Tuesday, October 5, 2010

ahhhh... sedapnya tekanan


ajer giler.. sapa la yg suka tekanan kann.. apa benda shin nak nulis ek.. hmm actually masa shin tido kat umah segamat aritu.. ternampak lak satu keratan akhbar.. tuan umah dok tepek kat dalam bilik mandi... tengah sedap melepas tu.. sempat gak la shin baca.. ''cara cara menghadapi tekanan''..

tekanan ni macam macam jenis ada.. tertekan ngan kerja, tekanan rumahtangga, tertekan ngan study, tekanan kewangan, tekanan emosi... x kisah la sapa yg di tekan or sapa yg menekan.. shin mmg x suka ada masalah yg leh sesakkan kepala hotak..

ada banyak la tips tips dia.. ntah la.. penulis tu pandai ckp jer ker.. atau mmg tips dia tu sah di gunapakai.. praktikal.. apa yg shin ingat.. kalo kita rasa tertekan.. dia suh kita luahkan, dia suh kita jangan pikir masalah tu sangat.. kita kena pikir macam mana nak menyelesaikan masalah tu.. dia jugak suh kita dapatkan nasihat org yg rapat ngan kita.. dan macam macam lagi la.. sbb shin baca sepintas lalu jer..

so.. x tau plak.. apa yg shin baca tu berlaku kat shin skrg ni.. balik dari segamat.. kereta wat hal plak.. masuk bengkel.. then berita paling hangat, hangin dan hangus, petang tadi abang shin call.. dia bagitau bajet sekian sekian utk bikin kereta tu..

then balik keje tadi shin wat muka seposen kat muka mak ngan babah.. shin tolong anyam ketupat ( nak wat makan makan sabtu ni ), shin tolong potongkan buah betik.. ngee.... then masa nak masuk bilik tu.. shin dok tanya la pasal kete tu.. camne nak bayar semua.. hmm dorang pun buat muka kelat jer.. babah suh mak shin yg bayarkan dulu.. mak shin lak besokan bijik mata dia... adehhh..

then shin ckp la.. collect2 duit la adik beradik... then shin kuar lebih skit.. ada skit menabung... mmg utk kereta pon.. cuma x bajet pun benda ni belaku.. so di luar bajet la.. then baru la kurang skit stress kedut kedut kat muka mak shin ngee.. yer la.. dia skrg tgh nak bikin beranda kat belakang umah...

so.. buat masa ni.. shin nak ikot la tips kurangkan tekanan tu... shin xmo pikir pasal kete tu.. shin cuma nak pikir.. camne nak settelkan.. nak cpt2 dapat kete tu balik.. lepas tu.. baru la xde tekanan apa apa lagik...

hmm dah nak kul 11 malam.. nak tido ah.. kan nnt x cukup tido.. bertambah plak tenanan... haaa tapi kalo di tekan or menekan orang.. haa suka suka.. nikmat hahahaah.. ops 18sx... haa bebudak yg baca entri ni.. abaikan ayat ayat last ni ek.. sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

4 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

fuuuhhh lega nye dpt baca entry kmu ni shin...cm lepas azab je rs...bole???

lwak la de keratan paper dlm toilet..newa tomey jeee...

Privacy_Resident said...

Tekanan berak. HEHE

HISAP ROKOK PUN ADA KEBAIKAN! ;)

i'm shin... i'm inesen said...

ahmad fauzi aryan : keratan tu depa tampal kat tingkap.. sbb xmo org luar skodeng kot ngee... tp ada gak benefitnya.. leh baca baca..

i'm shin... i'm inesen said...

PR : cehhhhhhhhhh.. tekanan berak?? sapa suh.. lepaskan jer ler..