Tuesday, February 9, 2010

Al-Kisah : 'diriku' mangsa liwat

sekarang ni... kat surat khabar, kat tv, kat tenet, kat forum forum, kat blog blog.. memasing dok kalut cerita pasal kes liwat meliwat ni... hmmm shin malas nak amik tau sgt.. semua ada versi sendiri.. semua ada motifff... x suka betul...

shin ada cerita nak kongsi ngan korang.. pasal liwat meliwat ni... 'Diriku' kat sini.. bulan la shin maksudkan ngan diri shin... tp pasal mangsa liwat yg tak berdosa... yg jadi mangsa kekejaman manusia yg xde peri kemanusiaan... jom kita baca baca ek..

PETALING JAYA 6 Feb. – Seorang bayi lelaki berusia lima bulan mati dipercayai akibat didera dan diliwat.

Sehubungan itu, sepasang suami isteri ditahan di tanah perkuburan Islam di Sungai Buloh sebaik selepas pengkebumian bayi pertama mereka itu Isnin lepas, kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Arjunaidi Mohamed.
Beliau berkata, bayi itu dibawa ke Hospital Sungai Buloh oleh pasangan yang masing-masing berusia 33 dan 19 tahun itu pada malam 31 Januari lalu kerana mendakwa bayi mereka tidak sihat.

Beliau berkata, ibu berusia 19 tahun itu membuat laporan polis mengenai kematian bayinya di bit polis Hospital Sungai Buloh.

dan berita susulannya..

KUALA LUMPUR 7 Feb. - Pasangan suami isteri yang ditahan kerana disyaki meliwat anak tunggal lelaki mereka yang berusia lima bulan akandirujuk kepada pakar psikiatri dalam waktu terdekat. Langkah tersebut bertujuan bagi menentukan tahap kesihatan mental kedua-dua suspek.

Dalam kejadian 31 Januari lalu, bayi itu disahkan meninggal duniasejurus selepas dibawa oleh pasangan terbabit untuk mendapatkan rawatandi Hospital Sungai Buloh di sini. Siasatan mendapati, mangsa mempunyai kesan-kesan kecederaan di bahagian duburnya dan ia dipercayai adalah kesan liwat.

Berikutan itu, polis menahan pasangan suami isteri berusia 33 dan 19 tahun yang merupakan ibu bapa kepada bayi malang tersebut. Pasangan itu ditahan sehari selepas kejadian,iaitu 1 Februari lalu selepas majlis pengkebumian anaknya di sebuahtanah perkuburan di Sungai Buloh di sini.

lagi berita tentang liwat...

Berita Arkib 20 October 2009 - Kanak-kanak 3 tahun mati dirogol, diliwat dan di dera oleh warga afrika.

KUALA LUMPUR - Pembohongan seorang ibu yang mengaku anak perempuannya berusia tiga tahun mati akibat didera amah gagal setelah siasatan polis mendapati dia tidak pernah mempunyai pembantu rumah itu.

Perbuatannya itu terbongkar setelah polis yang menjalankan siasatan terhadap kes tersebut mendapati keterangan yang diberikannya bercanggah.

Segala-galanya bermula apabila kanak-kanak malang itu dibawa untuk menjalani rawatan di Hospital Kajang pada 13 Oktober lalu.

Mangsa yang cedera teruk di seluruh anggota badan termasuk kemaluannya bagaimanapun meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital tersebut.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Shakaruddin Che Mood berkata, namun setelah siasatan dijalankan keterangan diberikan suspek didapati bercanggah.

''Malah keterangan wanita itu mencurigakan sejak dia mula membuat laporan di Balai Polis Kajang. Dalam laporannya dia mengatakan anaknya mati akibat didera oleh pembantu rumah.

''Tetapi siasatan yang dilakukan selepas itu mendapati suspek tidak mempunyai pembantu rumah," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Beliau berkata, berikutan itu, suspek yang tinggal di Kondominium Reniville, Taman Puteri Batu 9, Cheras, ditahan di rumahnya pada keesokan harinya.

