Saturday, July 28, 2012

cerita ari ke 8 puasa - genap 5 tahun


arini 8 Ramadhan 1433H.. genaplah 5 tahun pemergian adik Nurin Jazlin menghadap Ilahi.. hari di mana semua umat Islam berpuasa bersama keluarga.. kawan kawan.. tetiba kita di gemparkan dengan berita penemuan mayat adik Nurin dalam keadaan yg sangat menyayat hati.. kejam.. dah sangat tak berperi kemanusiaan..

sedang kematian adik Nurin belum dapat pembelaan.. pembunuhnya masih terus bebas sampai ke hari ini.. entah apa pembunuh tu tengah buat sekarang.. entah apa lagik "napsu giler" dia dok pikir dalam kepala hotak dia.. entah sapa lagik mangsa kekejaman dia.. hanya Allah jer yak tau.. hanya Allah jer yak mampu membalas segala perbuatan jahat dia #nanges

apakah kejadian adik Nurin ni akan terus menjadi iktibar pada semua org?? shin rasa org semakin lupa.. kes budak hilang still lagik berlaku sampai ari ni.. x jumpa-jumpa.. shin x suka nak bayangkan kesedihan org yg kehilangan orang yg dorang sayang secara tragis.. shin sanggup nak bayangkan kesedihan org org yg x berdaya di seksa.. di buat sesuka hati.. xde dpt nak melawan.. hanya mampu menangis.. memanggil mak dia.. memanggil ayah dia.. memanggil adik dia.. memanggil abang dia.. merayu mintak tolong.. tapi xde sapa dapat tolong.. akhirnya dia meninggal dalam keadaan memilukan.. menyakitkan #cedey

apa yak kita wat arini utk memastikan benda benda camni x berlaku kat keluarga kita?? ada ker kita ingatkan kan anak anak kita ( kalo ada ).. anak anak buah kita.. adik adik kita.. pasal benda ni?? ada ker kita buang rasa malas.. kita selalu teman dan melayan apa jer yg dorang semua nak wat? ker kita selalu pikir kawasan tempat tinggalkan memang selamat..  hurmm fikirlah.. dulu.. mak adik Nurin pon x pernah terpikir benda ni akan berlaku kat anak dia.. so.. benda ni boleh berlaku pada bila bila masa.. kat mana mana saja.. hanya kita jer mampu mengawal dan mengubahnya dengan izin Allah s.w.t..

Ya Allah.. KAU peliharalah kesihatan dan keselamatan ku.. kesihatan dan keselamatan ibu bapa ku.. kesihatan dan keselamatan ahli keluargaku... kesihatan dan keselamatan saudara maraku.. kesihatan dan keselamatan sahabat sahabatku.. kesihatan dan keselamatan muslimin muslimat.. hindarkan la diri kami dari mala petaka yak bukan kami cari.. selamatkanlah kami dari orang orang yg zalim dan yak suka menindas.. kami merayu janganlah kau cabut sifat perikemanusiaan dalam diri kami ini Ya Allah.. sesungguhnya Kau Maha Berkuasa lagi Maha Mendengar serta Maha Mengasihani.. Ameen~

semua roh adik Nurin tenang bersama orang orang yg solleh lagi di kasihi Allah s.w.t.. semoga permergian mu meninggalkan segala keperitan penderitaan yak adik tanggung selama adik di seksa.. kesedihan orang yg adik tinggalkan hanya Allah saja yak mampu mententeramkan dan menghilangkannya..

al- Fatehah utk adik Nurin dan org org yang dah pergi selamanya

:'(

*i'm shin.. i'm inesen


2 comments:

Pezol Stylez said...

alfatihah..terkesima sektika mengenang apa yg tlh terjadi kt allayarhamah adik nurin..inisen sgt ok

i'm shin... i'm inesen said...

Pezol : kesian kann #cedey