Thursday, May 7, 2009

peragut keparat!


beberapa hari ni.. dunia sibuk becerita pasal selsema babi.. sorry to say.. nama tu yg melekat dalam kepala otak shin.. nama baru dia susah nak sebut.. apatah lagi nak di eja buat masa ni..

tp kat negara kita lak.. tetap pertahanakan kononnya.. bebas dari virus tu... kannnn.. kalo ada pon yg kena.. takkan nak bagi tau plak...

paling membimbangkan sekarang.. kegiataan peragut jahanam yg makin kronik kat negara kita... x kenal mangsa.. x kira mangsa tu lelaki ke.. pompuan ker.. anak dara ker.. pompuan hamil ker.. tua ker.. muda ker.. semua dia nak ragut... sgt celaka la diaorg ni...

naper ek diaorg ni jadi camni.. xde hotak ker??? kalo dapat tangkap.. sure kena pepah.. terajang.. tendang2 orang jahat macam tu.. tp di sebalik sifat inesen shin yg tebal.. peri kemanusiaan.. even orang tu jahat camne.. shin x sanggup nak pukul lelebih.. InsyAllah.. kalo nak serang pon.. sekali dua jadi lah... sian la gak.. bila diaorg kena pukul.. kira diaorg ni dah tergolong dalam orang yg lemah.. tidak bedaya.. dosa lak kita nanti...

tp.. bayangkan la plak... jika kita pernah jadi mangsa... family kita.. orang yg kita sayang pernah jadi mangsa... sure.. perasaan dendam.. meluap luap... marah sangat.. kalo jumpa orang jahat tu... kalo bole.. nak bunuh bunuh.. tikam tikam.. sbb nak balas apa yg dia buat kat orang yg kita sayang tu... shin sedikit leh paham perasaan magsa dan yg sewaktu dengannya..

shin sayang kat family shin.. sebab sayang.. shin dah kabo kat diaorg... kat mak.. kat kakak... shin sibuk2 datang umah diaorg... bagi tau.. pasal peragut ni.. pasal jaga diri bebaik kalo keluar.. korang.. kalo sayang kat family korang... jangan lupa.. call... jumpa.. or sms.. bagi tau... ok!

semoga peragut peragut tu dan kita semua dapat hidayah dari Allah... sekian!


Di TASEK GELUGOR, Tom Salleh, 86, meninggal dunia selepas kepalanya terhantuk ke dinding akibat ditumbuk seorang lelaki yang meragut rantai emas anaknya di rumah mereka di Kampung Besar, kira-kira jam 12 tengah hari kelmarin. Beliau yang ditumbuk di mata kanannya, dikejarkan ke Hospital Kepala Batas tetapi meninggal dunia pada jam 10.40 malam - perghhh ngan nenek nenek pon peragut ni x reti belas kesian.. - celaka betul... jahanam la hidup diaorg tu... jahat betul!

Kira-kira jam 10.50 pagi semalam, Saripah Mohd Noor, 33, yang hamil, tercampak dari motosikal apabila beg tangannya diragut dua lelaki bermotosikal sebelum dirempuh sebuah kereta. Ibu lima anak itu, yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Kuala Jel, Repek dekat Bachok, meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan - kejam sungguh diaorg ni.. sungguh xde otak langsung...


MOHD Zani Awang menatap jenazah isterinya, Saripah yang maut diragut di Kampung Padang Raja Melor, Kota Bharu, semalam.


HEDRIG tidak dapat menahan kesakitan ketika mendapat rawatan di Pusat Perubatan Timberland di Kuching, semalam. "Ketika mahu pulang ke hotel, saya ditendang dua lelaki yang kemudian merampas beg kecil yang mengandungi wang tunai RM2,000 yang baru dikeluarkan, kamera digital dan beberapa barang peribadi lain - hmmm pelancong asing pon kena gakk.. perghh memalukan agama, nama, bangsa negara jer peragut jahanam ni..


m(^o^)m

* i'm shin.. i'm emo.. i'm inesen

7 comments:

Kaka' said...

tu la kesian kan mangsa2 ragut ni
client kaka pun ade jadik mangsa pagi td datang ofis lengan dia ada kesan darah..dia cakap mat rempit pukul and rampas wallet dia kul 6pagi masa nak hantar anak ke skool..6orang naik moto siap bawak tukul besi..
so be careful

i'm shin... i'm inesen said...

perghh sungguh ja'at org ja'at itu...

Arie Anuar said...

kalau dah nama orang jahat..
mana kenal mangsa..
asal leh dapat ape yg diorang nak..
ish3..~

i'm shin... i'm inesen said...

nama orang jahat tu mungkin abdul rahman, ahmad solihin dan sebagainya... nama jer baik baik.. tp perangai malaun sgt... geram tul

~ujicham~ said...

pesanan khidmat masyarakat:

gunakan kunci kereta/motor sebagai senjata. elakkan menggunakan barang2 yang besar dan berat spt payung, spanar, stering-lock dsb kerana ditakuti si penjahat plak yg guna utk membelasah kita. maklumlah.. mungkin diorg lebih kuat fizikal dr kita yek..

i'm shin... i'm inesen said...

pesanan inesen dari budak inesen :

elakkan memakai barangan yang menarik perhatian orang lain untuk meragut atau merompak kita.. jangan menunjuk menunjuk yang kita ni golongan yang mewah.. besederhana bila keluar pi mana mana.. kalo kuar sorang sorang.. elakkan di tempat yg sunyi.. naik bas awam.. jangan bawak motor... kalo di ugut.. jangan melawan.. nyawa lebih penting...!

AzAz said...

tulah kan, patotnyer kerajaan bagi latihan intensif kt smua pompuan2 ilmu karate ker, silat gayung ker... kan senang....