Thursday, June 10, 2010

jom balik kampong


haaa.. korang tau tak kat ne shin snap snap gambo ni?? haaa ni la kat Sungai Muar.. belakang tu gambo Masjid besar Muar.. masjid kedua.. bukan masjid utama la kot.. aha.. ari Selasa aritu shin ikot parent shin balik umah Tok kat Kampong Tengah Paya Redan, Pagoh Muar.. ngee~

Tok shin tetiba nak wat Hari Keluarga time cuti skolah la plak.. biasa dia bikin time raya pertama.. tapi la ni dia nak wat hari lain plak... adehhh.. shin rasa mcm x besh jer.. sebab mesti ramai yg x join.. yer ler memasing dok keje.. memasing mesti susah nak amik cuti.. x paham la Tok shin ni.. kot yer pon.. buat la hari sabtu ahad ker.. kann~


sampai jer umah Tok.. makcik shin dari Bidor Perak dah dok senyum senyum.. dia dah sampai 2 ari lepas.. dia mintak shin tolong amikkan buah derian.. fuhh banyaknya buah derian... sib baek la shin ni x minat sangat buah ni.. hahaha.. x sentuh pun.. diaorg semua yg dok abiskan...

x lama pastu.. makcik shin dari Segamat sampai.. shin mmg suka makcik shin yg ni.. dia pandai masak, rajin, kelakar.. dan dia rajin layan shin ngee.. dia nampak shin jer.. dia ada cakap something yg buat shin kembang lobang hidung hahaha.. hati berbunga bunga.. ngee~

x sampai sengah jam kat umah Tok.. tetiba ada org call huhu... wahh kekasih lama shin yg dok mengajar kat Muar dok calling.. shin ada bagitau dia yg shin pi Pagoh.. lama x jumpa.. time camni la leh jumpa jumpa.. leh eratkan silaturahim.. kan kan


lama gak lepak kat Muar ngan dia.. dekat 4 jam hehehe.. sebelum balik.. sempat la dia bawak pi Secret Recipe.. ngee.. ada gak org ajak celebrate besday shin ek huhu terharu.. mekaceh ek.. lepas makan makan.. dia antar shin semula kat umah Tok.. dia segan nak singgah umah hehe.. dia takut mak shin tanya dia macam macam.. pesal lama x dtg umah semua laa.. hahaha

so memang betul la tekaan dia.. mak shin dok tanya.. pesal bekas kekasih lama shin tu x singgah.. pesal lama x datang umah semua la.. aishhh family shin mmg suka kat kekasih lama shin tu.. tapi apakan daya.. xde jodoh.. lagipun dia baik.. masa depan cerah.. segan ler.. sapa la shin ni..

dah nak maghrib.. shin tengok x ramai anak cucu Tok yg datang.. aishh.. mana la semua org ni.. pastu org masjid datang wat doa selamat.. hmm so memang confirm la.. xde yg datang lagik.. sib baek la makanan abis.. xde terbuang pon...


sepupu yg besar besar hanya 3 org jer yg ada.. termasuk la shin


orang kuat kat dapur huhu


ni la Tok shin.. ( tetiba terlupa nama Tok hahaha.. dah lama skit baru ingat ) Ibrahim nama dia... bin apa.. ntah ek.. lupa hahahaha... umo Tok tahun ni 88 tahun.. haaa.. still kuat noreh.. dia Muazin kat surau kampong.. masih single.. huhu..

Tok ada 13 orang anak.. dah meninggal sorang.. Pak Ngah shin.. takat ni Tok ada 66 orang cucu... ramai cucu Tok dah kawen.. so skrg ni Tok ada 70 orang cicit.. haaa cicit Tok pon ada yg dah kawen dan dah ada naka.. so far Tok ada 3 org oneng oneng.. haa hebat tak Tok shin.. ngee~

tp tu la.. dalam ramai ramai anak cucu cicit Tok.. berapa kerat jer yg datang.. shin lak yg rasa kecewa huhu.. shin terunggu tunggu gak.. mak cik shin dari Seremban anak beranak.. xde datang pon... ntah la.. memasing ada hal kot..

so... hope Tok belajar dari kesilapan ler.. len kali buat je macam biasa.. time raya.. masa tu ramai org balik ek.. senang keje.. semua dapat berkumpul.. xper la ek...

malam tu shin tido awal.. letih sangat.. sempat la bergurau senda ngan sepupu shin yg dah besar tu.. yg kecik2 x minat.. buang karen jer.. huhu.. x sabar nak jumpa lagi time raya.. nnt kita tido sesama lagi ek.. borak borak.. gurau gurau.. ngee~

kepada Tok.. semoga terus sihat tubuh badan ek.. jgn la keje kuat kuat.. rilex2 kat umah.. jumpa nnt time raya... shin sayang kat Tok ( walau Tok kedekut and kuat bebel ) ngee~

sekian ek.. jumpa lagi~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

Terry ♥ said...

rindu nak balik kampung.. (walaupun kampung seberang pulau jer) huhuhu...

rindu sangat2~~

ek...duriang.. tak sukerrr!!
taste like heaven, smell like hell . uwekkk.. ntah2 dua taste cam hell~!

ketingting said...

lama tak nyinggah sinih! wuuwu!
o0h. sini musim durian jugak. bes. bes. hihi!

p/s: takat bes pun, makan 2 ulas je la. hahaha!

||| PöJìé PööH ||| said...

Siapakah kekasih lama mu itu Shin?
Tah2 Pojie kenal..
Muar tuh kecik jer ;p

Love,
PojiePooh Abdullah

i'm shin... i'm inesen said...

terry : wahh kita sama ek

i'm shin... i'm inesen said...

ketingting : oh.. kamu x minat gak.. join da club

i'm shin... i'm inesen said...

pohjie : haippppppp.. xmo bagitau hahaha malu~