Monday, July 22, 2013

cerita ari ke 13 Ramadhan : mondayblues

ari pertama keje selepas cuti 2 ari.. perghhh dia punya liat nak gerak mmg satu macam laa.. rasa nya bukan ari senin jer.. ari selasa.. ari rabu.. ari kamis.. ari jumaat pon shin liat huk huk shin paling suka ari cuti sabtu ahad ngan ari gaji.. 

haa nak cite ni.. tetiba akak ipar shin bagi kueh raya.. mesti cuti sabtu ahad aritu dia bikin umah mak dia.. pastu dia pass kat mak shin skit.. wah beshnya.. shin ada 4 org akak ipar.. kalo 4 org bagi 2 telap tiap sorang.. perghh dah bertelap telap mak shin dpt.. senang ar.. x yah nak beli kannnn.. mak shin lak tetiap tau dok bagi rempeyek ngan maruku kat dorang.. huhuhu.. uiksss.. bukan ngungkit ek.. tp paham paham laaa.. ececeh.. kalo shin dah kawen InsyaAllah satu ari nanti ( kalo ada org nak laa ) haa mak shin x yah risau.. 2 telap sure dpt tetiap kali raya huhu

haa korang dah ada kueh raya?? haa kitaorg dah adaaaa #watmukakerek

arini buka ngan rojak buah, kuahnya mak shin bikin sendirik.. sedapppp.. tp pedas skit.. haaa nnt kalo ada rejeki.. shin share acaner nak bikin kuah rojak ni ek.. mmg ramai kengkawan mak shin dok puji sedap.. hik hik.. ni bukan nak puji mak sendirik ek..

pastu tadik lik keje singgah kedai mamak ( the only one mamak yak shin berselera pasal bersih ).. tekak ni teringin nak makan roti sardine.. nyum nyum.. x sabo nak menelannya jap lagik.. ada 10 minit lagik nak masok waktu berbuka..

oklah ek.. jom kita standby dok kat meja!!!! tata

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

13 comments:

Arisha Hoon said...

hee..akak tgh nunggu ari gajik ni shin..

i'm shin... i'm inesen said...

Arisha Hoon : sama le kita kak #nangeshiba

Amin A. R said...

chanteknya bentuk tat nenas tu..hihi..sonok la kan ade banyak kakak ipar..huhu

i'm shin... i'm inesen said...

Amin A.R : sonok la jugak kengkadang.. shin ada sorang je kakak.. adik badik lain semua lelaki.. tu yak syg kakak lebih #sengih

azieazah said...

Amboi rojak buah diaaa... Sangat menyelerakan.

Buka posa dengan roti sardin? Ohhh Kak Azie suka Roti Sardin Garing!

t.a.t.a said...

shin pangge kita ke? ada ape shin?


itu hari kakak ada bawak balik sample biskut raya. murah aje. 50pcs RM15. tapi bila rasa 3 jenis tu, bentuk, warna, decorations semua berlainan, tapi RASA nya adalah SAMA!!!

ini musti guna dough yang sama.

t.a.t.a said...

oh shin ada 4 kakak ipar? i am yet supposed to have 4 brothers-in-law.

tapi kakak sorang tu masih mendara lagi. so skang masih 3 la my b-i-ls.

i'm shin... i'm inesen said...

azieazah : sesekali sedap mkn kak roti sardine.. haaa rojak buah mak shin mmg mabeles ngee

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : hik hik.. tata tu bersamaan ngan perkataan bye bye ler kak.. haaa selalu camtu symptom kueh beli ni ek.. bentuk.. kaler x sama.. tp rasanya lebih kurang je.. tu pasal nk puas hati wat sendirik ek

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : wahhh sonok ek ada ramai adik badik pompuan.. leh manja manja.. shin ramai abang asyik dok kena buli jer #nangeshiba

t.a.t.a said...

yup memang boleh manja.

akak tau la shin, tata tu. saje je. ihiks..


tata. titi. tutu.

:|: TinTa Kibod :|: said...

telap..
lama aku tak dengo ben...
balik joho kat rumah mak aku je la sebutnyaaa....
kt kl ni manade org sebot telap..
isk isk isk!

i'm shin... i'm inesen said...

:|: TinTa Kibod :|: hik hik tu la kannn bahasa johor forever ayu