Thursday, November 25, 2010

kerana bibir ku begitu beharga

muntah hijau ngan tajuk entri kali ni yer.. hhuhu.. haa kengkawan.. bibir shin menggiurkan x?? ( pitam ) dulu, org tua tua ada bilang.. pompuan yg dok mengandong tu.. byk byk ar makan buah delima.. nnt bila baby tu lahir nnt.. bibir dia lawa.. merah jer.. mongel.. huhu x tau la tul ker tak petua tu ek..

kengkawan nak tau?? haa.. bibir adalah bahagian tubuh yg senang terlihat pada manusia atau pun sesetengah haiwan.. kondition bibir itu sangat lembut dan banyak fungsinya utk kita.. bibir begerak setiak kali kita bercakap.. membantu mengeluarkan bunyi ngan jelas..

bibir juga berfungi dalam keadaan menarik.. lebih lebih lagi ketika bersentuhan, berciuman, bercumbuan.. huhu.. best best.. ia nya bole memberikan kesan erotik yg sangat menyeronokkan lagi menghairahkan huhu...

haaa.. jadi.. kita kena lah sayang ngan bibir kita.. jangan malas malas utk menjaganya... kan ker nak pakai lama huhu.. kan! kan!

shin mula tau pasal natang lipbalm ni masa umo shin 19 thn camtu ar, bebelas tahun yg lepas hehe.. masa tu dok asrama.. then ada la sorang hamba Allah ni bagi lipbalm vaseline tu kat roomate shin.. mungkin hamba Allah tu nak ngorat roomate shin kot.. masa tu shin ngan roomate shin tu ikot hamba Allah tu pi bandar Seremban.. kat Seremban Parade ( baru bukak time tu.. tp hazab sgt.. nothing )

roomate shin x suka, dia bagi kat shin.. huhu hamba Allah tu pun satu.. bagi kat budak str8 nak wat per... hilang la jantan agaknya kalo dia pakai.. tp shin masa tu masih ada 70% nilai str8 dalam diri huhu.. tp shin amik gak la.. roomate shin tu x tau agaknya niat 'suci' hamba Allah tu cuma kesian tengok bibir dia yg kering tu.. ish ish.. apa daa~

haa camtu la sejarah silam camne shin leh tau pasal lipbalm ni.. dan kira produk Vaseline ni mmg dah berkurum lama di gunapakai oleh manusia di muka bumi ini yer huhu

masa berubah.. kini Vaseline lipbalm dah ada mcm mcm~

haaa shin plak.. bukan spesis manusia berbibir kering, mengelupas tidak bermaya ek.. maklumlah.. shin jenis kuat minum air masak yer... tidak merokok.. kurang bercium (ops ).. bukan x laku yer.. tp x minat sgt ( malu ).. so shin sgt jarang la nak pakai lipbalm atau lip gloss ni.. kiranya mcm x kesah sangat la gamaknya..

tp sejak 2 tahun lepas.. shin suka sgt ngan brand Lancome', actually suka tang perfumenya jer.. tp ntah ngaper.. tetiba shin leh tertry lip juice dari Lancome' ni.. rasanya sedap.. rasa buah.. tp agak mahal laa.. nak beli satu tiub jer dan dkt Rm70..

then masa shin jenjalan kat Singapore 2 thn lepas.. shin terjumpa kat satu kedai ni.. harga dia leh tahan.. murah ar gak.. xleh dapat kat JB huhu.. size mini 7ml = Rm30, mcm brand lagi ada.. Clinique ada, Estee Lauder ada... huhu..

biasanya, shin jarang gak pakai... yer la.. x suka sgt nampak bibir ni basah, lembap jer.. huhu.. nnt nampak macam terjuih la plak hik hik.. tp kalo kat tempat kerja tu.. kedaaan ber'ekon', haa time tu la shin pakai.. utk protect bibir shin.. kalo pakai time memalam ari sebelum tido pun best huhu... kot kot ada yg dok cium bibir shin time tu.. leh rasa buah stroberi hehe

haa kalo yak besar ni harga dia Rm60

brand ni bagus gak.. shin cuma pakai sabun dia jer

Nivea pun ada kuarkan produk khas utk lelaki

banyak lagi laa kalo kita cari kat farmasi.. Guardian ker.. Watson Nyambek ker huhu.. ikot korang nyer kemampuan.. dan kadang kadang.. bibir korang alahan ngan sesuatu produk.. so kena banyak mencuba la ek..

kengkawan nak tau x.. naper ada bibir kengkawan kita nampak kering dan tak menawan ( macam la bibir sendiri tu lawa.. nk ckp org len lak yer ) huhu... haaa bibir dorang tu kering sebab kurang minum air... tubuh badan susah nak cari sumber air.. huhu... tu pasal bibir jadi kering.. dorang jugak jenis pemalas makan buah buahan ngan sayur sayuran... camne bibir nak lawa kannn.. pastu sedey xde org nak cium diaa.. hik hik

selain dari tu.. dorang ni mungkin seorang perokok yg tegar.. haaa x elok yer.. bibir kan menjadi kering.. hitam legam.. x berseri *nanges

haaa lagi satu tabiat kengkawan korang yg bibir kering tu.. mungkin dorang ni suka jilat bibir.. lelebih lagi time dia rasa bibir dia dok kering.. time tu la dia jilat bagi basah.. euwww.. dorang silap.. sebenarnya air liur manusia mempunayi 'saliva' yg lebih mengurangkan kelembapan bibir.. ngerti!

