Tuesday, January 14, 2014

lenggang lenggang kangkung

tetiba perkataan kangkung jadi letusan dan cetusan luarbiasa.. satu fenomena bila sana sini org sebut pasal kangkung huhu.. gegara Perdana Menteri Najib yak di sayangi seluruh rakyat Malaysia memberi khabar gembira harga kangkung turun.. mungkin sempena cuti Maulidurasul hari ni.. rasanyaseluruh rakyat Malaysia mengambil peluang keemasan ni utk pergi ke pasar membeli kangkung untuk di buat juadah makan tengah harini.. yeah semua makan dengan gembira #tepoktanganlelaju

semoga dengan penuruan harga kangkung ni dpt la membantu kita mengurangkan kos sara hidup yak semakin tinggi lately.. semakin kita membeso.. semakin umur kita membanyak.. semakin keluarga kita bertambah.. semakin tu la kita akan rasa kos hidup meninggi.. bertabahlah ek

apa pon.. hati rakyat Malaysia dah lama terguris.. makin sensitip.. makin meroyan.. so menteri menteri kena hati hati skit kalo kuarkan statement.. kang tak pasal pasal hari hari bukan makan kangkung.. tp makan caci maki.. kalo dah hari hari org ckp bodoh bangang mmg patot la selalu kuarkan statement bangang.. pastu rakyat x leh nak salahkan menteri la sebab dah korang beramai ramai doakan depa jadi bangang.. x gitu! haa sapa suruh #sengih

perghhh x sesuaiiii #nanges



"lenggang lenggang kangkung
kangkung tepi telaga
jangan cakap bohong
nanti orang tak suka"

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

9 comments:

t.a.t.a said...

Sebut aje kangkung mesti kita terbayang kangkung dicelur makan cicah dengan sambal kicap. Wah sedap.

Jangan cakap bohong
Nanti orang tak suka

Tapi sekarang ni pemimpin auta secara terang pun ada juga yang suka. :)

Chot said...

elok2 melenggang, jgn smpai terseliuh pinggang..huuhuhu

Sobri Yaacob said...

shin..memng la hari ni p pasar kangkung memang murah.. 2 ikat 5o sen.. terima kasih kerajaan.. :P
ha..ha...
kangkung oh kangkung!! fikir sbelum kluarkan knyataan ..

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : x penah lak makan kangkung cicah sambal kicap

i'm shin... i'm inesen said...

Chot : hehe.. kannn

i'm shin... i'm inesen said...

Sobri Yaacob : kena puji kerajaan tu.. kang di cop x reti besyukur lak

Aisyah said...

shin..masak lemak kunin kangkung titik serei pun sedap..

Amin A. R said...

Muntah sepanjang hari semalam memasing tak nak kalah menunjuk kangkung masing2..... -.-"

Sobri Yaacob said...

ha..ha.. puji pun menderita jugak ha.. ha..peace :)