Tambahnya, turut ditahan teman lelakinya, warga Afrika berusia 24 tahun yang dipercayai menjaga mangsa ketika suspek keluar bekerja.

''Kedua-dua suspek direman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh," katanya.

*** end ***

moral of the story : pelik kann.. camne benda ni leh berlaku.. camne orang dewasa leh bernafsu pada kanak kanak.. mungkin benda ni lebih pada tekanan jiwa kot.. mungkin zaman depa kanak kanak.. depa penah kena dera.. kena liwat..

kesiannya.. kanak kanak yg x tau apa apa.. x berdaya nak melawan.. akhirnya jadi kekejaman manusia tak siuman ni..

yg berita budak 3 tahun mati di dera, di rogol, di liwat tu pun melampau gak.. alkisahnya mak si budak tu sanggup menipu semata mata nak selamatkan boifren dia.. mmg takde akal tul..

semuanya terkantoi bila pihak hospital dok bikin bedah siasat then mendapati tada kesan kecederaan pada kemaluan budak tu.. dan jugak kat bahagian dubur budak tu..

akhirnya perempuan tu mengaku gak yang dia terbabit dalam melakukan penderaan kepada anak dia sendiri bersama boifren dia... perghh sengal..

boifren pompuan ni kerap diminta menjaga kanak-kanak terbabit dan dipercayai sering memukul selain merogol dan meliwat mangsa terutama ketika perempuan tu takde kat rumah sebab keluar bekerja pada waktu siang. hmm meants.. mesti bukan sekali budak tu kena liwat, rogol dan dera... perghh kesiannya..

plz la.. jangan la dok dera kanak kanak... kesian la kat dorang ni... dorang semua lemah.. hanya tahu menangis jer.. :(

hmm.. korang rasa.. adakah faktor surat khabar, berita tv.. dok provoke org lain buat benda ni semua.. memasing dok pk.. bestker liwat meliwat ni??? haa jawab jawab...



sekian ek~

*i'm shin.. i'm inesen

10 comments:

Comic Lover said...

...kan... I'm speechless psl kanak2 yg kena... tapi bab org dewasa yg kena... sedap =)

Unknown said...

:( ..
setuju ngan ckp azaz..

kita wajib , I say, WAJIB lindungi kanak2 dari pemangsa2 cengaytu..
heee..gerammnyerrr!! WARGHfhhh!!

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : why u speechless??? shin marah.. geram sgt bila baca berita ni.. dan tugas shin sebagai blogger yg inesen.. shin nak share benda ni utk pembaca blog shin yg ada ( kalo ada ), ajak depa ni semua sedar.. kat mana mana tak rasa selamat skarg ni.. even kat umah sendiri... sedap?? itu dah memang jenis azaz kot.. that i should be speechless..

terry : yup.. geram geram

pakcik said...

I don't like to be speechless usually.. but I am in this instance.

Unknown said...

speechless sbb memang geram tindakkan syaitan2 bertopeng manusia camnih..

patut rejam diorang sampai mati, takpon potong anu diorang ..
huhu

Hizami Li said...

tahu tak apa.
isk.
napa la dorang sanggup kan?

lanz_evo7 said...

aslm..
shin kte boleh panggil laki tu laki bangsatt!!!
kalo nk pun biar la suka sama suka,xde la kes2 mcm ni belaku..ni x nk cara mudah je.xble terima langsung bout thiz..
*kawal nafsu,jgn ikut nafsu*

senandung semalam said...

sian bedak ni... ape la...

Comic Lover said...

tul kata Terry... I'm speechless sb x taw nak ckp apa dh... sb setan2 mcm 2 makin rmi dr hari ke sehari... btw sy ada 2 org nephews, mintak2lah depa x jadik mangsa kekejaman setan2 mcm tu...

bab sedap....tu, mcm x biasa... xkan x berdetik pun kt hati shin nk try kan... usah tipu diri sendiri!

AkU said...

ko nye title entry..bikin howt je..
hahaha..
hmm..
dunia..dunia..