banyak lagi punca bibir kering sebenarnya.... antaranya faktor cuaca.. suhu.. kosmetik.. coffee dan alkohol.. kekerapan mengambil makanan masam dan masin.. dan sebagainya..

haa setiap masalah mesti ada cara utk kita memperbaiki keadaan kannn.. so nasihatkan la kengkawan korang yg bibir kering tu.. supaya dorang banyakkan minum air setiap hari.. 8 gelas atau lebih yer.. makan sayur.. makan buah.. kurangkan merokok..

kalau rasa bibir kering.. jgn la dok jilat jilat yer.. adoiii.. buruk.. better basahkan bibir ngan air masak atau air mineral... bibir akan rasa lembap.. dan kita pun nampak la beradap.. yer~

dan.. jgn malu malu pakai lip balm atau lip gloss yer.. haa x kira la korang jantina apa.. asalkan utk kesihatan.. x de salahnya kan.. cuma pilih lah barangan yg sesuai.. takkan nak pakai yg ada glitter plak kan.. mengarut jer.. atau pakai yg kurang nampak kesan mcm kita pakai gloss atau lipbalm.. cari jer kat farmasi yg berdekatan atau berjauhan huhu ikot suka korang laa ek..

sekian dulu entri shin di pagi hari ni ek.. tetiba ada idea plak.. sebenarnya nak nulis panjang panjang.. tp mata pon dah kelat kelat ni.. akhir kata.. KATAKAN TIDAK PADA BIBIR KERING... kerana bibir mu begitu beharga~

mongel jer bibir ikan ni kan~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

24 comments:

Siti Mashitah Saidin said...

vaseline bgus untuk bibir yg pecah2 macam sy~ :P

ifah said...

huhu bagus nye lelaki yg buat entry psl ni. tq2...

Love Coco said...

"kerana bibir mu begitu beharga" like

::FAIZ FARISH:: said...

gambar last make me :)

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hehehe..suke entry kali ni..informative sgt2!!!

ferdaus al-adney razlan said...

santek bibir shin.. i loike.. :)

@reltzsensei said...

hahaha..kemain ek shin..berkilau bbir..ngee...

luddin said...

berapa harganya? ikut harga pasaran ke? hahaha

i'm shin... i'm inesen said...

siti : ouh.. vaseline yg lama xde bau.. tp sgt berminyak huhu

i'm shin... i'm inesen said...

ifah : ini soal sejagat hahaha... x kira jantina.. berkongsi Ilmu tiada batasan

i'm shin... i'm inesen said...

coco : hargi apa yg ada.. kalo bukan diri sendiri.. sapa lagi~

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : bayangkan ler kamu berkucupan ngan ikan tu huhu.. menarik bukan~

i'm shin... i'm inesen said...

ahmad fauzi aryaan : terima kasih

i'm shin... i'm inesen said...

ahmad fauzi aryaan : terima kasih

i'm shin... i'm inesen said...

ferdaus : anugerah Tuhan.. nak ker? ngee~

i'm shin... i'm inesen said...

arel : hik hik.. kilauan Lancome' tu.. jgn memain ngee~

i'm shin... i'm inesen said...

luddin : harga mengikut suka hati tokey kedai ngee~

AzAz said...

sy biasa pki brand banana boat sejak sek rendah lagi... ia x berwarna... xde bau... x berapa glossy... so bole pki kt sek.. xde sapa pon perasan...

yg kaler2 2 x mainlah... ko nk berdrag pulak siang hari, apa kes?

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : hahaha.. ajer giler kan.. jgn kamu jgn silap lak.. berkaler tu utk bezakan perisa dia.. kalo stroberi merah.. coklat utk perisa cekelet.. haa xde kaler pon bila tepek kat bibir.. tp kalo bibir kamu mmg kaler birat.. hitam legam.. x la nampak mcm pakai natang ni.. kalo bibir yg mmg merah.. pakai lip gloss dah nampak mcm pakai lipstik la plak

Terry Nur Iman said...

I use lip ice. kerlas~

ahsfantasy24 said...

eh3 mulut ikan tu, siap ad gg ag..huhu~
hmm bibir punyai reseptor yg paling snsitif :D

AzAz said...

vivir sy mmg semerah snow white occay, katakan tidak kpd rokok... tapi "rokok" bwh tu katakan ya... bole?

Anonymous said...

Total Control sepotong Marketing Review-Besar detail yang Anda telah diterima? Di artikel situs. Berharap aku bisa mendapatkan lebih banyak hal di situs web Anda sendiri. Aku akan tiba lagi..

Anonymous said...

Apa yang posting bagus. Saya sangat suka membaca jenis atau artikel. Saya tidak sabar untuk melihat apa yang orang lain katakan.