Saturday, December 12, 2009

cerita hari ini


panas sehh ari ni.. x sia sia shin basuh kain ngee.. tp x tahan ler.. rasa bahang.. kering kontang.. gersang... sangap pun ada.. pelik ek.. kat pantai timur siap banjir lagi.. kat selatan sini.. panas yg amatt...

masuk hari ni.. dah 2 hari parent shin pi Pahang.. hmm ntah apa ntah diaorg bikin kat sana.. sblm pi tu.. mak shin dah suruh shin buat macam macam keje.. ek eleh.. x de makna shin nak wat semua yg dia suruh...

pepagi lagi shin dah siapkan basuh pinggan.. basuh baju semua... penat ok! Alhamdulillah gak la sebab cuaca panas kan.. bila dah tengah ari perut rasa lapo la plak.. malas nak masak sebenonya.. sib baek mak shin nak bancuhkan tepung untuk bikin jemput jemput.. senang skit kerja huhu.. tinggal goreng jer...


nyum nyum~

so menu makan tengahari ngan malam untuk arini.. jemput jemput jer hehehe.. adik shin ada gak tanya.. shin x masak ker.. hmm banyak ensem muka dia.. dah shin penat sorang sorang wat keje umah.. dia nak suh masak plak.. bole blah.. untung shin gorengkan lebih jemput jemput tu..

pagi tadi gak abang shin ada tepon.. dia mintak shin tolong amikkan gambo orang nikah.. adeehhh.. suka suka dia jer... mula mula shin ignore jer.. tp sebab kakak ipar shin pun dah msg mintak tolong.. hmm terpaksa la jugak.. shin bukan terer.. xpernah amek gambo orang kawen secara profesional.. suka suka ada lah...

kebetulan ayah kepada cameraman yg patut bertugas pada majlis tu.. meninggal dunia la plak.. so shin pon layan jer la.. tolong.. padahal.. shin cuak sgt.. huhuh abang shin plak kena amek gambo orang kawen kat tempat lain.. hmm tu la.. amik job x agak agak.. pastu kelam kabut..

masa shin sampai umah orang kawen tu.. sejam awal dari majlis akad nikah.. hmm boring la jugak.. sambil tunggu kakak ipar shin siapkan nyolek pengantin.. tetiba datang kakak pengantin dok lazer shin..

'' awak ni.. dah biasa ker amik gambar orang kawen?? atau bidang terjun jer?? ''

erkkk siot jer.. macam tau tau jer... shin jawab jer la ngan inesennnya.. yg shin ni cuma amik gambo orang nikah.. masa sanding nanti.. abang shin yg amik..

pastu akak tu mcm x puas hati jer.. setiap kali shin amik gambo pengantin.. dia nak nyelit gak.. nak nengok.. sambil dia amik video adik dia nikah.. sibok jer...

pastu masa shin amik gambo tu.. shin suggest la pengantin pose pose skit.. pastu akak tu tengok shin semacam.. kekadang dia speaking gitu... '' ok ok.. good idea ''... arghhh mencik sungguh!!



dari jam 1.30 sampai la 4.30 petang.. shin x senang duduk.. x senang berdiri.. pastu siap majlis.. terus shin pegi makan.. hahaha.. kira dapat gak makan nasik ari ni.. huhu.. cukup la bertahan sampai malam.. kang kalo lapar.. makan jemput jemput...

ni ada skit gambo yg shin amik masa majlis td... shin tepek skit jer la kan... wat pe banyak banyak.. huhuh.. kang muntah plak korang tengok..



tu dia.. baru 1st time amek bebetul ngee~

p/s : pengantin ni jenis golongan 'istimewa' skit

hmmm x tau la apa abang shin cakap nanti bila dah dapat gambo yg shin amik untuk customer dia huhuhu.. jangan dia banyak songeh sudah... shin dah try buat yg boleh... even bukan terbaik.. tp at least.. shin dah tolong dia.. kan kan~

dapat la upah skit dari kakak ipar shin tadi.. yeahhhhhh.. nak simpan ker nak joli ek.. kalo nak makan pizza.. dah boleh sangat.. lepasssssss~

sekian ek.. jumpa lagi

m(^o^)m

*i'm shin.. i'm inesen

15 comments:

nisa said...

