Friday, February 12, 2010

Al-Kisah : bomoh sangap.. pesakit pun sangap


haaaa... meh sini shin nak kongsi Al-Kisah manusia jaman sekarang yang mudah terpedaya ngan unsur unsur syirik ni... shin bukan nak cakap besar la... shin x nafikan wujudkan makhluk lain selain manusia ngan syaitan kat muka bumi ni.. tp betapa mudahkan kita percaya ngan benda benda karut akhirnya kita terperangkap ngan manusia yg dok nak ambik kesempatan ngan menipu... so.. hati hati la ek...

KUALA LUMPUR: Membuang makhluk halus dengan mencabul. Itulah rawatan pelik seorang bomoh remaja lelaki belasan tahun yang menggunakan kaedah mengurut ‘anu’ pesakit kononnya untuk membuang makhluk halus dari dalam tubuh mereka.

Difahamkan, sesi rawatan itu dilakukan di kawasan rekreasi di Ampang, dekat sini, dan pesakit diminta bermalam di kawasan itu kononnya untuk melengkapkan sesi rawatan perubatan tradisional berkenaan.

Selepas rawatan mengurut ‘anu’ pesakit dilakukan, bomoh palsu itu kemudian meminta mangsa supaya mandi berbogel di sungai berhampira
n.


beshnye mandi bogel kannn huhu

Malah, remaja lelaki berkenaan turut meyakinkan mangsa supaya membuat rawatan pelik itu secara berterusan bagi menghalau makhluk halus selain meminta wang pengeras bagi setiap sesi rawatan.

Bagaimanapun, penipuan itu akhirnya terbongkar selepas ibu bomoh terbabit menghubungi mangsa memaklumkan mengenai pembohongan anaknya yang kononnya mempunyai ilmu perubatan tradisional, selain berjanji akan memulangkan semula wang pengeras yang pernah diberikan mangsa dan rakannya.

Mangsa yang berasa tertipu membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju untuk tindakan lanjut.
Menurut sumber, lelaki berusia 18 tahun itu dikatakan mula mengenali bomoh berkenaan pada Disember tahun lalu di sebuah kafe siber di Wangsa Maju, dekat sini.

“Lelaki itu dikatakan mempercayai bomoh berkenaan selepas lelaki terbabit beria-ia meyakinkan mangsa bahawa ada makhluk halus mendampinginya.

“Bomoh itu turut meyakinkan mangsa yang dia mampu menghalau makhluk halus berkenaan sebelum mangsa bersetuju mengikuti sesi rawatan,” katanya di sini, semalam.

Selepas perbincangan, pada awal bulan lalu, mangsa bersetuju pergi ke sebuah kawasan rekreasi di Ampang bersama bomoh remaja lelaki itu untuk tujuan berubat, namun dia turut membawa seorang lagi rakan lelakinya.

Menurut sumber, mangsa dan rakannya kemudian memasang khemah di tepi sungai berkenaan sebelum bomoh terbabit dikatakan mengurut ‘anu’ mangsa dan rakannya bergilir-gilir sehingga terkeluar air mani.

“Kejadian itu amat mengejutkan mangsa, namun kedua-duanya terpedaya dengan perwatakan baik ditunjukkan lelaki terbabit.


“Selepas selesai, mereka mendakwa diarah mandi di sungai itu dan kemudian wang pengeras RM5 diberikan kepada bomoh itu,” katanya.

Kejadian sama berlaku beberapa kali di kawasan rekreasi sama. Sumber itu berkata, mangsa bagaimanapun terkejut apabila mendapat panggilan daripada ibu bomoh terbabit mengatakan anaknya penipu.

“Wanita terbabit menceritakan hal sebenar kepada mangsa dan mengugut tidak memberitahu hal berkenaan kepada sesiapapun serta memaafkan anaknya,” katanya.

Bagaimanapun, mangsa tetap membuat laporan polis.

Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan, ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata susulan laporan dibuat, seorang remaja lelaki ditahan untuk membantu siasatan dan dibebaskan dengan jaminan. “Kes itu disiasat mengikut Seksyen 377D Kanun Keseksaan,” katanya.

*** end ***

moral of the story : aduhaiii naive nyer bebudak ni... bole x terperasan yg depa ni kena tipu.. kesss sangap la ni... yg bomoh tu pun remaja gak... kira bomoh ni pun sangap nak melancapkan orang lain.. isk isk isk... yg mangsa remaja plak tu sangap di lancapkan... haaa.. memasing sangap.. pastu... bomoh tu lebihkan kawan yg sorang tu.. sebab yak lagi sorang tu agak TASTE... terus yg sorang x puas hati ( spekulasi shin la ) huhuhuhu

takkan la remaja ni x perasan benda alah ni semua.. siap DIRIKAN KHEMAH lagik utk melakukan aktiviti mengeluarkan mahluk halus katanya... padahal bomoh tu nak bikin upacara mengeluarkan air mani kat dalam khemah tu kannn...

mungkin depa dah tau.. tp sebab rasa sedap nak lagi.. pura pura inesen.. tapi x pe lak sebut.. bomoh tu keluar sekali ker air mani dia hehehe.. takkan takat mengeluarkan air mani ngan mengurut anu jer... mesti ada lelebih ni... tp depa xde cite kan kan kan!

leh plak korang feeling cite Brokeback Mountain ( x shin xpenah tengok habis cite ni ) mandi bogel lepas upacara mancut memancut dalam khemah.. hehehe.. aiyoo.. takkan la still x pasan yg kena tipu.. citttttttt.. korang suka kan sebenarnya!

pengerasnya alahai... Rm5 jer... isk isk.. apa punya x semengah la bomoh ni.. pengeras dah la ciput.. pastu ko nak 'keras'kan anu dak tu.. sah sah amik masa.. tu baru keraskan.. lom pancutkan ( ops.. shin xde pengalaman bab ni ok.. i'm inesen )

takat Rm5 nk report report... banyak lagi kes lain la... 'cakap perlahan' kat luar makhamah udah ler.. settle tepi.. atau wat return bila ada masa.. kot kot korang marah sangat kat bomoh remaja tu charger Rm5.. korang nak free jer kannnnnnnn..

aishhh tetiba terasa nak jadi bomoh.... ada sesapa nak jadi pesakit shin.. sila angkat tangan!! biar shin keluarkan segala apa yg ada.. pelesit, hantu raya, jenglot ker kat dalam tubuh badan korang tu.. haaa.. nak ker???? ngee~


camni kot cara rawatan tu ngee~

p/s : tetiba shin plak rasa sangap... ngee~

sekian

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

AzAz said...

brokeback mountain citer pengakhiran yg tragis, sapa yg x tahan sedih, musti nangis.

http://hotfile.com/dl/28071977/b35d43d/ugly.betty.s04e14.hdtv.xvid-fqm.avi.html

AzAz said...

o lupa nk kasi taw, itu link utk citer betty

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : thankz

Terry said...

meh. terry jadi pesakit shin. :P
heee~

seriously though.. why can people be so naive -_- ;;..
bomoh mintak pengeras untuk mengeraskan apa yang patut dikeraskan..
tehehehe

pengeras shin ape plak ek? ;)

i'm shin... i'm inesen said...

terry : pengeras shin yg keras keras hehehe... kalo x keras.. camne nak jadi pengeras... hahahahah...

Terry said...

*malu.

||| PöJìé PööH ||| said...

hahah sengal la!

i'm shin... i'm inesen said...

pojie : sapa yg sengal ek.. ngee~