Thursday, January 13, 2011

oh ibu~


lewat jam 11 malam semalam.. tetiba shin dengar suara mak shin kat dalam bilik dia.. agak kuat juga la.. dia dapat panggil telefon.. mak shin plak cepat kalut.. bila dia terperanjat.. nnt darah tinggi dia naek.. pastu susah nak tido... hurmm kalo fikir fikir.. shin pun camtu gak.. shin mewarisi benda ni dari mak kot.. hurmm *nak kena check darah tinggi la lepas ni

then shin pi laa masuk bilik dia.. tanya dia.. wut happend.. cewahh.. pastu mak ckp la.. jiran kitaorg baru jer meninggal kat hospital Kulai.. makcik Ani nama dia.. mak terperanjat pasal, makcik Ani tu xde sakit apa sangat.. baru petangnya mak nampak dia pergi belanja dapur..hurm dah ajal kan~

last shin jumpa makcik Ani... tahun lepas.. awal awal bulan 12.. dia datang umah shin jalan kaki nak jumpa mak... tp masa tu mak shin keluar... shin lak tengah makan nasik kat beranda belakang umah.. ingat lagi.. lauk sotong.. kul 5 petang camtu.. so sementara nak nunggu mak shin balik.. Makcik Ani duduk la teman shin makan sambil borak borak..

makcik Ani ni.. suara dia lembut jer.. halus.. orang nya pun lemah lembut.. kalo orang melayu bilang 'lemban'... haaa bukan lembab yer.. tp dia ada 2 org anak yg ada penyakit murung dan sorang oku... sian.. anak anak dia yg lain dok asing.. berkeluarga.. so tinggal lah makcik Ani ni ngan suami serta 2 org anak dia yg oku tu..

kekadang shin terfikir.. org yg tak sakit.. tetiba ajal dia sampai.. orang yg sakit.. masing bertarung nak hidup.. shin x leh bayangkan.. kalo satu hari nnt.. shin kehilangan mak shin.. ntah camne agaknya.. mesti sedih giler.. yer la.. walau shin ni bukan la anak yg baek sgt.. tp shin sayang mak shin...

kalo bole.. shin xmo la duduk luar.. shin lebih suka dok umah parent shin.. hari hari jumpa dorang.. kalo shin dok jejauh... balik pun jarang jarang.. then tau tau jer.. mak atau babah shin dah xde... mesti shin rasa ralat sangat.. dorang bukan leh hidup balik utk kita jumpa tiap kali nak raya... atau time kita cuti panjang.. kalo dah pergi.. akan pergi utk selamanya di dunia ni.. x leh bayangkan kalo bertahun tahun x dengar suara mak membebel.. xleh bayangkan x dengar suara mak gelak... hurm... mmg kalo bole shin xmo bayangkan...

semoga mak ngan babah shin sihat sihat selalu.. dan semoga arwah makcik Ani di tempatkan bersama hambaNYA yg solleh dan sollehah...

kepada kawan kawan... lelagi yg dok jejauh tu.. selalu la balik jenguk keluarga ek.. kalo ada yg bersengketa ngan dorang.. semoga Allah bukak pintu hati tu utk redha dan memaafkan... semoga kita semua hidup sihat.. aman damai sentosa selalu.. AMIN~

sekian~

*i'm shin.. i'm inesen

8 comments:

ed shokolath said...

hurm..dah ajal kan.. skg ni byk kita dgr..orang meninggal secara tiba2... nampak sehat je..nmpk mcm hidup lama.. tp hanya Allah saja yg tau... ed pon sedih baca entri shin ni... sedih sbb pasal mak.. :((

~ duniaezairy.blogspot.com ~

@reltzsensei said...

ajal maut di tangan Allha..xkire sehat ke tidak..ble tbe mase dia akn pergi jgk..sikit pon x tergelincir waktu n masa yg telah terlulis..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

alfatihah untuk beliau...

::FAIZ FARISH:: said...

Shin, sumpah aku taknak bnda tu berlaku pada Mak aku. aku nak mak sentiasa ada dgn aku... aku rela ganti tmpt dia, biar aku yg pergi. tak rela kehilangan dia...

i'm shin... i'm inesen said...

ed : nnt jgn lupa balik k

i'm shin... i'm inesen said...

areltz : yer betul.. tp sbg manusia biasa.. agak susah nak redha ketentuan yg dah di tetapkan.. bila kehilangan org yg sangat kita syg utk selamanya kat dunia ni

i'm shin... i'm inesen said...

faiz : shin pun camtu gak :(

khairiezman said...

Al Fatihah untuk arwah ... semoga roh arwah di tempatkn bersama sama mereka2 yang soleh dan solehah ... amin ..