Saturday, August 18, 2012

cerita ari ke 29 puasa - penat

macam tak percaya jer.. esok kita dah raya.. 29 ari kita berpuasa.. masa awal awal jer shin rasa mcm lamayer nak abis puasa.. masuk minggu ke2.. terus rasa cpt masa belalu.. aleh aleh dah nak raya.. hurmm arini banyak benda kena wat.. abis jer besahur.. terus bersiap pi solat subuh.. lik umah terus start tolong mak.. xde sapa yak tolong.. hanya ada kakak ipar sorang jer.. mmg tiap tahun dia kat umah mak sbb dia anak yatim piatu.. sib baek gak adik lelaki shin pon mood dia baek arini.. dia pon tolong sekali #senyum

seawal jam 7 pagi ketupat dah start rebus.. pastu terus tolong kupas bawang.. then.. siap tu semua.. blender kacang.. pastu tolong tumis kari.. pastu kul 12 tgh ari.. ketupat pon dah siap masak.. pastu baru la dapat rilex kejap.. tu pon sambil kemas bilik.. ganti cadar #nanges

abish jer solat Asar.. dah jadi tugasan wajib.. pergi mengunjung umah jenjiran dan besan parent.. tukar juadah ari raya.. hurmmm sambil tu leh la tayang muka.. kot kot bertemu jodoh #sengih

abish jer solat Isya' ngan bertakbir kat masjid.. terus lik umah pasang langsir.. pon mmg tugas shin dari dulu pasang langsir.. x suka kalo langsir yak lecey2.. tp Alhamdulillah.. tahun ni simple jer langsir kat umah.. huhu xde day curtain ponnnn.. jahit gitu jer.. tp kakak x sempat letak button.. patut ada button kat setiap kelim langsir kat atas tu..

siap pasang langsir.. satu lagi tugas wajib shin.. prepare kueh raya.. haaa guna pon stahun skali.. so bekas kueh pun kaler dah kusam kusam jer.. kena sental dulu.. sib baek ada anak anak buah.. buli dorang.. tu pon kejap jer.. pastu dorang larikk.. sendirik gak kena ngabiskan #nanges

 dapatkan balang kueh di SSF.. anda terpesona tetamu teruja~

guna la Perfect Shine dari CNI.. x puas ati wang akan di kembali~

ngee.. baju lom gosok lagik ni.. mata pon dah antokkk.. hurmmm esok jer la sambung.. kul 6 pagi kena mangon.. hurmm  penat tp seronok.. mcm x cayaa laa esok rayaaa!

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen


3 comments:

luddin said...

shin...selamat hari raya!!

Aisyah Rafaei said...

SELAMAT HARI RAYA Shin...sonok dpt bekenalan dgn shin..sbb a few prinsip shin sama dgn cara akak..

crescent said...

Selamat hari raya shin...cantik bekas kuih itu...hehe...