Wednesday, February 12, 2014

kenapa saya mesti membeli GoPro Hero 3+ Black Edition?

hmm ni entri sambungan semalam ek.. arini shin cite pasal camera GoPro Hero 3+ Black Edition plak.. hurmm nengok rupa dia jer dah menggiurkan.. kecik.. comel.. tp power #sengih

sebelom tu korang penah tak dengo pasal kamera ni?? x penah?? ish ish.. shin cite xde la terperinci..kalo korang nak tau lebih.. boleh la google ek.. senang jer.. kuasa tenet di tangan anda! #hikk #selagibayo

PROS - kebaikan
Hero3 Black Edition yak baru adalah lebih ringan dan mampu menangkap video yak lebih baik daripada sebelumnya dan model model camcorder yak lain.

CONS - keburukan
Tiada opsyen zoom

THE VERDICT : 10/10
GoPro Hero3 adalah standard industri. Ia sangat disyorkan untuk mengambil video dan gambar berkualiti tinggi.

content yak kita akan dapat dalam kotak

GoPro togel tanpa casing

siap casing utk aktivti lasak dan dalam air

juga di sertakan remote

 IMEJ QUALITY 10/10


GoPro Hero3 boleh membantu kita menangkap imej dan video seperti profesional dan berkualiti tinggi. Model ini mempunyai prestasi cahaya yak lebih rendah dan kadar frame yak tinggi. Camcorder GoPro di dalam air boleh mengambil dengan 1440p video penuh.

Spektrum kualiti video yak ditawarkan, termasuk mod video yang berikut: 60 1080p, 720p-120, WVGA-240, 960p-100 dan p 1440-48. Resolusi tinggi 2.7KP-30 frame to frame yak kedua dan 4KP-15 setiap saat juga boleh menghasilkan rupa sinematik yak indah.

GoPro Hero3 sangat kurang gangguan, enam-elemen kantan akan membolehkan kita untuk memilih daripada frame tiga pandangan berasingan. Ini adalah satu pilihan masing-masing yak akan membolehkan kita untuk menangkap sudut yak luas atau melihat dengan lebih dekat, lebih fokus. Perlindungan kanta rata membantu mengambil gambar yak menakjubkan dan tajam, imej di atas atau di dalam air.

Kualiti imej dan video dengan camcorder ini adalah yak terbaik di pasaran, dan jarak sudut yak pelbagai membantu membuat rakaman lebih mudah. 12-Megapiksel satu kamera dan video definisi tinggi penuh membuat GoPro dalam pilihan yang amat menarik.

FEATURES 10/10

GoPro Hero3 mempunyai pelbagai ciri-ciri lain yak membantu kita menggunakan camcorder kalis air dengan lebih mudah  bebandin camcorder yak lain. Salah satu ciri-cirinya adalah terbina dalam Wi-Fi.  

Remote Wi-Fi yak kalis air ini boleh di kawal sehingga 50 Wi-Fi yang membolehkan GoPros secara serentak. Ia juga bermakna bahawa action camcorder boleh dijalankan oleh telefon pintar atau tablet yak menggunakan aplikasi Wi-Fi. Alat ini akan membolehkan kita melihat video yak kita ambil dan supaya kita tahu apa yang recordkan.  

Alat ini hanya berfungsi apabila kita mempunyai akses Wi-Fi, tetapi ia adalah ciri berguna yang boleh membantu kita mencipta video dan foto yak terbaik.

BATERY LIFE AND MEMORY 10/10

Apabila menggunakan GoPro Hero3 secara basic, kita akan mempunyai jangka hayat bateri kira-kira dua jam. Walau bagaimanapun, apabila kita berpindah ke resolusi-resolusi yak lebih tinggi, hayat bateri akan jatuh dengan cepat #alaaaa #nanges

Semasa kita merakam pada resolusi penuh 1440, kita mempunyai kira-kira satu jam rakaman masa. Ini menghasilkan video kualiti tertinggi, tetapi kita akan kecewa untuk melihat hayat bateri yang jatuh begitu mendadak #pulakkk

DESIGN 10/10

Rekabentuk GoPro adalah nipis, kecil dan sangat peka cahaya. Ia sesuai dengan mudah di simpan ke dalam poket, dan walaupun kita menambah sarung perlindungan, ianya masih ringan dan mudah untuk digunakan.

Sarung di permukaan kanta GoPro Hero3 kini rata jika di bandingkan dengan keluaran sebelumnya. Ini menambah kualiti imej, mengurangkan gangguan itu dan juga menjadikan warna-warna yang terang dan jelas, terutama dalam air. #suka #sangatsuka

Secara keseluruhannya, pembinaan adalah pepejal. Ianya kecil dan padat tetapi kukuh dan sukar. Sarung yang sempurna untuk kegunaan dalam air dan juga menambah satu lagi lapisan perlindungan.

SUMMARY 10/10  

GoPro Hero3 mempunyai semua ciri-ciri yak kita perlukan untuk merakam gambar dan video berkualiti tinggi. Camcorder boleh bertindak dengan menyambungkan telefon pintar atau tablet untuk digunakan sebagai remote dan seterusnya kita boleh terus merakam video. GoPro adalah sempurna dan sesuai untuk orang yak suka adventure, atlet, pengguna di rumah atau orang yak bercita-cita  menjadi videographers. Ia adalah mudah untuk digunakan, mempunyai pelbagai ciri-ciri berguna yang besar dan boleh membantu kita mengambil video rakaman ke peringkat seterusnya.

hurmmm baik lahhh.. 2 siri entri berkenaan camera yak menghairahkan shin.. nampak di sini.. problem besar kedua dua camera ni adalah berkaitan dengan bateri.. mungkin entri lepas ni nk nengok petarungan antara Pentax WG-3 dengan GoPro Hero 3+

dan masalah paling beso.. kat mana la shin bole godeh godeh natang ni depan mata kat area Johor Bahru.. aritu ada gak blogger abang Rimau gitau suh nengok kat Angsana.. pastu shin google katanya ada kat KSL, Leisure Mall Pelangi.. hurmm.. nengok je la minggu ni.. redahhh #nangeshiba 

sekian dulu ek.. lapo.. nak mamam #nanges


m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

t.a.t.a said...

Kenapa?



Well..



Jawapan yang sama juga..




Wish to buy those for t.a.t.a!!!!


Isn't that lovely abg shin?


Hahaha.

sobri yaacob said...

shin beli mana yg bkenan di hati..dan bajet yg ada :)

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : oh tidak.. nk beli satu pon gigil

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : betul betul betul .. ekot napsu semua kenan.. ekot poker hampeh

Shahrul Yusof said...

GoPro ni memang hasilkan imej yang berkualiti tinggi, tapi harga dia pun sama tinggi jugak. Hehe

i'm shin... i'm inesen said...

Sylarius Yusof : tp mcm lebih pada video je hukk

sobri yaacob said...

betul shin..beli yang mampu tapi multifunction :)

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : pk camtu la.. beli yak reti guna