Friday, December 3, 2010

izzah dalam kenangan.. untuk selamanya

hujan lebat.. lepas balik solat Jumaat.. shin amik barang skit kat umah bujang.. shin dok rempit pi umah parent... hurm parent shin dah balik dari KL... akhinya.. seronok jer rasa... x de la shin kebulur kat umah.. susah kalo mak dok bejalan lelama... ni minggu dpn depa nak pi Langkawi plak.. adehh...

baru jer duduk.. x sempat nak bukan baju melayu yg basah.. tetiba mak cakap something... buat shin terkedu sekejap... tersentak.. sebak jer rasa..

'' tau tak izzah dah meninggal?? '' mak bersuara

'' hah?? izzah anak wak gabus?? '' soal shin pelik

'' yer la sapa lagi '' jawab mak

'' izzah depan umak kita ni?? '' soal shin lagi x puas ati

'' iyer laaaa.. '' bentak mak

'' bila dia meninggal? '' tanya shin

'' semalam, ko mesti x tau ni '' jawab mak pendek

'' memang ar.. x de orang bagi tau '' kata shin perlahan

'' semalam ada orang telefon mak bagi tau '' jelas mak

'' dia kan nak kawen.. eh bila ek '' tanya shin

'' orang nak mati bebila masa jer.. x kira la dah nak kawen ker apa '' balas mak

'' dia sakit apa mak?? '' tanya shin lagi

'' ntah.. sebab luka jer.. aritu mak pi tengok.. dah bau busuk.. xde orang bawak dia pergi hospital, berubat '' kata mak

'' kencing manis la tu ek... sian izzah '' kata shin perlahan

perbualan terhenti.. mak shin nak kuar ngan babah... ntah pegi mana.. terus shin masuk bilik.. lemah jer.. on lappy.. shin bukak entri lama pasal izzah.. shin tepek kat pesuk.. shin rasa mcm blur blur jer...

semalam hujan lebat giler... shin memula nak balik keje jam 5 petang.. tp shin tanggu sat.. masuk kul 6 petang.. still lebat.. x leh jadi.. shin siap siap nak balik... kalo dah kul 7 nanti gelap.. x nampak jalan.. nyesal aritu balik kul 7... takot giler.. bukan takot antu.. tapi takot kenderaan yg dok motong keEgoan shin.. shin dah la bawak moto jer.. dorang bawak lori.. bawak kete.. kot kot dorang pon x nampak jalan.. abis shin kena sondol.. aishhh... mintak di jauhkan..

shin mmg x nampak apa apa kat umah izzah tu.. xde sebarang kenderaan pun kat umah dia.. slalu kalau ada org meninggal.. mesti sedara mara ramai datang.. x balik lagi untuk kenduri.. ni mmg xde apa apa pon.. atau mmg xde sedara mara dia yg datang.. tu shin x tau ar..

ralat rasanya.. kalo sebelum ni.. jiran jiran meninggal pon shin x kesah pun kuar kejap dari tempat keje.. apa la sangat kena tolak gaji.. penghormatan terakhir tu lagi penting.. ni kan plak.. kawan shin masa kekecik.... tp sebab shin x tahu menahu.. so.. shin anggap benda tu mmg xde berlaku la.. lagi pun izzah muda lagi.. umor dia 33 tahun.. beza kita org setahun jer.. tp nak wat camne.. dah ajal dia..

shin pernah gak tepek entri pasal izzah bertunang.. yer la.. ngan kekurangan dia.. kekurangan family dia.. sampai jugak jodoh izzah... tp.. Tuhan lebih sayangkan izzah... izzah pergi meninggalkan semua org... *nanges

semoga roh izzah tenang dia alam sana.. semoga izzah di tempatkan bersama hamba hambaNYA yg solleh dan solehah... xde lagi nampak kelibat izzah dok depan umah dia lepas ni.. x sempat shin nak snap gambo dia kawen.. semuanya xde lagi....

kenangan masa kecik ngan dia.. bermaen.. bergado.. semua akan jadi kenangan... shin x sempat mintak maaf selalu buli dia masa kekecik... semoga izzah maafkan shin ngan kengkawan yg lain... kitaorg xde berniat apa apa.. masa tu kekecik.. x tau apa apa sgt.. maafkan shin~

klik entri lama [ izzah dalam kenangan ]
Al- Fatehah



sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

19 comments:

Privacy_Resident said...

Innalillah setiap yang hidup akan merasa mati T_T

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

alfatihah untuk izzah~~

ferdaus al-adney razlan said...

al fatihah :(

Terry Nur Iman said...

al fatihah :(

ahsfantasy24 said...

innalillah..
sbar ae shin,
Allah lbh sygkn dia..

smoga rohnya tnang n aman di sana..
al-fatihah..

ifah said...

innalillah. tiap hidup akan mati.
yang idup perlu teruskn pejuangan.

@reltzsensei said...

dak yg shin kate die tu kecik2 xde sape nk kwn ek??smoge rohnyer dicucuri rahmat Allah..

i'm shin... i'm inesen said...

PR : yup... x sangka begitu cpt.. lagi dah dkt waktu dia nak kawen.. sob sob

i'm shin... i'm inesen said...

ahmad fauzi aryaan : amin~

i'm shin... i'm inesen said...

ferdaus : amin~

i'm shin... i'm inesen said...

teryy : amin~

i'm shin... i'm inesen said...

ahsfantasy : amin~

i'm shin... i'm inesen said...

ifah : begitu la nampaknya..

i'm shin... i'm inesen said...

arel : yer.. budak2 nk kawan ngan dia time nak makan buah rambutan kat umah dia jer.. xpon.. bila nak guna halaman umah dia utk maen2.. kehidupan family dia dari dulu sampai skrg.. x de byk berubah.. cian~

AzAz said...

kesiannya... 2 lah kalau shin yg pinang dia dulu ttntu dia msh idup lagi...OPSSS

lagi kesian xde sapa yg ziarah dia... apa lagi org yg sedekahkan yasin bagai...

takot gak, bila time kita pulak nnti, jgn jadi cam2...

al-fatihah

::FAIZ FARISH:: said...

Al fatihah. Ko 32 la?

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : eloo.. x kena mengena pasal bab kawen ek..

i'm shin... i'm inesen said...

faiz farish : iyo ler.. 32thn *nanges

CP said...

terserempak blog awk, best plak biler baca... congrat n keep up awk..

btw n3 nie menyentuh perasaan, terusik hati wa rase mcm nk nangis gak... takziah diucapkan...