Thursday, April 2, 2009

Masters Series Sony Ericsson Open 2009



bermula 25 Mac sampai 4 April2009.. bertempat di Miami Florida.. kejohanan tennis terbuka wanita Masters Series Sony Ericsson Open 2009. sekarang ni dah sampai ke separuh akhir dah... yg menariknya.. kita bakal menyaksikan pertembungan adik beradik Williams di perlawanan separuh akhir.. shin rasa sedikit ralat la.. kalo bole nak dioarg beraksi di pelawanan akhir nanti.. tp nak wat camne kan... undian tak memihak pada diaorang.. pasti sengit.. perlawanan pertembungan mereka sebelum ni banyak memihak kakak Serena iaitu Venus Williams.. hmm apapon.. shin nak Serena Williams menang dan mara ke perlawanan akhir.. Serena mesti tunjukkan keunggulan dia selaku pemain no 1 dunia.. walau berlawan dengan kakak sendiri.. hope Serena x lemah semangat... chaiyoooook chaiyokk..


satu lagi perlawanan separuh akhir wanita.. bakal menyaksikan petembungan antara Victoria Azarenka dari Berlarus dan Svetlana Kuznetsova dari Russia.


***

manakala bertempat dan kejohanan yg sama... sehingga 6 April ini, perlawanan terbuka Masters Series bahagiaan lelaki pula.. menyaksikan Roger Federer menempah perlawan separuh akhir. Dia bakal menentang Novak Djokovic. Kedua duanya di ragui sapa yang bakal mara ke pusingan akhir.. ye la.. prestasi dua orang ni semakin menurun kebelakangan ni.. mungkin lebih memihak kepada Federer..



manakala hari ini, Rafael Nadal akan menentang Juan Martin Del Potro pada perlawanan suku akhir, dan satu lagi perlawanan suku akhir antara Andy Murray menentang Fernando Verdasco. wow hebat.... shin rasa Nadal akan menang.. tapi Murray ngan Verdasco ni tak pasti la ek.. Mungkin Murray.. prestasi dia semakin hebat.. tp Verdasco x kurang hebatnya.. ensem lak tu bebanding Murray heheehehe.. kita tengok jer la.. untuk perlawana separuh akhir.. pastinya Nadal bertemu salah sorang dari mereka.. isk.. hope Nadal menang la ek...


common abg nadal.. do it for me ek~

sekian dulu ek.. shin akan update keputusannya.. tunggu~


hmm Novak.. wut can i say~

m(^o^)m

* i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

Pyro said...

Minat tenis jugak erkk :)

Anonymous said...

tu bola tennis lah...

i'm shin... i'm inesen said...

kira beberapa bijik bola tennis yg tergelincir la ek..

pyro : minat minat minat

AzAz said...

tahap kelucahan makin menjadik... ni kes gersang ni kot... sabau shin ye shin...