Thursday, December 19, 2013

cerita pasal duit

KUALA LUMPUR 19 Dis. - Amanah Saham Nasional Bhd. (ASNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun 2013 sebanyak 7.70 sen seunit beserta bonus 1.00 sen seunit.

Pengagihan pendapatan itu membabitkan pembayaran sebanyak RM9.38 bilion, iaitu peningkatan daripada RM7.99 bilion pada tahun 2012.

Agihan itu akan dimasukkan ke dalam akaun pemegang unit dan mereka boleh mengemas kini buku pelaburan masing-masing di kesemua rangkaian ASNB di seluruh negara mulai 2 Januari 2014 - BERNAMA
 
hmmm dalam ura ura tol nak naek.. letrik nak naek.. tetiba dividen ASB turun la pulokkk.. Alhamdulillah.. ada la shin wat simpanan sesikit kat ASB.. nk wat load ASB tu xde nyer.. x suka kena paksa diri sendiri bayo tetiap bulan.. 
 
syukur la.. dividen yak dapat nnt dah terbayang bayang nak joli wat jenjalan huhu.. apapon.. tahun depan mcm pindahkan semua duit ASB tu masok tabung aji la plak.. senang.. dah sesiap tolak zakat.. pastu nak kuarkan pon sonang huhu.. cocok kat atm jer.. x yah nak isi borang gi bank.. leceyy.. pastu pekeje Maybank kat tempat shin ramai yak suka wat muka.. mcm la org mintak sedekah gi bank.. nak kuarkan duit sendiri jer #nanges
 
ok la.. nk golek golek sambil berangan pasal nk ngabiskan duit hikk.. selamat malam semua ek
 
m(^o^)m
 
*i'm shin.. i'm inesen 
 

14 comments:

Chot said...

sape staff bnk yg buat muka tu. meh chot tumbok muka dia *niat bodek dividen shin..hah hah

i'm shin... i'm inesen said...

Chot : kemaen gangster ek hehe..

t.a.t.a said...

Elleh chot, macam berani? Serang meja makan Kak Azie pun ajak orang, berani konon. Har har har har.

Sobri Yaacob said...

itulah hari ni wat blogwaiking bayk crita pasai benda ni..
mcm mana shin dah ok deman??
smoga cpat sembuh....

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : berani gertak je kot

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : hikk isu semasa kot.. lg pasal $$$ hikk.. Alhamdulillah dah 80% baek.. kalo dpt gi becuti lg cpt baek hehe

Arisha Hoon said...

shin, tu le malam tadi tgk berita terus kekira..wpun nyimpan tak byk..tp syukor alhamdulillah dpt gak sket..sape nak bagi..yak..?

shin, berangan pegi mana tuh?

i'm shin... i'm inesen said...

Arisha Hoon : mcm mcm kak haha.. tahun dpn dah beli 3 ticket.. tp bulan May ke atas.. nengok gunung berapi Bromo kat Surabaya.. gi Bandung.. gi KK.. nk gi Bali lg.. phuket ato Krabi..

t.a.t.a said...

Abg shin, asyik jalan aje. pi la cari orang sebelah. leh jalan sesama.

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : hikkkk xde org nak la

Sylarius Yusof said...

Tak boleh blah betul kalau pegi ke bank yang orang bank buat-buat muka ni. Dia nak kita datang dress-up macam YB kot baru dia nak senyum.

i'm shin... i'm inesen said...

Sylarius Yusof : bengkek je.. lg dorang wat keje lampi lampi.. grr

Arisha Hoon said...

mak aii, byk nyer planning..takpe bujang lg..pegi le jln pepuas..sok dah kawin, ada anak..susah dah..

i'm shin... i'm inesen said...

Arisha Hoon : beli ticket time memurah time tu.. x sabar nk jenjalan kak.. tp xde la sampai Korea huhu