Thursday, July 7, 2011

kacang jer

upin : opah opah.. ni kacang hijau nyer

opah : terima kasih cu.. cucu cucu opah memang budak baek

upin : opah nak wat apa ngan kacang hijau ni?

opah : haa opah nak wat putu kacang

ipin : putu?? apa atu?

opah : korang kecik lagi.. memang x pernah makan

upin : xper la.. ipin jom kita pegi maen dulu

kak ros : haa korang nak ke mana tu? mari tolong kak ros

ipin : ala kak ros ni.. nak maen pon x boleh

upin : kak ros nak mintak tolong apa?

kak ros : korang pergi bawak keluar barang kat dalam tikar tu

upin : eleh.. kacang jer

ipin : a'ah.. kacang hijau!

*ngee.. ni sedutan cite upin ipin shin nengok petang tadi.. gelak tengok reaksi muka ipin masa dia ckp a'ah kacang hijau.. seposen jer muka dia.. mak shin nengok pon dia gelak.. comel tul dua eko ni.. hik hik..

itu mukadimah jer.. yg shin nak citekan sini.. korang perasan x.. atau korang penah dengar tak.. kalo kita suruh org tu wat apa apa keje.. dia akan cakap... ala kacang jer... bermaksud.. benda tu mcm senang sgt.. 

apa kena mengena ngan kacang ek??? apa yg menyebabkan kacang tu di sama kan ngan senang atau mudah?? shin pelik ar huhu.. korang tau tak kenapa?? ngee~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

luddin said...

mr google pun tak dapat nak jawab....question of the year???
sape mr kacang nie?? hehehe

i'm shin... i'm inesen said...

luddin : haa susah ek

Daus Naga said...

maybe sebab makan kacang tu senang jer...bukak kulit, tros je masuk mulut...budak tecik pom pandai jugek...kee?? ntah le...

im new to ur blog (^^,)
sila beri tunjuk ajar yer

i'm shin... i'm inesen said...

Daus : leh.guna pakai gak jawapan tu

Prince Patrick said...

i LOVE uPIN iPIN hehehehe

Muhd Aizie said...

Makan kacang kan senang... pasal tu laa dorang panggil kacang je. haha

betul betul betul ;)

follow blog kau beb .

kerdildesa.blogspot.com

::FAIZ FARISH:: said...

suke

muhamad hanif said...

wakakakaka..


kau layan upinipin ?


pfffftt!