Monday, November 1, 2010

home sweet home


heyo kengkawan.. apa macam arini?? ada banyak baik?? ker monyok seharian kat tempat keje.. sememeh muka mcm org x cukup tido huhu ( ckp pasal diri sendiri ker tu?? ), arini shin rasa best.. cepat jer masa bejalan.. tau2 jer dah nak time balik kerja.. huhu.. pastu shin xde wat keje sangat arini.. simpan utk esok ngee~

dah dkt 2 bulan shin x upah org mesin rumput kat umah bujang... dah macam mini hutan.. nak suh abang shin.. dia bz bikin betukang umah org.. pastu shin rimas tengok pokok pokok yg ada kat depan ngan belakang umah shin.. rasa nak tebang jer semuanya.. menyemakkan pandangan.. susah nak skodeng anak jiran kiri kanan belakang huhu.. haa depan umah shin xde apa.. jalan raya ngan tanah kosong jer.. huhu..

then shin ada la bagitau kat abang shin.. niat suci shin nak suh tebang pokok kelapa ngan pokok nangka kat belakang umah.. pokok jambu kat depan umah lak shin leh tebang sendiri.. shin mintak abang shin carikkan org yg leh buat keje tu semua..

dalam kul 12 tengah ari tad.. abang shin call.. bagitau yg org yg nak tebang pokok tu dah datang.. so shin kuar la kejap.. minat xcuse kat bos kecik.. huhu.. keje pun xde sgt.. so lepas laa..


haaa ni la hasilnya.. lega dah tebang.. so xde la gelap jer belakang umah shin.. kebetulan raya haji dah dkt.. so shin amik la skali daun kelapa tu utk bikin ketupat.. ngan buah buah kelapa tu sekali.. bawak balik umah parent...

tp org tu x sempat la nak tebangkan pokok nangka.. pasal tetiba hujan lebat la plak.. adehhh.. bila masa lagi la nak tebang kan.. takkan nak bayar upah dua kali lak.. tadi jer dah kena Rm60 *nanges

then petang tadi lepas balik kerja.. shin pi singgah kedai gunting rambut.. rimas.. rambut dah panjang huhu... nampak serabai jer... sib baek kat kedai gunting x ramai org.. huhu

lepas dah gunting rambut.. shin terus pi umah bujang.. lucky.. tengok dah ada org mesin rumput.. shin terus amik penyapu rumput.. kasi kumpul semua.. tp x sempat habis.. dah maghrib.. terus siap siap balik umah parent... esok petang sambung lagik..


lega nengok dah x macam hutan kawasan umah shin huhu...

haa dah nak kul 11 malam.. masa utk beauty and handsome sleep.. pagi tadi dah ar terlewat mangun.. x dengar langsung bunyik alarm.. sib baek mak kejutkan huhu.. kelam kabut bersiap pi keje.. merempit selaju lajunya huhu.. esok pagi xmo la rushing mcm pagi tadi huhu.. so kena la tido awal ek...

sekian dulu ek.. jumpa lagi kengkawan.. mmuahh~

m(^0^)m

i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

ensem dh umah dia..tiyom ckit umah dia...mmuah 30x..

bestke said...

eh macam biasa tgk je laman rumah tu. pokok rambutan kat depan tu nak tebang jugak ke? sayang la kalau tebang buah dia sedap. :-)

-bestke

i'm shin... i'm inesen said...

ahmad fauzi aryaan : haaa cium la puas puas ek

i'm shin... i'm inesen said...

bestke : x tebang ler pokok rambutan tu.. tawun dpn nak cantas jer.. bagi rendang