Tuesday, September 7, 2010

cerita hari ke28 puasa : yeh yeh dapat duit raya


wahhhh tinggal sehari dua jer nak nyambut raya ek... esok hari rabu jgn lupa.. ramai ramai nunggu depan tivi, haaa memang saban tahun suara ngan muka org tua tu la dok di tunggu tunggu.. dok sampaikan titah perintah raja raja.. hari apa nak nyambut raya... nebes.. sama ada hari khamis atau pun jumaat.. tp rasanya kita raya ari jumaat ler

haa korang dah tukau duit raya?? ngee... asal nak raya je.. sekonyol konyol ramai org pi bank dok tukar duit baru... agagaga.. kalo bagi duit raya.. mmg x sah kalo x guna duit baru.. naper ntah.. ingat lagi masa jaman duit Rm2 pattern baru.. masa tu mmg jem giler kat bank org nak tukar duit Rm2 baru.. hik hik.. la ni xde dahh... ntah bila nak kuar duit Rm1 baru...kan kan!!

mcm tawun2 sudah.. shin cuma bagi duit raya kat 13 org anak buah shin tu ngan sekadar yg shin mampu jer.. dorang ok jer.. x komplen.. tau kot.. pakcik dorang ni sengkek hehehe.. ala.. kot yer nak bagi duit raya.. jgn la sampai sendiri susah.. kang nnt nak makan apa? huhu

x yah la ikot cam org len... agak agak la skit.. x kisah la kita bagi sikit.. org len bagi banyak.. jgn nak main celen celen plak.. kalo ada mak bapak budak tu yg komplen.. buat x paham jer.. lagi la kita x de anak pon.. so.. motip nak bagi utk anak dorang lebih lebih hehehe.. x balik modal~

dulu kalo nak mintak sampul raya.. time tukar duit kat bank tu je laa.. buat muka seposen.. nak mintak lebih x dpt... kedekut tul.. skrg ni.. belambak lambak org jual sampul duit raya.. beli jer laa.. x pon kalo shoping kat pakson ker.. metrojaya ker.. haaa dpt jer sampul duit raya.. lawa lawa lak tu... so.. bank bank ni x yah la eksen sangat..


busuk bau duit baru.. shin x suka bau dia.. tp suka duitnya jer ngee~

haaa duit kat atas tu shin tukarkan utk mak, kakak ngan abang shin... ngee.. bukan semua nya shin nyer.. kalo shin nyer la... adoii,,, kaya sekejap.. rasa syg lak nak bagi kat bebudak.. baik guna sendiri.. kan kan~

utk hari pertama raya jer.. kalo ikot tawun lepas.. utk budak budak yg join marhaban.. habis dkt Rm150.. agagaga... sbb parent bagi Rm1 sorang.. then shin lak tu yg tukang bagi.. tahun ni x tau lak.. kena standby lebih ni...

seronok kan jadi budak budak.. dulu masa shin kekecik.. dpt 20 sen jer tiap kali pi serang umah org... padahal x kenal pon tuan rumah tu sapa huhu.. bejalan kaki ramai ramai.. xde la makan kuih sgt.. cuma nak kumpul duit raya jer.. kalo dalam 50sen.. perghh kira tuan rumah tu kaya ler gamaknya..

la ni.. mana ada org bagi sen sen.. semua main ringgit ringgit.. kalo bagi sen sen.. bebudak tu wat muka x puas ati.. confused hehe..

xper la.. mcm shin ckp tadi.. x yah ikot org.. bagi la seikhlas hati.. kena pikir.. kalo dah berhabis utk duit raya.. nnt camne kita yg beso beso ni nak pi beraya.. umah kawan la.. skandal lama.. skandal baru.. bf.. kekasih gelap.. semua kena pakai duit.. nak isik minyak kete.. minyak moto.. tol lagik.. haaa.. so.. pikir logik la.. bagi la sekadar mampu ek.. jgn nak gembirakan org len.. diri sendiri merana.. ngee~

sekian ek.. jumpal lg~

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

6 comments:

Qarl said...

cm ada sampul avon eh?

sbb nmpk muka my lovely fazura!

i'm shin... i'm inesen said...

qarl : agagaga... a'ah.. avon nyer.. shin pun suka fazura gak ngee~

Hizami Rahim said...

erk.
zami ada duit raye tak?
haha.
:P

AzAz said...

sip baeklah anak buah x rmi... ada 2 ketul jew... dpt duit raya dr bapak dia org nnti, sy pas jew kt anak dia blk, kan recycle tu amalan hidup yg sehat... :)

oRKeD uNGu said...

oked nk duet raya kaler biru tu blh?? =)

cik arora cik ateh said...

salam lebaran encik shin...
wet raye tuk sayer ade tak?

* salu bace je...la ni da alang2 nk smbut raye..komen la skit..kasik wish...hehe..