Monday, January 6, 2014

kalut + jiwa kacau

alkesahnya.. tadik siang masa shin dok temenung sambil merenung kerja yak tak siap atas meja.. tetiba shin di kejutkankan ngan bunyik sms kat henpon.. takde la terkejut sgt.. sbb sms tu bahasa omputeh.. amek masa nak memahami.. pas dah paham sesikit baru la terkejut hukkk

email tu berbunyik mcm ni :~

RM0.00 Dear Guest, with regret we inform you that you flight time for AK5303 (BKI-JHB) has been rescheduled earlier. Please check your email for more info

maka sekonyong konyong itu la shin bukan email.. betambah kalut bila nampak perkataan URGENT.. hmm yak tu mmg paham laaa.. aishh pebenda urgent ni.. 1st time la kena camni.. apa yak dia nak ni..

pastu shin pahamkan sesikit pastu shin click la kat here tu.. pastu kuarlah schedule booking yak shin dah penah wat dulu.. pastu dia kuar 3 time pergi dan 3 time balik.. hmmm mungkin dia nak suh shin pilih yak baru kot.. pastu yak pergi tu shin x click pasal shin xmo tukar apa apa.. dalam sms pon ckp reschedule utk time balik jer.. so shin ubah time yak balik laaa..

pas dah confimrkan semua.. baru la dia kuar itinerary yak baru.. pastu shin pasar time pegi dah betukar jadi awal pagik.. padahal masa beli kul 6.20 petang.. aiseyman.. apesal sudah tukar ni.. pastu terus jadi kalut.. camne ni.. nak contact Air Asia mmg xtau.. pastu tanya kawan.. depa dok cakap Air Asia skrg xleh call dahhh.. apa apahal email jer.. 

pastu shin contact la kengkawan yak ada keje Air Asia.. pastu yak sorang tu suh email bagitau apa masalah.. pastu yak lagi sorang plak dia ngan cecuti.. dia cuma mintak no booking pastu dia try tengokkan time dah naek keje nnt.. tu pon x confirm leh tukar balik ke tidak..

argh sudah.. dah la parent shin nyer flite.. sian dorang kalo terpisah ngan shin nyer flite.. lama tu kalo mak shin nak tunggu.. dari kul 9 pagi sampai 8 malam.. sedihnya.. pastu mak shin nnt bukan tau sgt naek kapal terbang hukkkkk #nanges

hopefully Tuhan leh bantu la.. permudahkan urusan ni.. yak Air Asia lak ngada sangat nak reschedule apesallll.. grrr... arghhhh mesti susah nak tido mlm ni dok mikir.. hukk

:'(

*i'm shin.. i'm inesen

5 comments:

Teena Tna said...

Moga2 semuanya dipermudahkan. Hari isnin ni memang pening. Teena pun rasa kelam kabut jer kat tempat kerja tadi. Ni sampai dah malam still rasa berserabut. Haha

i'm shin... i'm inesen said...

Teena Tna : mata tekebil kebil xmo lelap ni hukk

t.a.t.a said...

Itu hari pernah call AA, charges nya memang mahal giler. Sekali call dalam RM10. Terpaksa la kita inform customer dan customer setuju nak bayar baru kita call.

Email pun kadang kala depa lambat reply. Kita pernah dah alami semua ni. Tapi dah tahu procedure senang sket.

BTW kenapa flight reschedule abg shin?

i'm shin... i'm inesen said...

t.a.t.a : tatau ar kenapa dorang nk reschedule kan flite tu.. hukk

Amin A. R said...

air asia memang ngada2.... sabar jer lah ye shin