Thursday, May 21, 2020

#sunyi

hari ni genap sebulan arwah sham meninggal.. lagi 2 hari nk Raya.. selalunya shin paling excited tunggu sham balik kampong.. baju melayu biasanya kitaorg prepare awal.. siap plan kaler apa nak pakai Raya tahun tu.. patot Raya Ni arwah pilih kaler dark maroon.. selalunya arwah x banyak songeh.. semua shin pilih.. dia follow je.. 

pagik Raya biasanya shin akan amek arwah utk pegi mesjid semayang Raya.. kadang dia lom bangun tido.. selalunya mmg akan tunggu dia bersiap dulu.. 

pas solat Raya kitaorg akan lepak ngan family dulu.. tengahari baru kitaorg gi beraya umah kawan.. kitaorg mmg tak ramai kawan sgt.. Mana ada je la.. pastu pegi amek gambo Raya sesama..

Tahun ni semua berubah.. Raya paling sepi setakat ni shin rasa.. dengan pkp nya.. dengan arwah xde buat makin terasa sepi tu.. tp Raya tetap Raya la.. Cuma kurang best..

rindunya kat arwah Tuhan je yak tau.. kadang terlupa arwah dah xde bila tetiba nk terwhatsapp.. hmmm lom biasa arwah xde.. 

sham.. aku rindu kau.. aku sunyi kau xde.. aku xde kawan nk borak.. aku xde kawan nk mengadu apa apa.. 

Ya Allah, kau kasihanilah sahabat ku ini.. jangan lah kau azab dia.. tempatkan dia bersama hamba hamba mu yak solleh.. sesungguhnya KAU Maha pengampun lagi Maha pengasihani.. Ameen

https://youtu.be/lXqVqNKjT2g

3 comments:

Mr.Aziiz said...

Al-Fatihah(dibaca) utk arwah Sham. Moga Shin tabah menghadapi hari-hari mendatang.

Jakuone said...

Innalillahiwainnailahirajiun. Kuatkan semangat Shin. Semoga arwah ditempatkan dalam golongan orang2 yang beriman insyaAllah.

Acuyuhan said...

SELAMAT HARI RAYA!!! bestla entry ini.. done follow u, follow me back :) http://acuyuhan.blogspot.com/