Sunday, May 3, 2009

acara hari minggu


hye kengkawan.. seronok bercuti??? korang wat pe jer cuti cuti ni ek... shin duduk rumah saja.. nak kuar malas sangat.. ngan cuaca nya.. pk ngan jalan sesak.. orang ramai pun sesak kepala hotak... ngee~

masa cuti ni la.. baru shin nak jenguk jenguk umah bujang.. ngee.. lama sangat x ngemas.. bila shin masuk umah.. bukak pintu jer.. perghhh.. sarang lelabah dah melekap kat muka.. hehehe nampak sangat.. umah tu jarang shin datang..

kalo takat sarang lelabah shin ok lagi.. tp paling tak suka.. ngan habuk dia.. najis kelawar lain.. najis cicak lain.. sakit ati tul...


tu dia.. tak skolah punya cicak.. suka suka buang najis merata rata..


bahan bahan yg kita perlukan untuk acara membersihkan umah.. ngee... tu dia.. ada penyapu.. mop, penyapu habuk... huhuhuh masa ni memang bersemangat tul nak ngemas.. hik hik

untuk menambahkan mood.. shin pasang lagu carpenters huhuhu... baru la beronok ronok ngemas umah... sambil ngemas.. leh la melalak sekali.. huhu

1st sekali shin besihkan habuk2 dulu.. ngee... besihkan sawang sawang yg ada.. masa ni la semua benda nak wat... x sempat besihkan habuk.. dah rasa nak menyapu plak hehehehe... padahal x complete keje lagi.. menyapu pun x cukup sekali... nanti nampak jer ada sampah lain.. dah menyapu kali ke dua.. pastu.. eh eh ada sampah lagi.. cissssssssss! nampak sangat jenis x pandai menyapu.. atau lebih afhdal di panggil.. menyapu lebih kurang ajer.. huhuhu

pastu.. nampak lak barang barang dalam singki.. benda alah tu dah lama di basuh.. cuma x di kemaskan jer.. so nampak bersepah dalam singki tu.. pokok aloe vera yg shin tanam pon.. mcm dah x lama jer jangka hayat dia.. hehehee.. bebola crystal tu dah kecut mecut dah.. x berganti..


sebelum


selepas

pastu baru shin start ngemas ruang tamu lak... ngee.. padahal xde la banyak barang sangat kat umah ni.. dah la ruang kecik.. lagi kalo bersepah tu.. memang jelas nampak... shin susun susun apa yg patut... hmmm ntah baper lama la leh bertahan susunan tu hehehe


sebelum


selepas

lepas tu.. baru shin start mengemop plak.. asalnya kain mop tu puteh jer.. tp lepas mengemop lantai umah shin.. terus bertukar kaler jadi kelabu huhu... nampak sangat habuk dah melekap tebal selama ni... huhu


gigih mengemop.. hehehe pakai boxer jer.. ala bukan ada orang len

dari dapur.. terus mengemop ke bilik bilik tido.. bilk stor.. ruang tamu.. ruang tengok tv.. hmm masa ni la baru rasa penat....... huhuhu mengemop bukan leh sekali jer.. mesti 2-3 kali bilas.. bau harum semerbak.. tp kejap jer ler.. huhu


kemas dahh..


hmm.. baru nampak bersih..

sempat snap snap dalam rasa penat penat tu... hehehe... bila kita rasa penat.. baru tu la paham.. tugas mak mak kita kat umah pun lagi berganda penat gamaknya.. kalo dah hampir hari2 nak wat keje umah.. kita lah x reti nak nolong.. tahu dok dalam bilik bertenet ( ckp diri sendiri hehehe ), tengok bola... hadap tv sajok.. isk isk isk.. sian kat mak kita kann kannn!

shin pasan gak masa snap snap tu.. obvious sgt.. shin suka benda benda yg ada corak bungan rose.. aiyooo women kah aku??!!! hehehe ntah ek.. memang minat ler.. mungkin shin suka konsep kedesaan kot.. so.. natang nak bunga rose jer.. dari langsir.. border.. cawan.. periuk. hehehehe...


ni balang kuih raya.. hik hik... ish lama lagi ker nak raya?? x sabo!


set cawan ngan periuk.. suka sgt!!!

bila dah siap semua.. tengok keadaan umah yg dah besih.. kemas... bebaloi rasa penat separuh dok ngemas... ngee~

pastu baru rehat rehat kan badan.. mandi semua.. layan dvd.. ( nak layan benda lain xde bahan! ) hehehehe... sebelum shin balik umah parent.. sempat salut sofa, barang2 semua ngan plastik.. xmo la dah penat penat ngemas.. nanti bebila datang umah.. ada lagik najis cicak melekat.. ngee...



camni la rupa bentuk nya.. maklumlah rumah tinggal

fuhhhhhhhh... akhirnya.. ada gak aktiviti berfaedah di hari cuti ni.. nak kuar xde sapa ajak dating.. shin xde kawan kawan plu kat sini.. kawan baik shin si Mohd. Shamsul Bahari tu dah jadi kawan derhaka.. dia xmo balik kampong lagi.. dah kesedapan dok KL.. so berkeseoranglah setiap masa.. sob sob :'( sedey kan... tu la korang xmo teman... nak tak nak.. kena la wat aktiviti sendiri untuk jauhkan rasa bosan.. ngee.. Alhamdulillah.. so far.. jarang rasa bosan..

oklah kengkawan... selamat ngabiskan saki baki cuti ari minggu korang ek.. jaga diri.. jumpa lagi~


m(^o^)m

* i'm shin... i'm inesen

5 comments:

pu3 bulan said...

uuhh..berSihnya umahmu...nant leYh laWh datang uMah pu3 kemaS yeah..hehehehheh..

i'm shin... i'm inesen said...

wahhh nak import shin jadi amah ek?? ikut gaji per minit ek!!!

Alex Madina said...

wahhhhh shin boleh ajar buat interior design kat saya....

i'm shin... i'm inesen said...

shin x terror la alexx.. camne nak ajar.. kang jadi ajaran songsang or ajaran sesat lak.. ngee~

AzAz said...

pki boxer... xnak tunjuk kt org laen konon... msuk blog, brapa ratus org dok tgk? aurat dr pusat ke lutut... boxer shin had paha jer Opsss...