Sunday, February 1, 2015

acara hari minggu

hye kengkawan.. watpe jer tu?? camne cuti? seronokkkk?? cuti minggu ni best jer pasal encik Sham lik kampong.. cuti panjang katanya sempena cuti Hari Wilayah + cuti Thaipusam.. sempat la kitaorg kuar jap gi men bowling ngan encik Shah.. lama x memecahkan lantai bowling tu huhu.. pastu gigih gi TGV.. ingatkan nak nengok cite Jupiter.. sekali salah haribulan daa... minggu depan baru kuor wayang huhu.. wat malu jer #nanges

pastu ari ni shin dok umah jer.. melepek.. panas nyerrrr cuaca.. pastu encik Sham datang nk bincang bincang pasal penginapan kitaorg nak pi bercuti bulan March nnt.. pastu sempat la shin nayang dia anak meow baru... pastu shin pasan salah sorang tu mata dia bengkak.. adehhh ingatkan dah baek la lepas bagi antibiotic aritu.. terus gi bawak gi klinik haiwan.. alang alang dah pegi tu.. shin bawak yak dah anak dara utk amek injection x bagi pregnant..

terok bebeno sakitnya

2 meow dara menunggu turn kena inject

shin yak nervous masa dorang nk kena inject.. takot sakit ker.. cian nengok.. tp shin x larat la nnt kalo dorang beranak lagi.. adoiii.. yak ada 12 ekot ni pon dah mcm apa dahhh.. 

cost rawatan arini.. injection utk seko meow Rm25..  pastu obat titis mata ngan vitamin .. total semua sekali Rm58.. nnt bulan 8 kena amek lagik injection.. hukkkk.. xper la kuar belanja skit.. dari nnt menanggung anak anak meow yak bakal lahir #nanges

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

Ghazali Aziz said...

Apa 12 ekoooorrrr !!!! Banyak nyaaaaa !!!!!!!

Kita ada gak bela kucing dulu dulu ... tapi tak sanggup ler nak bela sampai 12 ekor !!!!

Kucing Liar kat Saudi dulu ada ler bela sampai berbelas belas ekor , tapi bela bagi makan jer ... tak ada bawak masuk dalam umah ker apa ker ....

Woooowwww !!!!

i'm shin... i'm inesen said...

Ghazali Aziz : asalnya seko je.. family terjumpa kat blkg umah.. ada org buang dlm reban ayam.. kitaorg jaga bagai menatang minyak yak penuh huhu.. masok umo dia 6-7 bln baru pasan meow pregnant.. ntah sapa yak menodai budak bawah umo.. pastu lahir 3 meow.. dlm masa yak sama ada meow mendatang cari mkn kat umah .. pon pregnant.. lahirkan 3 eko meow.. tp seko je idup.. seko hilang.. seko lg mati.. selepas 6 bln.. meow td lahirkan lg 6 baby.. dan meow mendatang tu lahirkan 3 baby.. pon seko je idup .. so jumlah semua sekali 12 eko.. dan skrg bapak budak budak tu ngan muka x malu dtg mengedeng kat umah kitaorg #hampeh #nanges

Aisyah said...

Shin, byk benor 12 ekor...

Nu'man Qatadah said...

kirim salam kat encik Sham ek. tetiba.

i'm shin... i'm inesen said...

Aisyah : subur kak huhu

i'm shin... i'm inesen said...

Nu'man Qatadah : amboih kemaen.. baeklah #ngee

Herr Augustus said...

kim slm kt en sham.. tu kucing baka apa tu??

#manisnyacintadikulaijaya ;)

i'm shin... i'm inesen said...

Herr Augustus : amboi.. memasing kan.. ye la .. Kim salam je boleh tau.. lelebih not available dahhh.. shin yak single ni xde org Kim salam pon #monyok