Tuesday, April 21, 2009

keEGOan shin cedera lagik


hmm.. bulan ni banyak duit terbang nampaknya.. memula ngan lappy rosak.. ganti hard disk baru.. hati cedera ngan kehilangan data dalam lappy tu.. dah terbang dekat Rm170.. pastu tetiba keEgoan shin lak wat hal.. macam macam ler... :'(

aritu masa shin nak pi men tennis.. tengah sedap merempit.. tetiba bunyik meletop.. perghh masa tu dah rasa lain macam handle tu... dah leh agak.. mesti tayar keEgoan shin terlanggar something.. sib baik dekat ngan court.. sampai jer.. dok check tayar tu... perghhh melekap allen key sebebo alam tu.. cantikkk jer dok terbenam kat tayar... adehhh... apa pasal!!!

camni la rupa bentuk benda alah yang dok meliwat tayar keEgoan shin :'(


masa tu nak ganti tayar.. xde stok lak kat bengkel.. hampeh.. nak tak nak... tampal jer untuk temporary.. kena Rm5.. tp x sure leh tahan baper lama.. tengok la keadaan tampal tu.. mcm kena najis ayam jer.. cehhhh... x selera tengok...

then esok esoknya baru shin pi bengkel yang lain plak.. sib baik ada stok.. gigih shin dok snap snap pic tu tunjuk korang kronologi kaedah menukar tayar moto.. huhuhu saksikan ler ek


memula diaorg tanggalkan tayar moto.. kebetulan tayar depan shin tu dah memang patut tukar.. so shin mintak tukar dua dua sekali.. sebelum tu.. shin tanya dulu tokey bengkel berapa harga tayar.. lepas dah nego harga.. puas hati.. baru shin suh tukar.. ngee~

susah gak ek nak kuarkan tayar tu dari rim moto... kena ada tenaga jantan.. korang ado???


tu dia.. dua bijik tayar baru.. pandai la tokey tu ngayat bagi tau tayar tu brand bagus la.. kualiti la.. xleh diskaun la.. yang ado.. kalo teliwat paku ker.. batu ker.. tetap jahanam kann... jual murah sudah la.. ngee~

lagi satu hal.. nak pasang yg baru pun payah.. perghhh.. menangis la kalo hari hari kena wat keje dok tukar tayar..


jeng jeng jengggggggggg... taraaaa... ni la rupa bentuk tayar baru keEgoan shin.. ngee.. cantik kann kaannn.. hmm tp x berapa selesa bawak keEgoan masa tayar dia tengah baru.. rasa mcm something la... x smooth.. rasa mcm melantun lantun atas jalan raya... keras lagi kot..

dua bijik tayar tu jer kena Rm R130.. tp lepas shin wat muka inesen.. tokey tu bagi diskaun Rm105.. shin mintak Rm100 genap.. tp x dapat lak... isk.. xper la.. lepas insiden tu.. shin elak lalu tepi bahagiaan jalan... kalo bawak keEgoan .. shin akan ketengah jalan sedikit.. selamat..

harap lepas ni.. jangan la ada kuar kuar duit lagik huhuhu

sekian ek... jumpa lagi

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

paktammmmmmmii said...

patutla 1966 haritu naik 2nd prize magnum,...

menyesal x beli

i'm shin... i'm inesen said...

pakcik dark.. udah udah la tu... kalo beli lagi nyosal sampai kiamat.. huhuhu

Hamli bin Hj. Sanai @ Razali said...

Hengat ape la keEgoan tuh, rupe nyer moto Ego, hik3...

AzAz said...

beli motor baru jer lah shin oiii... Ego tu x serasi dgan shin tu