Monday, March 18, 2013

fuhh leganyaa!!!

kengkawan nak tau?? haaa bulan March ni genap 2 tahun shin makai henpon HTC Desire HD ni.. shin beli natang ni 10 March 2011.. dan secara automatiknya.. shin pon ikat kontrak jadi duta HTC ngan Senheng selama 2 tahun.. haaa shin kena bayar kat Sengheng RM88.67 selama 24 bulan.. Sengheng bermurah hati bagi warranty selama 5 tahun #wahhhh

gigih shin dok bayo tetiap bulan.. x penah pon x bayo ato lambat bayo.. cantekkkkk jer shin follow payment schedule.. kalo ekotkan masa tu harga henpon ni Rm2400.. tp ada offer plak.. tu yak gatal nak beli.. ekotkan harga offer tu RM2100.. tp sbb ada xtra apa ntah.. terus jadi RM2128 camtu la..

sepanjang dua tahun shin guna HTC Desire HD ni.. xpenah plak dia wat hal.. cuma bateri dia jer la.. makin lama makin malap.. bulan 2 itu hari shin dah ganti bateri original lagik.. haaa baru la ok skit bertahan 6-7 jam sehari.. kalo tak sebelom ni x sampai 2 jam dah mampos #nanges

banyak berjasa natang ni.. sentiasa dok teman shin walo di mana jua shin berada.. snap snap gambo situ sana sini.. semua cantek cantek belaka.. haaa HD la katakan.. huhu.. suka nengok movie YouTube kat sini.. gambo clear.. bunyik pon sedap.. 

hopefully terus la panjang hayatnya.. dan shin akan cuba jaga elok elok.. bukan senang nak dpt.. kena bayo tetiap bulan baru la ni jadi hak milik kekal  shin kat dunia.. hope Allah panjangkan jodoh shin ngan diaaaa.. riso sbb baru baru ni kes kawan shin encik Leon hilang henpon kat Vietnam.. dalam taxi lagik.. so xmo la jadi camtu kat shin #nanges

leganya rasa.. satu satu hutang shin dah settle.. skrg ni hutang shin tinggal satu jer.. loan umah bujang.. x tau la pasni shin gatai nak berhutang lagik.. wallahualam.. aritu mak ngan babah dok pujuk amek kete baru.. aishh.. mcm mcm la dorang ni.. nak beli kete kena pikir panjang ler.. mana leh ekot perasaan kannnn.. huhu

camtu la kesahnya.. Alhamdulillah lega #sengih


m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

Amin A. R said...

bila habis 1 hutang tu memang rasa bebas sangat kan..walaupun ada lain2 hutang yang masih wujud :)

i'm shin... i'm inesen said...

Amin A.R : sgt lega dah rasa bebas