Friday, February 18, 2011

istilah cinta.. cewahhh~


cuba teka yak mana shin??? haa mestilah yg hujung tu.. yg kecit jer.. sorang sorang.. org len semua ada partner.. shin je yg xde sapa *nanges

kekadang bila kita di kelilingi ngan org org atau kengkawan yg dok bahagia ngan partner memasing.. terasa diri ni kecik jer.. x menarik hati.. x menawan kalbu sesapa.. tak bersinar.. malappppppp jeer.. senang ckp.. orang mmg x perasaan laa kita ni ada kat muka bumi...

aishh.. bila camni shin teringat kisah pasal teksi.. nak dengar tak?? haaa duduk duduk duduk... kisah cinta ni ibarat seperti menunggu teksi~

satu hari.. shin dok tunggu teksi
lama shin tunggu.. teksi tu tak datang datang..
penatnyaaa.. letih dah.. kecewa..
last last.. shin putus asa
shin rasa baik shin jalan kaki jer..
baru shin nak jalan tetiba teksi datang
tp shin dah terlambat.. org len dah naek teksi tu..
arghhh rugi rugi... kalo la shin sabar sikit..
pastu shin tunggu lagi kat tempat tu..
kot kot ada..
hampeh.. x datang datang jugak..
sekali lagi shin putus asa..
shin pikir.. mungkin tempat lain ada teksi lagi
syukur.. shin nampak teksi berhenti
shin bukak pintu. masuk dalam teksi tu..
adehh dah ada penumpang ar..
teksi tu saje nak amek untung lebih..
shin lebih selesa naik teksi sorang sorang..
terus shin kuar dari teksi tu..
shin nak tunggu teksi yak lain..
masa tunggu tu shin tengok banyak teksi lalu
tp semuanya dah ada penumpang..
shin rasa letih..
shin rasa putus asa..
shin rasa sedih..
last last shin nekad.. shin nak jalan kaki jer..
masa shin jalan tu.. tetiba bunyik teksi hon..
erk.. bukan satu..
bukan dua teksi..
ada banyak teksi yg hon..
shin x tau nak naik teksi yg mana satu..

haaa.. pening la korang baca ek.. teksi tu leh shin istilahkan sebagai cinta.. camne kekadang susahnya nak cari cinta.. tp bila dah ada.. kita x tau nak pilih yg mana satu.. hurm.. masa tunggu x dtg.. masa x tunggu.. datang plak.. huhu.. kalo kita sabar.. mungkin dapat la yg terbaek.. tp susah la nak sabar.. shin plak jenis yg mmg kurang sabar huhu..

sekian la ek.. masa utk tido.. yeh yeh dah ari jumaat.. sok dah leh cutiii.. ya beda bedu... nite kengkawan ek.. mmuahhh~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

16 comments:

Fauzzan Helmy Anuar said...

Waaaa.... Mie nak nangis... Bukan nangis sebab baca cerita Shin, tapi lagu tu tetibe je berbunyi... sedih plak baca cerita ni sambil dengar lagu yang mendayu-dayu

Dengan kekuatan bulan, akan menghukummu [orang yang suka main-mainkan cinta]

i'm shin... i'm inesen said...

fauzzan : ngee.. mmg shin tempel kan music latar tu khas utk entri ni.. bagi feel ngee~

::FAIZ FARISH:: said...

Cinta sejati sukar dicari

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : hurm.. begitulah nampaknya

khairiezman said...

saya ada teksi yg terakhir tu .. walaupon saya membunyikan hon supaya shin menyedari yang saya ingin menumpangkn shin .. shin tetap memilih antara teksi2 yang di hadapan .. barangkali teksi2 di hadapan tu lebih cantik dan nampak mewah di mata shin .. tu yang shin tak tau nk pilih yang mana satu utk shin naik ..

i'm shin... i'm inesen said...

khairi : ada plak mcm tu.. x bek tau tuduh2.. ingat shin pilih teksi yg cantik dan mewah ker?? shin sendiri x mampu nak naek teksi camtu tau.. sedar diri *nanges

pakcik said...

don't waste your $ on taxis.. just take a bus... or take LRT..

"Taxis will look for you ONLY when they have NO passengers.. " so NEVER believe that taxis can be so nice..

hahahahaaaaa

Edy Fee said...

sangat best...anaolgy yg berkesan
sabar2

ade la nnt tu

mIE said...

SHIN ikut petua yg PAKCIK tu bg... xpayah naik teksi...naik jer bus or LRT or coming soon MRT...klu susah sgt ...naik AIR ASIA ye *tetibe*

imaz said...

tak slh jln kaki..smpai masa akan ada yg tumpangkan, mgkin bukan teksi tp kereta yg ada uda sit jer.. means tak mgkin ada yg lain dlm keta tu melainkan drebar tu.

jln kaki tak bmksud putus ada, tp menanti masa yg lebih sesuai. kalu tunggu jer mmg takkan dpt laa kalu tggu smpai sok pun

khairiezman said...

shin ... seperti yg shin cerita kn .. teksi tu di istilahkan sebagai cinta ..dn saya masudkn mugkin cinta saya x cukup kuat utk membuatkn shin menerima cinta saya ... teksi2 yg cantik lg mewah tu saya anggarkn sebagai cinta yg kuat tpi shin keliru nk pilih yang mana satu ..

i'm shin... i'm inesen said...

pakcik : mencik.. menain lak dia.. buwekk

i'm shin... i'm inesen said...

edy : iyo.. mekaceh

i'm shin... i'm inesen said...

mie : ngada! mcm pakcik gak

i'm shin... i'm inesen said...

imaz : shin x putus asa.. mekaceh ek

i'm shin... i'm inesen said...

khairie : i'm not materialistik.. shin tau shin bukan jenis yg mampu.. shin jenis sedar diri la..