasa.. xde apa apa... hari bertambah umo shin jer.. xde yang menarik.. xde yg istimewa... x pk pasal amik cuti.. keje mcm biasa la nampak nya..

arghh emo lak.. actually, shin xmo pikir sangat.. tp tu la.. kalo dah menulis.. mcm x mo berhenti hehehe... kepada pakcik, shah, sham.. jangan la kecik ati shin tulis camni ek.. mungkin xde rezeki.. len kali kita jumpa lagi...

p/s : shin dah chop sham ari sabtu.. hopefully dia x lupa!

haaa.. tengok emo emo.. shin sempat snap gambo.. ngee.. dulik kalo ada org ckp shin nak gambo lucah ker, gambo x pakai baju ker.. gambo apa ker.. cakap laa... ni gambo sblm masuk umo baru.. ada masa lak edit edit hahaha.. kalo x edit nnt gambo shin x lawa (─‿‿─)

khas utk kengkawan blog shin.. ngan ucapan... jangan malas malas mandi ek.. huhuhu.. sambil mandi.. tolong la sental bilik mandi tu.. aishhh dah naik berlumut daaa~


guna la sabun CNI.. x pedihkan mata~



muahhh kat kengkawan yg wish besday.. mekaceh~



tolong lapkan boleh??


wangi dahhhhhhhhhhh~

sekian ek

*i'm shin.. i'm inesen