Wednesday, March 30, 2011

sapa nak aiskrim shin.. sila angkat tangan!

fuiyoh.. panjang kan aiskrim shin ni.. masam manis rasanya.. sedappp wooo.. jgn gigit.. hisap jer lama lama.. baru la syok.. lagi time cuaca panas.. perghhh..

rajin plak mak shin wat aiskrim pocong ni huhu.. shin wat x reti.. ngabiskan reti ar.. ngee.. haa ada org panggil aiskrim ni aiskrim malaysia.. shin plak suka panggil aiskrim ni aiskrim pocong.. dulu masa kekecik.. seposen dapat dua.. kalo yak panjang.. dapat satu la.. pastu nnt potong potong.. bagi sama abang abang.. tp semua berebut nak part yg ada asam kecut.. slalunya shin x dpt ar.. nanges ler pastu huhu

then.. time cuti skolah dulu.. haaa berkerja sama seisi keluarga wat aiskrim pocong ni.. nnt time main rounders ker.. main belon aca.. baling tin.. tetiba shin balik umah jap.. then kuar sambil nyonyot aiskrim .. then nnt kengkawan akan tanya laa.. '' eh mana ko dapat ''... pastu shin ckp laa '' kat umah la.. mak aku jual.. seposen dua ''.. terus nnt kengkawan beli.. laris terus.. menjadi promosi kannn...

sekonyong konyong.. esoknya.. nnt dah ada emak kengkawan lain pun jual aiskrim jugek.. aiyoo cantas perniagaan orang jer.. tp sapa punya paling sedap.. itu yg laku.. pastu ngan pakej ada jual mee siput sekali.. baru la org beli.. ngee~

pastu nnt ada la adegan cantas mencantas.. siap ckp ''aiskrim mak engkau buat tak sedap.. wat pakai air paip.. siap ada jentik jentik lagi '' *nanges

p/s : nyonyot = hisap

haa sebelum nak wat aiskrim pocong ni.. kena beli pestik dia.. ngee.. glamer woo pestik ni.. rasa dulu satu pek ni 50 sen jer.. pestik aiskrim cap king kong ensem yg pegang aiskrim.. matilaaa kingkong pon makan aiskrim tau!

dulu toksah harap la nak makan aiskrim cornetto ker.. aiskrim calong ker.. mana nak cekau duit.. tp kalo time tengahari.. nnt ada la bunyik apek bawak moto.. siap bunyikkan lonceng.. so ramai ler tau.. itu bunyik lonceng nak jual aiskrim..

nnt kalo ada duit lebih.. atau time mak shin mood dia baek.. dia bagi la seringgit.. beli aiskrim potong.. letak kat roti.. singgit dapat 5 roti.. banyak tu.. makan ramai ramai.. skrg ni jangan harap laaa dapat byk kalo beli singgit.. huhu

p/s : apek tu dah mati dah kot... skrg ni bangla yg jual

mau tak meleleh nengok aiskrim cornetto ni

vienetta ni mahal.. dari kecik dulu nak makan.. x dpt lg *nanges

aiskrim feveret shin selain sundae mcD... Magnum!

banyak la lagi gambo aiskrim kalo nak tepek.. bikin terliur jer nnt.. apapon.. sebelum menutup entri.. shin nak kongsi info menarik pasal aiskrim ni.. kengkawan nak tau?? haaa meh shin bagitau sekarang...

haaa.. kalo kengkawan nak tau.. aiskrim mula dicipta oleh bangsa cina lebih 200 tahun lalu.. ketika itu, aiskrim dibuat daripada salji saja.. x aci la kan.. kalo kat Malaysia mana ada salji.. cehhh..

bahan membuatnya juga ringks.. dorang gunakan campuran nasi dan susu.. Maharaja China ketika itu.. Tang Shang.. dia ni merupakan manusia pertama menjadikan aiskrim sebagai santapannya.. dia telah mengarahkan.. 94 orang pekerja lelaki yg jambu dan ensem ensem jer.. ngee.. x la.. saje propa..

Maharaja ni mengarahkan 94 org pekerja lelaki.. semata mata untuk membuat aiskirim utk memenuhi napsu serakahnya.. huhu.. bahan yg di gunakannya tepung, susu lembu dan kapur barus... hah?? kapur barus?? kan utk org mati!! adehhh~

ada lagik... haaa Marco Polo.. sorang pengembara bebangsa Italy.. pernah menjejakkan kaki dia kat negara China.. dia menyaksikan ngan mata dan kepala dia sendiri.. camne aiskrim dihasilkan kat sana.. dia rasa sangat kagum ler.. bila dia balik ke Italy.. dia memperkenalkan menu aiskrim ni kat negara dia plak termasuk pada Maharaja Rom pada masa itu, Trivia.. aik mcm Tv Sony plak ek nama dia..

p/s : gambo birah kat atas tu bukan Marco Polo ek

di Dorset, Amerika Syarikat.. aiskrim cili menjadi kegilaan ramai bila jer masuk musim panas.. haa.. camne rasanya pun x tau ar.. rasa manis manis pedas kot huhu..

monyet pun makan aiskrim secara duduk tau.. korang?? bediri??

gitu la serba ringka info pasal aiskrim.. xtau la propa atau tak.. wallahualam.. yg penting.. aiskrim mmg sedap di makan.. dan di hisap.. kalo makan dan hisap beduaan duaan.. atau serga orgy pun best huhu..

lagi la kalo makan aiskrim nichkhun ni.. perghhh sedap!

yak ni?? *pitam

''cinta shin ibarat aiskrim.. nikmatinya sebelum cair ''

sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

10 comments:

pakcik said...

last picture should be censored..

If not, your female readers will have unholy thoughts and desires..

..or is that your intention har??

tengku_fir21 said...

aiskrim asam...ahahah...giler susah nk cari sekrg nie

::FAIZ FARISH:: said...

Pic monyet makan ice cream, klakar

i'm shin... i'm inesen said...

pakcik : xde makna.. sebarang kesan sampingan xde kena mengena ngan shin ek.. huhu

i'm shin... i'm inesen said...

fir : ek.. meh la sini.. ada jer kat umah

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : haa monyet pun reti makan eskrem duduk huhu.. org kita makan diri

flyz said...

nak yg shin pegang tu, rasanya kat KG je leh jumpa kanzzz

i'm shin... i'm inesen said...

flyz : meh la.. kat umah ada lagik

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

melayang ke sini dari minda flyz..folo blog ini..

panas2 cenggini kalau dpt aiskrim mmg sodap huhuhhh

iki said...

luv aiskrim..ni baru jer lepas mkn airkrim(ketika menaip)