Thursday, April 7, 2011

saya suka usop.. sila angkat tangan macam saya

kengkawan.. korang pernah tak nengok citer Hantu Kak Limah Balik Rumah.. ngee.. slalu shin asyik tersalah sebut jer.. Hantu Kak Limah Balik Kampong hik hik.. haaa even shin tak berapa gemar nengok citer antu... aishh bukan sbb takot.. tp sakit mata sbb asyik suasana gelap jer.. citer Hantu Kak Limah ni shin nengok lebih 3 kali.. best tauu.. huhu... rasanya ramai org suka citer ni.. kan kan~

dalam banyak banyak watak dalam filem tu.. salah sorang yg wataknya sangat berkesan dan di sukai ramai.. Usop.. huhu.. mmg kelakar la watak dia dalam cite tu.. x jemu nengok.. arini.. entri khas shin bikin utk peminat2 usop ek.. shin citer serba ringkas pasal usop ni ek..


PEMILIK nama Syed Mohamad Asri atau nama komersialnya Shy8 tidak pernah menjangka bahawa dia akan mengecapi populariti pada usia 46 tahun.

Dia juga tidak menyangka setiap langkahnya kini menjadi perhatian. Malah, tidak ada satu hari yang dilaluinya berlalu tanpa fotonya diambil bersama peminat sejak pecinta filem tempatan mula terpikat dengan watak Usop Wilcha lakonannya dalam filem Hantu Kak Limah Balik Rumah.


Bapa kepada Syed Caliph Umar, 8 bulan dan suami kepada Noorafiza Abdul Aziz, 28. Dia juga tidak menyangka filem Hantu Kak Limah Balik Rumah yang sepatutnya menjadi filem terakhirnya merupakan permulaannya untuk kembali ke gelanggang seni.

Ramai yang tidak tahu, sebelum Shy8 terjun ke bidang lakonan, dia terlebih dahulu bergelar penyanyi dan pernah melahirkan sebuah album yang berjudul Terasing Di Bumi Sendiri edaran syarikat rakaman Ambang Klasik pada tahun 1996.

Menyifatkan album yang mendapat sentuhannya sendiri secara keseluruhan sebagai album syok sendiri, hayat Shy8 sebagai penyanyi tidak bertahan lebih daripada setahun.

Selepas kecundang dengan album itu, dia mula bekerja secara bebas di sebuah syarikat pengiklanan demi kesinambungan hidup.

Sambil itu, dia mula berjinak-jinak dalam bidang lakonan, bermula dengan pelakon tambahan kepada pelakon yang mempunyai dialog. Tetapi dia tidak pernah diberi watak yang besar.

"Jika Mamat Khalid tidak beri peluang kepada saya, saya tidak akan berada di sini. Mungkin sudah jodoh saya dengannya, dialah penggerak utama saya. Kami cukup serasi, sehingga hari ini saya sudah kenal dia selama 10 tahun," jelasnya.


Pengurus Komunikasi Korporat syarikat Tanjung Offshore Berhad

haaa... hebat jugak kan dia ni.. untuk filem terbaru dia.. bakal menyusul sekuel antu kak limah.. filem bertajuk Husin, Mon dan Jin Pakai Toncit huhu.. mesti ramai yg x sabar nak nengok usop kan.. mesti banyak babak utk watak usop di tambah.. dah fofular la katakan.. mcm upin ipin la plak ek huhu...

oklah.. sebelum shin menutup entri.. shin tepek link lagu usop ni.. lama bebeno lagu ni.. mmg x familiar pon huhu.. selamat terhibur.. sekian~



m(^o^)m

i'm shin.. i'm inesen

1 comment:

::FAIZ FARISH:: said...

dia ni klakar... suka tgk masa abp tu