Monday, February 2, 2009

Asutralia Open 2009 - Ending Part

posting ni agak lambat.. pasal.. lepas jer abis bersorak tengok Nadal menang malam td.. shin memang dah get ready nak update blog pasal Aus Open ni.. bila dah guling guling ada katil.. lantas tetido la plak... tau2 jer dah pukul 9.30 pagi heheehe mungkin petang semalam 'banyak tenaga' dah di keluarkan ngee... so agak letih ler...

kemenangan Nadal memang shin dah jangka awal lagi.. perfomance dia sentiasa meningkat.. seronok sangat bila pemain pilihan shin untuk muncul Juara Australia Open tahun ni betul betul menepati sasaran.. apa macam.. terer tak shin??? ngee~


tu diaaaaaa terbaring Nadal kepuasan.. mrasa korang tengok apa yg terbonjol di situ.. prasan x?? kalo x prasan itu korang punya pasal la ngee~

PUAS HATI tengok perlawanan antara Rafael Nadal melawan Roger Federer.. masing masing x mau kalah... semangat.. skills.. shoot yg mustahil dan jarang jarang kita tengok berlaku malam tadi... yg pasti even diaorg letih.. lebih 4 jam berlawan pedang.. eh.. berlaga raket ngan bola hehehe baru la kemenangan memihak kepada Rafael Nadal.. sesungguhnya dia memang layak. Memang Nadal nampak kepenatan.. perlawanan dia dengan Verdasco mungkin menggangu kecergasan dia.. tapi.. semua tu bukan jadi halangan untuk dia bermain dengan baik.. caya lah~

ini adalah kali pertama Nadal menang di Australia Open.. sekarang dia harus menumpukan perhatian untuk merebut gelaran di US Open plak.. Nadal belum pernah menang di US Open.. semuanya bakal menjadi kenyataan x lama lagi. Gelaran No. 1st pemain tennis dunia still lagi milik Rafael Nadal... hebat sehhh...

1st time ler shin nengok Federer rupa camni.. erkk sabo yer sabo... tahun depan cuba lagi.. Nadal tu dah banyak kali gak ko kalahkan.. tp biasa dia nanges sorang sorang dalam lorker room jer.. yg ko plak nanges depan orang ramai.. perghh sian sehh... sampai nak photo shoot pun ko x renti nanges.. isk isk.. mmg ko tgh sedey giler barbie doll ek??

bagaimana pun malam tadi shin sedikit tersentuh bila melihat Roger Federer menangis di atas pentas berucap... belum sempat dia nak berucap lama tetiba dia rasa sebak.. ' GOD, Its Killling Me ' .. dengan pantas air mata jantan dia keluar.. hah tu baru air mata jantan dia.. belum air mata adekkkk dia hehehe.. tp memang kesian la.. sapa la suka rasa di tewaskan. Keinginan Federer utk merebut gelaran juara Grand Slamnya yg ke 14 lebur... lebih 4 jam letih berlawan.. tetiba kalah.. sapa yg x sedih.... mestilah rasa ralat kan.. shin pun sedikit teharu la bila tengok Federer menangis... lagi tambah sedih.. bila tengok Rafael Nadal memeluk Federer.. dia cuba tenangkan Federer dengar ucapan dan kata kata manis. Apapon kata kata Nadal buat Federer lagi meraung... huhuhu x pasal pasal.. aiyoo Nadal.. x tau!
' Roger, saya minta maaf pada hari ini. Saya tahu apa yg anda rasai sekarang. Tetapi ingat... anda adalah juara yang hebat dan antara yang terbaik dalam sejarah tennis '


apapon... shin rasa seronok dengan sukan tennis ni.. bukan jer seronok tengok orang bermain.. dan setiap kali shin turun gelanggang dan bermain.. shin rasa seronok sangat.. bukan jer untuk kesihatan.. tapi kepuasan... ye la.. dapat serve laju laju... dapat rasa menang.. rasa kalah.. yg penting.. yang main selalunya lelaki huhuhuhu korang ado??

Jumpa lagi tahun depan Australia Open... m(^o^)m

Sekian


Nadal : hey Federer jangan la ko nanges.. hilang stim aku la nengok ko camni
Federer : sapa soh ko kalahkan aku... hah... aku xmo kawan ko!
Nadal : ek eleh cam bebudak.. kote dah besar panjang lagi nak majuk majuk
Federer : mana ko tau kote aku besar dan panjang?? ko skodeng ek??
Nadal : xde la.. aku rasa rasa jer.. isk.. apa barang skodeng skodeng ni.. ko ingat muka aku ni muka xde wawasan ker??
Federer.. sudah la ko.. aku tengah sedey ni.. ko jangan nak macam macam...
Nadal : oit Federer.. kalo ko bagi aku tengok kote ko... aku bagi piala ni kat ko.. apa macam.. nak tak beb?
Federer : erkk ye ker ni? x tipooo?
Nadal : betul ler... kat umah aku dah banyak sangat piala.. kalo ko nak hambek yg ni.. hambek la.. tp bagi la aku tengok kote ko..
Federer : tengok jer ker??? ( malu malu )
Nadal : erkk bole berat berat ker??
Federer : bole... tp ko jadi bottom k
Nadal : bottom?? ala.. top la.. kan aku menang...
Federer : kalo ko xmo xper... xde hal
Nadal : ok ok........ mlm ni k... dah jangan nanges nanges..
Federer.. yeeeeeeeessss.. nanti aku kontek ko k..
Nadal : ( dalam hati) erkk jadi bottom lagi aku.. balik balik aku jer.. dah la x hilang melecet kena tala ngan Verdasco.. ni Federer plak.. aper muka aku ni muka bottom ker??

* i'm inesen

No comments: