Wednesday, June 10, 2009

Al-Kisah : Ditembak dalam masjid


KEJAM...Waris dan penduduk kampung melihat jenazah ahli keluarga yang ditembak mati ketika berjemaah solat isyak di Masjid Al-Furqan, Kampung Air Tempayan di selatan Thailand.

SUNGAI GOLOK (Selatan Thai) 9 Jun – Kejam dan tidak berperikemanusiaan!Mungkin itu yang dapat digambarkan tentang pembunuhan 11 jemaah ketika solat isyak di Masjid Al-Furqan di Kampung Air Tempayan, 50 kilometer dari bandar ini kira-kira pukul 8.50 malam tadi (waktu Malaysia).

Setelah melepaskan tembakan dari dua pintu masuk masjid, enam penyerang itu dikatakan masih tidak berpuas hati dan masuk ke dalam masjid sebelum melepaskan beberapa das lagi tembakan bagi memastikan jemaah terbabit benar-benar mati.

Bagaimanapun sehingga kini masih belum dapat dipastikan motif sebenar pembunuhan kejam itu tetapi ada yang berpendapat berpunca daripada dendam dan pihak tentera Thai menafikan sebarang pembabitan anggota mereka.

Serangan tersebut turut menyebabkan imam masjid, Wan Nasir Wan Abdullah, 62, terkorban manakala 12 parah dan dua terselamat.

Kesemua jenazah dikebumikan dalam satu liang lahad kira-kira pukul 11 pagi ini dan tinjauan Utusan Malaysia mendapati perkarangan masjid itu dipenuhi oleh kaum masyarakat Melayu Islam dari tiga daerah yang bergolak itu.

Malah ketika itu, ruang solat masjid berkenaan masih dipenuhi darah dan ia dibersihkan sepenuhnya oleh anggota tentera kira-kira pukul 5 petang ini.

sumber : Utusan Malaysia

****
moral of the story :-
kejammmmmmmmm... xde otak.. memang lakhanat la sapa yg punya angkara ni. manusia berhati syaitan.. kalo yg buat ni sah sah orang kafir.. mmg jenis kafir jahanam... memang x patut hidup kat muka bumi ni lagi..

semoga mangsa antara golongan umat yg mati syahid. walaupun ianya kejam.. diaorg ni meninggal dalam keadaan sedang besolat jemaah.. di dalam masjid.. kalo orang yg dok baca berita ni berasa geram dan marah.. apatah lagi ahli keluarga mangsa.. sian..

terus rasa bersyukur.. kat tempat sendiri xde berlaku perkara seperti ni.. harapnya.. sampai bebila akan berasa aman damai sentosa.. sepan jang hayat... AMIN

sekian~



m(^o^)m

* i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

naqiubex said...

Moga roh mereka berada dengan para para shuhada..

Arie Anuar said...

nasib baik mende2 camni takde kat m'sia..
hope dapat kekalkan sampai biler2..

i'm shin... i'm inesen said...

naqiubex : InsyaAllah.. Amin

arie : iyo.. sentimen perkauman hope x melampau lampau.. kalo x.. mmg kaco bilau..

hanis said...

al fatihah