Wednesday, August 17, 2011

17 hari di bulan Ramadhan - Nuzul Al-Qur'an

kengkawan nak tau?? haaa peristiwa Nuzul Al-Qur'an berlaku pada malam Jumaat, 17 Ramadhan di gua Hira' tahun ke 41 keputeraan Nabi Muhammad s.a.w.. Al-Qur'an merupakan mukjizat paling besar Allah kurniakan kepada Nabi Muhammaad s.a.w.. kita sebagai umat Islam hendaklah beriman dan percaya isi kandungan dalam Al-Qur'an sebab ini adalah salah satu dari rukun iman.. ingat tu kengkawan...

Qur'an ni bukan utk penghalau hantu jer.. bukan untuk hiasan dalam dulang hantran... bukan simbolik masa nak batalkan air sembahyang time kawen.. bukan utk hiasan dalam almari.. bukan untuk nampak cantik jer.. cover Qur'an lawa.. sbb beli kat Turki la.. Indonesia la.. Arab la.. tp x di baca.. 

yg shin ingat.. pesan Ustaz dan Ustazah.. kalo kita rajen baca Al-Qur'an... lepas solat jer baca.. nnt kalo kita mati esok.. kubur kita xde la gelap lagi malap.. tp kubur kita akan terang benderang.. haaa kalo masa hidup shin jenis takot tido dalam gelap.. kena la rajen baca Qur'an ek.. tp tu la.. time bulan Ramadhan jer shin rajen.. tp bulan laen.. hurm... paham paham jer laa.. kekadang nak mulakan balik tu ada.. tp hangat hangat tahik ayam.. xpe la.. atleast ada usaha yer tak.. moga moga.. Allah permudahkan dan beri petunjuk utk shin dan kengkawan semua ek!!

selamat meneruskan ibadah puasa ek.. Assalammualaikum!

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

luddin said...

InsyaAllah...

ed shokolath said...

dulu masa jaman skolah.. rajin baca Al- Quran.. tp skg ni... tgok pon x.. hurm.. insaf kejap.... hhuhuhuhu