Sunday, September 5, 2010

cerita hari ke26 puasa : bengkak situ sana sini


adu du du du.. mata belah kiri shin bengkak la plak.. ni mesti gegara semalam petang amik buah rambai kat belakang umah.. mak suruh.. tetiba ada masuk benda kat mata ni haa.. shin cuma gonyoh2 jer.. x cuci pakai air.. then ari ni dia bengkak... rasa x selesa.. haaa jgn plak ckp shin skodeng ek.. bulan puasa mana bole skodeng.. lain ar bulan x puasa.. shin ok jer... ngee~

haaa ari ni shin nak cite pasal bengkak... macam macam bengkak ada.. kat mata.. kat bawah mata.. kat hati.. semua bengkak.. makin nak raya.. semakin membengkak plak dia.. adehhh~


cecepat la shin cari ubat utk bengkak mata ni haaa.. pi IOI kulai.. kalo dah pi kodai.. kalo x abis Rm50 memang tak sah... shin dok beli Eye Glo ni.. utk mata bengkak dan pedih.. kalau kat Guardian harga dia Rm8, kalo kat Waktson lak.. Rm8.40 x silap.. so shin beli ler kat Guardian kan... ouh Rm8 ni dpt 2 kotak.. kalo beli sekotak Rm6 lebih..

ala.. mintak2 cepat la baik mata ni.. segan la pagi raya mata bengkak.. camne nak pose depan camera... nnt pi masjid malu org nengok *nanges


2-3 ari nak raya mesti lewat tido ek.. banyak benda nak di buat.. kena suruh itu.. kena suruh ini... pasrah jer la... so.. mesti la mata jadi sembab.. bengkak kat bawah mata tu.. dah x molek... so shin pun gatai la beli natang ni haaa... Icy Roll On Eye dari L'oreal.. ngee kalo kat Watson Rm22.30, kalo kat Guardian plak Rm24 lebih.. so shin beli lat kat Watson.. sib baek la Watson ngan Guardian x jauh.. leh shin compare harga ngee~

entah berkesan ker tak natang ni.. bila pakai ada rasa pijar sekejap kat bawah mata ni.. kejap jer.. katanya akan freshkan bijik mata.. kalo gitu.. sesuai la pakai sebelum pi solat terawih.. x lah manjang sangap.. ngantok huhu

haaa tu dah dekat Rm30.. pastu babah suh beli hanger baju... masuk la Giant kejap.. shin pantang tengok buah buahan.. x kisah ler buahan manusia ker.. buahan pokok ker hahahah... gerammmm... last last terbeli la jugak.. so abislah duit Rm50 ari ni... siap add Rm4 lagik.. citt~

bila dah dekat nak raya ni.. hati cpt bengkak.. mana taknya... Tuan Raja Agong ( babah ) ngan Puan Permaisuri Agong ( mak ) suka memerintah.. kaedahnya mcm style kuku besi... semua nak di suruh... buat tu buat ni.. pasrah jer la.. kang melawan ckp.. derhaka la plak.. x pasal pasal penat jer puasa.. haaa Allah x terima tau ibadah puasa orang orang yg syirik pada Allah, yg derhaka kat ibu bapanya, yg x bayar zakar.. haaa *nanges

cuti ni shin asyik bukak pasang langsir jer.. pastu bukak pasang sarung kusyen... dah la langsir shin beli... sarung kusyen shin beli... pastu bukak pasang pun shin kena wat gak... adehhhhh... adik lelaki shin x buat pun.. pemalasssss... bole plak.. stress!

xmo stress sgt.. nnt nmpak berumur hahahaha... shin xmo nampak berumur sebelum waktunya.. maklum ar.. skrg ni kan baru nak menjengkah ke alam remaja matang.. slbm ni remaja pramatang ngee~

dah.. ni rehat rehat jap.. ada lagik sarung kusyen lom pasang.. perghh penat.. lagi 3 jam bukak puasa.. yeahhhh lagi 4 hari nak raya!!!!

jumpa lagi ek.. sekian~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

2 comments:

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
----==--Salam Aidilfitri---==----
--=== Maaf Zahir & Batin ===--
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
buat pembaca blog kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
HA..BACA PANTUN NI DENGAN NADA DAN INTONASI YANG BETUL....

kelantan...
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
kelik rayo taksir laju
Nanti rayo dale sepita

Terengganu...
Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung gile

Pahang...
Sepadan Pahang singgah berbuka
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Johor...
Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite cerie
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Melaka...
Hawau kau berak merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

N. Sembilan...
Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
org kolumpo jgn kocik ati!!)

Selangor/K.Lumpur...
Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Perak...
Gulei tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupei
Pandu hemat ingat kampong
Ase(Asal) teman selamat sampei

Kedah...
Aloq Staq terketaq-ketaq
Lapaq perut makan pau
Macam mana tak ketaq
Kena paksa bagi angpau

Penang...
Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepaih raya jgn dok triak
Kalu ceti mai kot dapoq

Perlis...
Padangbesaq kecik aja
Tempat siamlalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang

Kesempatan ini memohon maaf atas lama tak ziarah blog anda..
Joommmm balik kampung kita berhari raya... Pesanan kami berhati-hati ketika dalam perjalanan pulang kekampung halaman... ingat orang yang tersayang yang menanti kepulangan anda...

wooooo bengkak tu.... nampak lahhh.... horeyyyyy raya dah dekat tukar kusyen baru....

AzAz said...

x blh cam2, mata adalah sayu anugerah yg x trnilai.... bak kata permata hijrah " sayangilah mata anda dgn toner mata permata hijrah "

occay!