Wednesday, February 4, 2015

harimeow

sejak shin ada seko je meow.. sampai ada 13 eko.. semuaaaaa shin panggil meow.. xde nama special pon.. tp ni shin nak kenalkan nama anak meow shin kat kengkawan.. haaa.. nak tau nama dia?? nak? nak tak?? haaa nama dia "Harimeow" gerammmm nengok budak kecik ni.. suka sgt cako cako shin.. geget geget.. haaa.. bulu dia pon lebih kurang mcm harimau.. shin nama kan la "Harimeow" #sengih

shin dah lama sedo.. di sebabkan shin ni di lahirkan sebagai seorang yak bernaluri istimewa.. feeling keibuan tu melebihi feeling kebapaan.. cuma bab dalam bilik tidur jer nnt feeling kebapaan tu shin "meleTOP" (hehe rasanya la kot.. x sure sbb shin lom kawen lagik) #sengih

so shin ni mmg cpt sensitip ar kalo nengok benda benda yak tak berperikemanusiaan.. shin dah la cpt tersentuh kalo nengok org sakit ker.. meow sakit ker.. meow lapo ker.. dan macam macam lagik laa.. 

tetiba shin terbaca bite pasal pembunuhan anjing besar besaran di Bali.. hukk.. adoii.. nengok gambonya lagik la kesiannn #nanges

akhbar berpengaruh Indonesia, Kompas pada Sabtu melaporkan, tindakan amat drastik itu terpaksa dibuat ekoran peningkatan kes penduduk yang menghidap rabbies atau penyakit anjing gila akibat pernah diserang mamalia tersebut..

Gabenor Bali, Made Mangku Pastika mengarahkan penduduk di pulau pelancongan terkenal itu membunuh sahaja haiwan tersebut jika melihat ia berkeliaran di jalanan..

Meskipun usaha murni itu dibantah badan kebajikan haiwan tempatan dan antarabangsa, beliau bertegas, langkah pembunuhan lebih 500,000 ekor anjing berkenaan sudah sampai ke tahap darurat sebelum keadaan bertambah lebih teruk..

erkk.. usaha murni?? pembunuhan tu di kata usaha murni? x sampai ati nengok gambo gambo anjing tu mati.. ni pon shin risau meow shin seko mcm keracunan.. xmo makan.. susut dah badan dia.. x ceria mcm selalu..

shin x leh bayangkan.. kalo anak anak meow shin makin bertambah.. pastu shin kena bunuh seko seko sbb dah banyak sgt.. erkk.. lagi kalo tetiba kerajaan arahkan bunuh semua meow yak berkeliaran terutamanya kat kedai makan ngan kat paso awam.. adoii.. lg la x leh nak imagine.. harap harap xde la jd camtu ek.. asal benda bernyawa.. mereka ada hak utk hidup di muka bumi ni!


:(

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

Nu'man Qatadah said...

Aummm sangat cakap kat bilik tido fefeling kebapaan meletop ..hahaha

i'm shin... i'm inesen said...

Nu'man Qatadah : confident tu penting #sengih

Ghazali Aziz said...

Creative nama kucing you ...

Creative gak penulisan you hahahahahhaahaaaaa

i'm shin... i'm inesen said...

Ghazali Aziz : hahaha tang mana creativenya tu bang? #gelakjahat

Ghazali Aziz said...

Shin ... hahahahahaa .... siap bagi clue kat perenggan kedua dengan huruf besar lagi hahahhahahaa

i'm shin... i'm inesen said...

Ghazali Aziz : hahaha pasan plak yer haha.. adehhhhh #malunyakita