hahahahaxxx!
apsal bile bace entry ni, rase mcm nak gelak kuat2 r????
maybe ayat shin 2 sgt2 inesen.. hehehe! nyway... nak tanye nape jemput2 dalam kuali 2 mcm hangus je... ha.. kant0i..hahax!!

psl kakak pgntin 2..mmhh! die mmg nyeb0k..xsuke3! klu gmbr xelok, slhkan die, kc0 org wt keje je..kan3?? lastly, pgntn 2 istimewa cmne?
weeee~

yul said...

uh..sukenyer amik gambo..
cantek wat!!
ley upah shin amik gambo.
erk..bajet cam knal jeppp..
huhuhu..

papepon pix 2 cantek aje..

p/s: aah..istimewa cmne tuh?huhu

FaizalSulaiman said...

wah sentap kakak itu.hehehe.nasib la shin ni inesen.hehehe..cool je:-)

i'm shin... i'm inesen said...

nisa : aishh.. ketawa kecil kecilan udah ler.. hmm mmg shin suka makan jemput2 yg hangus skit ek

yul : mekaseh ek..

faizal : betul betul betul.. tu la pasal...

p/s : pengantin perempuan ni.. kedudukan anak mata dia x sempurna dan stabil... serta tumbesaran dia yg x sama mcm orang yg sihat mcm kita... tp dia sporting.. pemalu.. cpt tersentuh... asyik nanges jer huhu

Hans said...

lawan ngn jejemput aku meh .. haha ..

i'm shin... i'm inesen said...

hans : jemput jemput shin siap ada kentang tau.. nyum nyum

tengku_fir21 said...

aduhh..
sakit perut nk ketawa...







*rindu giler blog kamu
**mcmner nl bekerja nie

ezam said...

shin,next time bawak cekodok lebey pehtu kolo akak tuh bising2 sumbat ngan cekodok tue..hikhikhik...

btw lawa lah shoot shin tue....

Terry said...

panas di penang lagi laaa..rasa cam di masak dlm oven... huhu.. nasib baik ada airconds... kalau tidak.. dah jadi KFC dah Terry nieh.. huhu.
Johor pon panas gak ekk? huhhuhu..
meh Terry tolong kipaskan ek????
nak apa2 lagi yang boleh terry bantu? *rajin semacam plak budak nieh.

emm. sedap ek jejejemput shin tu.. kalau makan bleh pengsan tak? *lari.

okay per shin snap2 pic tue.. atleast ada upah nyer . .tul tak .. ngee~ ;)).

i'm shin... i'm inesen said...

tengku fir : fuhhhhhhhhh.. rindu blog jer ek.. ngee~

ezam : ek.. xde maknanya.. x rajin nak gorengkan jemput jemput utk orang mcm tu... xper.. bising ar selagi nak bising.. bagi puas.. ngee~

terry : makan leh kenyang la.. mana leh pengsan lak ek...

AzAz said...

cuma nak ltak link terbaru betty minggu ini -

http://hotfile.com/dl/20350266/0ee2092/ugly.betty.s04e09.hdtv.xvid-fqm.avi.html

apa lagi dah copy mcm biasa... padam, occay

Adam said...

nti boleh la amik gamba adam kawin lak..hahahah =p

i'm shin... i'm inesen said...

azaz : mekasehhhhhh!

adam : ouh boleh boleh boleh.. gambo adam kawen... gambo tengah kawen.. gambo lepas kawen pun shin leh amekkan ek... suka x?? :P

Adam said...

wah...gambo lepas kawen...amik sdri la... ekekeke =p

i'm shin... i'm inesen said...

adam : xper.. shin rajen nak nolong.. x yah upah