Monday, July 27, 2009

kisah hari minggu


belum reda cerita kes kematian Michael Jackson, hari smlm satu lagi kisah kematian pengarah terkenal Yasmin Ahamd menjadi buah mulut seluruh Mesia.. baru 3 hari beliau terlantar di hospital, hari ni beliau telah meninggalkan kita semua.. meninggalkan orang orang yg menyayangi beliau.. terutamanya ahli keluarga Yasmin Ahmad.. Takziah shin ucapakan..

walaupun shin bukan lah peminat filem filem beliau ( di sebabkan dia mengambil budak Amani tu berlakon.. terus x minat nak tengok ) tp shin x pernah miss tengok iklan beliau.. terutamanya iklan hari raya... mesti nak tengok... hasilnya sangat ler menyentuh hati inesen shin ni... sob sob.. lepas ni dah xde dah iklan Yasmin Ahamd... cedihnya..

semoga arwah Yasmin Ahmad.. di tempatkan besama sama orang yg solleh... AMIN...

---> youtube kat sebelah tribute untuk Yasmin Ahmad.. kelihatan klip video nyanyian ibu bapa Yasmin Ahmad & kakak Yasmin , Orked... bersama krew krew filem Mukhsin.

hmmm semalam patutnya shin nak pergi Tangkak.. nak cari kain buat baju melayu yg ke 2 untuk raya tahun ni... tp penat nunggu kakak shin sms... tp xde pong.. paham sangat la tu... mesti x jadi.. tak inform pun.. kecewa tul... aritu janji bukan maen lagi...

then sebab x jadi pergi Tangkak.. kawan shin ajak teman dia pergi majlis kahwin.. ikut je la... sakit telinga bila ada orang yg kenal shin dok tanya bila lagi turn shin plak.. aishhh ni yg boring pergi mahlis kahwin... ader jer tanya soalan kurang bermutu tinggi... hampeh... paling malas shin jawab 'MALAS NAK KAHWIN'.. huhuhu tu jer alasan malas nak menjawab sebenonya..

lepas balik dari majlis kahwin tu... sempat lak kitaorg melawat kengkawan yg sakit... ada dua buah rumah kitaorg dok lawat... hmm bila lawat orang sakit ni... mcm biasa ler.. sebelum menjamu selera ngan juadah yg tuan umah sediakan ( wah sempat ) kitaorg dengar la seisi soal jawab ngan pesakit... sambil tu timbul la rasa insap.. muda muda dah sakit... dah kena operate.. dah kena potong kaki.... hmmm sib baik dah kawin.. ade laki.. ada anak... camne agaknya nasib shin nanti.. eiiii mintak mintak Allah jauhkan shin dari mala petaka dan penyakiy merbahaya... takut sehhhhhh....

bila dah timbul rasa insap tu.. mula la takut nak buat macam macam yg bole memudharatkan diri sendiri.. tp x tau la ek... berapa jam leh bertahan huhuhu

agak agak dah petang tu... mula la rasa ringan tulang skit... padahal badan ni sakit sakit.. montot pun rasa berat jer.. ari sabtu maen tennis sampai rasa sengal sengal jer.. huhuhu...

terus shin pegi besihkan kat luar umah bujang tu... acara menggondol pokok buah berambut... tak mo bagi dia membeso sangat.. hehehe...


tu dia.. shin lebih konfiden pakai tangga.. kalo bab manjat memanjat ni failed.. manjat nyer reti... turunnya plak mcm gayat sgt huhu better pakai tangga... ni la hasilnya lepas pokok berambut shin digondolkan... konfem tahun dpn merajuk.. x berbuah sgt.. hik hik


tu dia... lepas menggondol.. shin buat acara pembakaran terbuka plak.. hambik jirang sebelah kiri kanan dok memaki sbb hidup asap tebal hehehehe.. nak buek camno... dari tebior jer mcm sampah orang belakang umah tu... buat sarang nyamuk jer... baik bako..

lepas dah siap siap ngemas apa yang patut.. sebelum hari gelap.. baru pack dan balik umah parent.. huhuhu nak lepak umah tu sorang sorang time memalam??? SORRY... hehehehe baik shin blah cecepat...

dah hasilnya.. penat berganda.. samapi ari ni rasa penat.... ada sesapa leh tolong urut.. picit picitkan badan shin??? nanti shin bagi upah ek.. sapa nak angkat tangan!!!

sekian~


tetiba terjumpa buah dipulas bentu camni masa petik buah ni kat belakang umah... dalam banyak banyak ni seko nampak ganjil.. nampak mcm bentuk hati... hmmm teringin nak bagi kat orang tu.... tp... lupakan jer.... '' milik siapakah hati ini... '' ececeh...

m(^o^)m

* i'm shin... i'm inesen

7 comments:

ai@reel said...

ALFATIHAH UTK ARWAH YASMIN AHMAD DAN TAKZIAH UTK KELUARGANYA

RAJIN DIA MENGEMAS...AREA KULAI YER .....masa daralagi kwasan tu belum dicemari pembangunan yg dashyat

urut?x pandai urut...takut tersalah urat lain jadinyer nanti..eheheh

buah pulas ermmmmmmmmm manis

i'm shin... i'm inesen said...

hmm bukan dara jer.. teruna lagi tempat sini k... huhuhuhu... sentiasa 'bangun'.. cuma terkawal...

nazlizan said...

rajinnya... nani best aper berlakon. nape tak suke dia?

lanz_evo7 said...

erm..da smpai ajal.kte pun x tau bila nk d ambil nyawa nye.yg masih idup life must goes on.bnyk2 wat amal.amin..

Ajami Hashim said...

Salaam

tengok shin, dia dah tak ada pun boleh dekatkan & kenalkan kita :-)

u take care dik

hanis said...

nak sikit buah

i'm shin... i'm inesen said...

nazlizan : pasal shin rasa x besh la pasai tu x minat.. tp dia ok skit compare to maya karin huhuhu...

ajami : kamu jaga diri gak.. byk2 berehat k

hanis : buah berambut ngan buah dipulas habis sudah... huhuhu