Sunday, January 19, 2014

acara hari minggu

 
alkesahnya.. masa shin balik becuti dari Cameron Highlands sebelom tahun baru aritu.. tetiba ada seko kuceng kecit kat umah.. pastu mak shin ckp ada org buang anak kuceng ni kat reban ayam belakang umah.. pastu.. dah halau halau pon dia xmo pegi.. pastu adik shin amek la bawak masok dalam aquarium tak pakai.. takot kena gigit semut.. tp bila malam mesti kuceng tu larik masok dalam reban ayam.. hukkkk dia ingat mak hayam dalam reban tu mak dia kot #nanges

nengok la tu.. budak ni kalo kenyang.. mesti tido.. pastu tido nak kat atas bantal.. la ni dah dkt 20 hari la dia dok kat umah shin.. dia dah x gi reban lagik dah.. satu hal plak dia suka tido kat dalam umah.. tp nnt kalo dia rasa nk buang air dia akan cakar cakar pintu.. so pastu parent shin akan selak skit pintu sliding tu utk dia kuar memalam.. 

masa kena buang tu ada lagik sorang adik beradik dia.. tp injured.. ntah sapa la simbah minyak panas.. ni mak yak cite.. pastu jiran sebelah umah tolong anto gi klinik haiwan.. terus x tau kabo berita..  aishh kalo nak buang tu buang jer la.. wakpe la nak menyiksa plak kan..

shin sebenonya x minat sgt bela kuceng... x suka bau dia.. kalo gi umah org yak ada kuceng mesti ada bau something yak x selesa.. tp lepas nengok muka kuceng ni.. ngan perangai manja dia tu.. rasa sayang lakkk.. huhu

pastu ada la kawan shin ajar camne nak bela kuceng.. dia suh shin stop bagi kuceng tu minum ais susu tin.. adik shin lak mmg dari awal dah start bagi makanan kuceng dalam packet.. so shin pon gi la bando cari kedai kuceng.. ada la satu kat bando Kulai tu.. pastu tokey kedai tu suh la beli macam macam.. adehhhh.. kalo murah x per gak.. ni satu barang semua mahal mahal.. hukkk #nanges

last last shin beli makanan dia.. susu dia ngan ubat cacing.. nnt kalo gaji depan baru beli shampoo dia.. ngan bekas makanan dia plak.. huhu #beriyer

harga dia lagik mahal dari mkn kat pizza hut #nanges

tokey kedai tu ada suruh shin rendam makanan kuceng ngan air suam kalo dia x reti lagi makan jenis biskut.. tp shin nengok laju jer dia makan.. x yah nak rendam rendam..

 sedap katanya~

haa nengok tu.. dah kenyang.. penat memaen.. larik sana larik sini.. terus tido.. ker sbb dia pening.. takpon ngantok lepak kena paksa makan obat cacing huhu.. x tau nk bagi nama dia ni apa.. "gendut" kot.. sbb perot dia besooo jer huhu

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

Sobri Yaacob said...

shin ni cat lover gak la.. wlaupun x suka bela kucing.sama la x suka2 bau yg dkeluarkan.. so mcm mana dgn nasib kucing yg kena simbah dgn minyak pnas tu shin??

t.a.t.a said...

Boleh geng ngan chot ni. Kaki bela kucing.

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : x la cat lover.. tp sbb budak tu dah ada kat umah.. hari hari melayan tu yak rasa syg.. x tau kesah dah kuceng kena minyak panas tu

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : shin bukan pembela tegar la.. rasa dipertanggungjawab je sbb dah ada kat umah

Sobri Yaacob said...

owh..sbab hari2 pandang..rasa sayng mestia ada kan shin :)

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : betul betul betul #angguklelaju