Friday, August 5, 2011

5 hari di bulan Ramadhan - hilang sabar

akhirnya.. terlepas juga perasaan yg terbuku.. memang susah.. x tahan lagi.. lepas solat subuh.. parent ketuk pintu bilik..babah bagi duit utk renew road tax ngan insurance kete awan nan kelabu.. mak suh shin simpan.. masa tu la shin luahkan apa yg shin rasa kat parent..

tak banyak perkataan yg keluar dari mulut.. tersekat sekat.. air mata lebih banyak meluahkan perasaan.. shin dah cukup bersabar ngan apa yg orang lain buat kat shin.. semuanya parent suruh pikir pasal orang lain.. tapi kenapa dorang semua tak fikir pasal shin..

dah masuk 3 bulan kete awan nan kelabu tu ada hamba Allah tu pakai.. dah macam harta dia plak.. even shin dah sms.. dah call.. bila jumpa shin ada cakap kat dia.. yg shin nak kereta tu balik.. tp sampai skrg dia x pulangkan jugak.. sms shin langsung dia x reply.. lepas settle kes rumah shin dia bagi kengkawan dia duduk.. ni dia amek kete plak..

masa kete tu rosak.. tak pulak dia sibuk sibuk betulkan.. lepas dah shin betulkan.. kuarkan saving semata mata nak betulkan.. dia plak suka suka pakai.. pastu masa rosak.. shin yg susah susah cari duit.. dia langsung tak kuar satu sen.. mcm mana la shin tak geram..  pastu mak ngan babah asyik nak backing dia jer.. kecik ati shin :'(

sblm shin berkurung dalam bilik.. shin dah bagi tau kat mak shin.. shin mintak mak call hamba Allah tu.. bagitau kat dia yg shin nak ambik kereta tu.. kalau dia xde transport lepas ni. itu pandai pandai la dia fikir.. sebab sblm ni dia buat apa apa keputusan dia x pernah tanya orang lain..mungkin dia lebih tahu apa yg patut dia buat pasni..

shin xmo la cite lelebih.. kang dah mcm entri mengumpat.. shin dapat dosa.. yg baca pon dapat dosa.. rosak ibadah puasa.. cuma shin nak ckp.. arini.. mood agak kurang stabil.. sedih.. marah.. semua ada.. hurm.. harap ada benda baik berlaku hari ni utk redakan perasaan shin..

*** dah nak dekat tengah ari tadi.. mak shin ketuk pintu bilik.. dia ckp slow slow.. dia dah cakap kat hamba Allah tu.. mak ngan babah dah pikirkan cara camne nak settlekan benda ni.. kete awan nan kelabu tu akan balik kat shin x lama lagi.. tp ada masalah laen plak.. aishh lepas satu.. satu.. sian kat mak.. terpaksa pening kepala nak pikir benda ni semua.. semoga Allah ringankan segala masalah yg semua org Islam yg berpuasa.. terutamanya masalah mak yg sangat shin syg *nanges

sekian~

:'(

*i'm shin.. i'm inesen

14 comments:

Prince Patrick said...

Relax bang Shin....

SALHAN4748 said...

Sabar yele shin.! biasale adat adik beradik, ada setengah adik beradik tidak faham masalah org lain. kalau ditegur & nasihat kita pula kena balik

::FAIZ FARISH:: said...

sabar k... ujian tu....

ed shokolath said...

ed paham pe yang shin lalui... kita snasib...

eizan nizam said...

biasa la cham tu.. aku pun ader terkena jugak cham kau nie.. tapi aku selesaikan ngan cara aku.. setiap orang ada cara dia sendiri,skunk nie bersabar la,parent kan ader cakap jer,skunk nie dia orang memang membantah tapi lame2 dia org akan berfikir balik.. kadang kita memang kena berkira siket ngan adik beradik jangan terlalu biarkan,

bukankosong said...

sabor shin

ada hikmah bulan puasa nih

i'm shin... i'm inesen said...

patrick : thankz

i'm shin... i'm inesen said...

salhan : sepatah mak shin ckp 'dalam dilema'

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : kurang sabar dah

i'm shin... i'm inesen said...

ed : biasa org yg mengalami lebih memahai.. yup~

i'm shin... i'm inesen said...

eizan : ada masa kita bantu.. tp bukan utk dipergunakan atas sifat kurang prihatin dan sambil lewa seseorang tu..

i'm shin... i'm inesen said...

bukan kosong : InsyaAllah.. sentiasa harapkan yg terbaek

che Ahmad wasfied said...

banyakkan bersabar ujian ramadhan tuh...

i'm shin... i'm inesen said...

che ahmad : cuba