Friday, August 31, 2012

Merdeka! Merdeka! Merdeka!

selamat memperingati Hari Kemerdekaan wahai Malaysia yak ku chentai.. dah 55 tahun ek.. shin x rasa apa apa pon.. mungkin sbb shin lahir lepas merdeka... yak shin tau.. Malaysia ni mmg xde sapa sapa jajah dah.. Malaysia negara bebas walopon rakyatnya x bebas wat apa jer.. maknanya.. rakyat Malaysia belum merdeka sepenuhnya.. kita semua masih di jajah dengan peraturan peraturan yak telah di aturkan oleh negara kita sendiri melalui pihak pihak yak berkenaan..  kiranya.. pejajahan bukan melibatkan peperangan bersenjata.. tp peperangan mental.. kekadang je melibatkan fizikal.. haaa.. paham? x paham sudehhhh~ #sengih

walo bagaimanapon.. shin xmo negara kita kucar kacir.. tak aman damai.. berperang antara satu sama laen hanya kerana x sefahaman dalam potitik.. perkauman.. agama dan sebagainya.. secara dasarnya negara kita memang Merdeka.. tp rakyat Malaysia masih lom mampu memerdekakan diri memasing ngan masalah politik.. kaum.. agama.. ekonomi.. taraf hidup dan sebagainya... shin sangat sangat percaya.. lom 100% rakyat Malaysia mampu memerdekakan diri dorang ngan benda benda tu semua.. memasing ada agenda tersendiri #sedey

akibatnya.. ketidakstabilan dalam taraf hidup.. masalah sosial.. budaya racist.. haa memasing dok bereperang dalam diam.. sebenarnya ada tau yak mcm ni kat negara kita yak merdeka ni... so kepada pemimpin negara atau bakal pemimpin akan datang.. wat la sesuatu.. merdekakan la rakyat Malaysia dari terus terjebak dan mungkin jadi lagi kronik.. shin nak negara kita Merdeka.. Aman dan Saksama.. 

harap harap xkan ada lagik perasaan x puas ati.. atau saling meragui antara kita sesama rakyat Malaysia yak berbeza agama dan kaum.. xkan ada jurang perbezaan yak ketara dalam pelajaran ker.. ekomoni ker.. tu semua leh wat negara kita yak Merdeka ni x aman.. percayalah.. sekarang ni leh nampak dah.. 

hurmm Merdekakah kita??

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

3 comments:

Shafiq said...

Selamat Hari Kemerdekaan..

Merdeka!
Merdeka!
Merdeka!..

Selamat Hari Raya Aidilfitri!..

Joe_Hans said...

selamat ari merdeka... :)

Aisyah Rafaei said...

selamat hari merdeka.. sgt2 bersyukor jd rakyat malaysia...terima kasih kerajaan kerana byk bantu rakyat terutamanyer org melayu..org melayu je tak bersyukor..huhu..