Sunday, July 6, 2014

cerita ari ke 8 puasa : Nurin Jazlin

arini 8 Ramadhan 1435H.. cukup 7 tahun pemergian adik Nurin Jazlin.. setiap kali masok bulan Ramadhan.. InsyaAllah.. tarikh ni shin akan ingat sampai bebila.. mana mungkin shin lupa tarikh yak menggemparkan negara kita.. hari ditemukan mayat arwah dalam keadaan yak menyedihkan.. penuh kesakitan.. begitu tragis dan melukakan hati..

kisah Nurin Jazlin berlalu bergitu saja..  tempoh 7 tahun ni boleh jer membuatkan ramai orang terlupa dalam kesibukan menguruskan kehidupan dan mengejar harta benda untuk diri dan keluarga.. lately.. kes penculikan kekanak hampir selalu kuar berita.. 

tak pasti penculikan utk tujuan apa? macam macam orang jahat tu boleh buat kat kekanak yak tak berdaya nak melawan.. dorang leh di paksa menjadi pengeli.. di paksa menjadi pelacur.. di rogol.. di liwat.. lagi ngeri kalo kekanak tu di bunuh utk mengambil organ organ dalam badan dorang.. ishhh.. memintak di jauhkan la..

ada kah kita benar benar terlupa.. leka atau tak kesah langsung.. adakah kejadian Nurin Jazlin tak cukup memberi kesan dan pengajaran utk kita hari ni? #sendirimauingat

#AlFatehah

:'(

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

Lizzie Yasmin said...

rasa macam baru jer kes nie. Dah 7 tahun rupanya.

i'm shin... i'm inesen said...

Lizzie Yasmin : sbb tu org dah lupa